Alle 12 store høns, 3 dværghøns, 6 moskusser og tre perlehøns blev slået ihjel af ræven, der lavede hul i den nye side af hønsegården, lige igennem trådvæv, ikke det tynde billige, men jaguar-net. Et rundt hul på str. med en fodbold, så jeg er sikker på at det ikke er naboens køter og nok heller ikke en mår. Alle de dyr, der stadig var tilbage lå uden hoved og resten havde den slæbt væk. Den har virkelig haft travlt, 3 perler, 3 dværghøns, 4 ænder og 6 store høns/haner. Vi fulgte sporene af fjer, de gik godt nok over til naboen med den lede køter, men jeg tror altså ikke på at det er den. Vi har nu købt en stor rævefælde,(hos DLG ca. 900 kr.) lagt en af de døde høner i og sat den under busken, hvor hullet i hegnet er. Er der andet vi kan gøre? Jeg kan egentlig ikke forestille mig at den kommer igen foreløbig, den har jo mad til mange dage også selv om den har hvalpe.
Det eneste med fjer på, der er tilbage, er 9 nys indkøbte perlehøns, der går inde i to folingsboxe,- og der bliver de indtil min nye hønsegård bliver bygget,- denne gang med strøm fra folden. Så er der nogen i nærheden, der kan levere nogle rugeæg, gerne store og gerne nogle andeæg til den tid, så tror jeg min datter på 9 vil blive lidt gladere,-det var hendes ænder

.
Mvh
Helle på Møn