Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: forårs løg  (Læst 7040 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline charlotte winsløw

• Passiv bruger
forårs løg
« Dato: 04 Marts , 2011, 23:07 »
Foråret nærmer sig og de små blomsterspirer titter frem..
Jeg lå i efteråret med r.... i vejret og lagde omkring 400 blomster løg, hvilket jeg syntes var et rimlig stort arbejde, og nu er det så jeg er begyndt at spekulere på om mine kære hønse basser vil æde alle de små spirer, det ville jeg godt nok være ked af, vil da godt lige nyde de fine blomster :(
Er der nogen der har erfaring med dette lille problem, skal jeg holde dyrene væk fra de tilplantet områder eller har de slet ikke interesse i at spise dem???
Det er ikke nemt når man både vil ha fine blomster og fine høns...
Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
2 børn en pige på 12 år og en dreng på 5 år
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
Og dejlig dyre glad og handy kæreste
WWW.vilavilakulla.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: forårs løg
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2011, 23:26 »
Blomsterhøns  *g

Du skal hegne dine blomster eller høns ind ellers får du næppe megen glæde af blomsterne.
Mvh
Erik Andersen

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2011, 06:54 »
Da vi flyttede ind her var pengene sm, meget små. Og da hønsene går frit så var gode råd "dyre".
Jeg lavede nogle små pilehegn rundt om vores bede, det var friske grene og de er begndt at vokse. Det er bare nogle ganske primitivt flettede hegn. Men med blade og grene ser det fint ud og er nemt at holde. Og jeg er glad for vores pengemangel for ellers havde vi ikke have sådanne hegn.

Tommy

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2011, 09:34 »
Æv æv så må jeg virkelig til at lægge hoved en blød for en løsning her hos os, evt noget med at lave et område i haven der er deres, det med hegnene er jo heller ikke en dårlig ide, man siger jo at silker ikke kan komme over selv små hegn, mine har så bare ikke rigtig hørt dette for de hopper glædeligt op i vores kompostkasser, hvor forkanten er ca 60-70 cm høj... :o
Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
WWW.vilavilakulla.dk

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Marts , 2011, 10:09 »
lige et side spørgsmål, hvis jeg nu skal have dem gående inde i hønsegården hele tiden i en periode, hvor stor skal hønsegården så være så de har de bedste forehold ???
jeg har på nuværende 5 høns, men vil gerne ha 2-3 mere..
Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
WWW.vilavilakulla.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 Marts , 2011, 13:26 »
Jeg tror også, det er godt for hønsene at have meget plads. Jo mere, jo bedre, faktisk!

Men har man ikke forholdene til det, kan mindre end 10 m2 pr dyr sagtens gøre det. Langt mindre, endda!

Det kræver bare lidt mere energi af  menneskeindividet, for jorden skal vendes et spadestik en gang imellem, og da der intet grønt vokser i en lille hønsegård, skal der regelmæssige forsyninger til.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 05 Marts , 2011, 20:41 »
Helt enig, et par m2 pr individ er rigeligt. Hvis du har 8 dyr (når du får udvidet ;)) og 16 m2, vil du sandsynligvis opleve at de fleste går nogenlunde samlet på nogle få m2 det meste af tiden. Normalt vil de bevæge sig rundt som en eller evt to flokke, måske med en enkelt eller to der går lidt egne veje. Men flok/gruppedannelse er meget almindeligt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Marts , 2011, 21:12 »
Altså .... jeg kan jo ikke svare for, hvad dine høns kan finde på, men mine dværgkochin går frit i haven og de nupper altså ikke mine forårsblomster hverken erantis, vintergækker eller tulipaner  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 Marts , 2011, 21:35 »
Samme her: Landhøns og .. ja.. nogle andre.

De spiser ikke blomster skud.. Eller har jeg bare så mange af dem at de ikke har appetit for dem alle sammen :P

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #9 Dato: 06 Marts , 2011, 07:32 »
@Tommy: Må vi se? :)

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 Marts , 2011, 20:38 »
Jeg er da glad for at høre, at ikke alle mener de skal have 10m2 pr dyr, jeg kan udbygge hønsegården så den bliver ca 25m2,til ca 8  og så regner jeg med at silkerne kan komme ud i hele haven igen, fra omkring juni/juli md.
Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
WWW.vilavilakulla.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #11 Dato: 06 Marts , 2011, 20:48 »
Mine fineste tulipaner blev slagtet af mine brune italienere sidste år :'( men mon ikke de kommer igen i år? ;) tulipanerne altså! De voksede altså lige hvor hønsene elskede at skrabe /d

Dværgsilker ville jeg altså ikke være bekymret for ;) ;) de kan jo knap nok vælte en mælkebøtte
Nu tilbage som Johanne Schiødt