Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et hane spørgsmål  (Læst 1754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
Et hane spørgsmål
« Dato: 04 Marts , 2011, 08:50 »
Ja nu har jeg endelig fået en hane, han kom igår sammen med en høne af samme race. De er fra maj 2010 og meget smukke. De ligner silker men er det ikke. De kalder racen for sultan her. Der kommer nogle billeder senere. Lige nu er han lidt bange for de gamle høns men kan jeg forvente at han tager "kommandoen" senere? Det skulle han nemlig gerne. Men flot er han

Tommy

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Et hane spørgsmål
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2011, 09:14 »
Nu ved jeg ikke om de øvrige høns du har, er "alm. store høns" så det kun er et nye par som er af racen Sultan.
Men jeg har haft Toppede Hollændere i omkring 20-25 år, og selvom de godtnok har større op en Sultanens top, så havde mine haner problemer med at orientere sig og holde styr på hønsene hvis de var for store. Så måske derved kan der være problemer med at Sultan hanen er nok oppe på mærkerne, for at kunne hamle op med de alm. store høns.
Det er nok noget du skal være opmærksom på,   - hvis det altså er store høns han skal gå sammen med  ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2011, 09:49 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Marts , 2011, 18:03 »
Tak for svar

Ja Finn og tak de ligner man kan se mine her https://picasaweb.google.com/tommy.manniken/SultansOfSwing#
Man kan klikke på billederne for at se dem i stor. De høns han går sammen med er en sussex lignede ting, en isa brown og noget der ligner landhøns, man kan se dem i mit galleri. I dag tog jeg dem ud i solen da de ikke selv ville forlade hønsehuset. Til at begynde med skrabede de lidt men efterhånden stod de bare stille og hang lidt. Så kom de ind igen. Men de spiser fint. Så jeg håber at de kommer over omplantningen hurtigt. Det lader lige nu til at han er lavest i hierakiet, den sorte landhøne jeg har er en satan og terriosere de andre og jeg håber at han kan sætte hende på plads.

Tommy