Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Alle vores høns og ænder dræbt i nat  (Læst 2078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
Alle vores høns og ænder dræbt i nat
« Dato: 05 Marts , 2011, 19:05 »
Alle 12 store høns, 3 dværghøns, 6 moskusser og tre perlehøns blev slået ihjel af ræven, der lavede hul i den nye side af hønsegården, lige igennem trådvæv, ikke det tynde billige, men jaguar-net. Et rundt hul på str. med en fodbold, så jeg er sikker på at det ikke er naboens køter og nok heller ikke en mår. Alle de dyr, der stadig var tilbage lå uden hoved og resten havde den slæbt væk. Den har virkelig haft travlt, 3 perler, 3 dværghøns, 4 ænder og 6 store høns/haner. Vi fulgte sporene af fjer, de gik godt nok over til naboen med den lede køter, men jeg tror altså ikke på at det er den. Vi har nu købt en stor rævefælde,(hos DLG ca. 900 kr.) lagt en af de døde høner i og sat den under busken, hvor hullet i hegnet er. Er der andet vi kan gøre? Jeg kan egentlig ikke forestille mig at den kommer igen foreløbig, den har jo mad til mange dage også selv om den har hvalpe.

Det eneste med fjer på, der er tilbage,  er 9 nys indkøbte perlehøns, der går inde i to folingsboxe,- og der bliver de indtil min nye hønsegård bliver bygget,- denne gang med strøm fra folden. Så er der nogen i nærheden, der kan levere nogle rugeæg, gerne store og gerne nogle andeæg til den tid, så tror jeg min datter på 9 vil blive lidt gladere,-det var hendes ænder :'( .
Mvh
Helle på Møn
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline mariegaard

• Passiv bruger
Sv: Alle vores høns og ænder dræbt i nat
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2011, 19:12 »
Nøøj hvor jeg bare føler med jer....vi har selv haft ræven på besøg 2 gange her i vinter *t *t

Rådet vi fik, var at sætte elhegn op....

Medfølende tanker/Marianne
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2011, 19:54 »
Pyh - sikke en omgang!

Jeg føler med jer - det må være grusomt!

Håber I får ram på ham  >:(

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2011, 20:51 »

Hvor ondt, sender mange  *k for i fanger ham/hende, det er da næsten ikke til at bære.

Ønsker jer alt muligt godt *t
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Marts , 2011, 21:07 »
Øv, hvor træls  :( Jeg havde selv besøg af den dumme, dumme ræv forrige fredag, hvor den snuppede min hane og to høner  /1

Håber for jer at I får fat i nogle rugeæg i en fart ..... især til din datter  :)

*t til jer
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Marts , 2011, 23:31 »
 *t
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Carsten Blohm

• Bruger
« Svar #6 Dato: 05 Marts , 2011, 23:38 »
Surt men husk på at ræven er fredet indtil den 1/9
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #7 Dato: 05 Marts , 2011, 23:46 »
Ja den er godt nok fredet indtil den 1.9., men må altid skydes i en radius af 25 meter fra hønsegården.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 06 Marts , 2011, 08:18 »
*t Helle
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Raknes

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 Marts , 2011, 08:22 »
Tak for alle jeres svar! Fælden, som vi satte op i går m.høne, klappede ikke som den skulle, lige nu sidder der to store katte og gnasker i hønen,- og lemmen er kun røget lidt ned i den ene side. Vi prøver igen i aften,-måske. Jeg tænkte godt nok på at ræven nok var fredet nu, den har jo hvalpe lige for tiden. Jeg tror altså jeg indstiller indfangningen, der er jo heller ikke flere høns ude i hønsegården. Og tanken om at et kuld unge dyr skal sulte ihjel huer mig ikke. Og så må jeg sætte strøm på den nye hønsegård. Vi må hellere koncentrere os om at starte rugemaskinen og så gå på æggejagt i dag.
Mvh
Helle på Møn
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #10 Dato: 06 Marts , 2011, 10:08 »
Rigtig fornuftig og human tænkt mht. at ræven kan have hvalpe. Det er selvfølgelig rigtig træls at få sine dyr taget af ræven, men den gør det jo kun fordi, at det nu engang er sådan dens levevis er.
Jeg tror også jeg ville sætte el-hegn op  /o  hvis jeg altså ikke havde det. Det er nemlig måden jeg selv beskytter mine dyr på.
« Senest Redigeret: 06 Marts , 2011, 14:00 Fra RWA »

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 06 Marts , 2011, 13:29 »
Tak for alle jeres svar! Fælden, som vi satte op i går m.høne, klappede ikke som den skulle, lige nu sidder der to store katte og gnasker i hønen,- og lemmen er kun røget lidt ned i den ene side. Vi prøver igen i aften,-måske. Jeg tænkte godt nok på at ræven nok var fredet nu, den har jo hvalpe lige for tiden. Jeg tror altså jeg indstiller indfangningen, der er jo heller ikke flere høns ude i hønsegården. Og tanken om at et kuld unge dyr skal sulte ihjel huer mig ikke. Og så må jeg sætte strøm på den nye hønsegård. Vi må hellere koncentrere os om at starte rugemaskinen og så gå på æggejagt i dag.
Mvh
Helle på Møn
Nemli' /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

thorleif

• Gæst
« Svar #12 Dato: 06 Marts , 2011, 14:37 »
Er du sikker paa at det var raeven? Jeg har aldrig hoert at han tog hovedene. Det er for tidlig paa aatey for raeve-hvalpe.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #13 Dato: 06 Marts , 2011, 19:52 »
Mht. om der er mulighed for at hunræven har hvalpe i graven, så er sansynlighed ret stor. I år bemærkede jeg at de rollede (parrede) ret tidlig i januar, faktisk i uge 2. Og da ræven kun går drægtig 52 dage, så er det helt sikkert rævehvalpe nu (i al fald i mit område).

Offline Raknes

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 06 Marts , 2011, 19:55 »
Hej Thorleif nej jeg er ikke sikker på at det var ræven, men sikker på at det ikke var naboens hund, det er hullet for lille til og for stort til en mår,-vil jeg mene. Jeg har ikke før set så mange dyr dræbt på en gang, og vi har haft ræv her før. De tidligere gange tog den to tre stykker og de var væk alle sammen. Jeg har talt med en jæger han sagde at det kunne være en mår, der så har lavet hullet større til at få hønsene ud, men han ville se det før han var sikker på noget som helst.
Jeg ved at vi har mange ræve i sommerhusområdet ikke så langt herfra, folk dernede er nogle svin med deres affald, de er lejere og rejser bare fra deres affaldssække, som så ræve, sommerhuskatte og løse hunde muntrer sig med.
Nogen andre herinde må da have erfaring med disse raids? Hvem æder hovedet først og henter senere?
Mvh
Helle på Møn
PS vedr. hvalpe, så har jeg set hunræv med 'yver', så nogen har hvalpe.