Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med åben mavesæk?  (Læst 18201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Sv: Kylling med åben mavesæk?
« Svar #15 Dato: 01 Marts , 2011, 21:24 »
Jeg har lappet den sammen med plaster og sidder nu med den for at holde den i ro.

Den må da være nem at kende :). Er det ikke den eneste med plaster? :-\

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #16 Dato: 01 Marts , 2011, 21:29 »
Ja men det sidder jo under maven på den, og de løb allesammen rundt. Som sagt hvis jeg med det samme ville ha kunne udpege den fordi den så dårlig ud var den røget med det samme, men det kunne jeg altså ikke. Og jeg sad og kiggede på dem i ti minutter. Er det aldrig sket at det er vokset sammen? Nu skal vi snart hjem så vil jeg tjekke igen.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #17 Dato: 01 Marts , 2011, 21:37 »
Jeg fik en her den anden dag og den slog kæresten ihjel, men jeg havde en der ikke var så stærk og ikke rigtig var frisk, den smed jeg i møddingsmuren  og lod katten hjælpe med det sidste.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #18 Dato: 01 Marts , 2011, 21:38 »
Jeg har altså haft et par navlekyllinger, som har klaret den... Men også en som ikke har.

Hvis du skal aflive den, og du ikke har meget svært ved det, så kan du altså også vælge at give den udstødningsgas. Jeg har meget svært ved at aflive, og har heldigvis min mand til dette. Men ellers havde jeg nok givet den udstødningsgas...har engang aflivet en frø, som var halvdød, ved at køre den over, fordi jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre :-[

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #19 Dato: 01 Marts , 2011, 21:44 »
Kyllinger der fejler et eller andet går jeg ud til møddingspladsen med og klasker den i betonen som pladsens bund er af. Så er den skid slået.  /o  Jeg gider nemlig ikke lege doktor, det bliver desværre ofte noget skravl.
Og vil man gøre det rigtig godt, så et gog i hovedet bagefter, det gør jeg.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 01 Marts , 2011, 21:45 »
Den eneste grund til at jeg så at den havde det lille hul var at jeg så den lige da den klækkede. Ellers var den tørret og så havde jeg måske aldrig opdaget det fordi fjerene dækker.

Christina hvordan afliver du med udstødningsgas? Lyder meget nemt og humant :)

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 01 Marts , 2011, 21:50 »
Kan huske min far aflivede en undulat med et brækket ben, ved at putte den i en tom cornflakes-pakke, hvor han lavede et hul til udstødningen, hvorefter han tændte bilen. I løbet af få sekunder var undulaten død...

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 01 Marts , 2011, 21:51 »
Men selv om jeg er mest til at gøre kort process, synes jeg godt man/du kan forsvare at lade den få en chance et døgns tid eller to...

Offline Fister

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 01 Marts , 2011, 22:12 »
Har du bil med katalysator, kan du ikke aflive med udstødningsgas, det ville tag for lang tid før den ville være død.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 02 Marts , 2011, 00:30 »
Har en diesel bil katalysator? Vi har en skoda fabia diesel

Anyway, den får i hvert fald til i morgen. Jeg er IKKE en ond kyllingeplager, og de skal ikke lide fordi jeg ikke kan slå dem ihjel. Det kan jeg godt hvis det SKAL være. Men jeg måtte vende bunden i vejret på 7 kyllinger før jeg fandt den syge kun fordi den har plaster på. Nu håber jeg altså på at den klarer det. Heler de ikke ekstremt hurtigt i den alder? Den er stadigvæk i rugemaskinen sammen med dens 10 søskende. Jeg tør ikke pille plasteret af. Bliver den dårlig ryger den til hønsehimlen.

Hvis ikke jeg havde set den klække havde jeg aldrig opdaget at der var noget i vejen med den /d nu ville jeg ønske jeg ikke havde. En kæmpestor lækker dunet maran baby. I det mindste har jeg 9 andre + en silkekylling at glæde mig over

anja-e

• Gæst
« Svar #25 Dato: 02 Marts , 2011, 22:39 »
Af en eller anden grund synes jeg også, at det er sværere at aflive en helt lille kylling end en slagteklar en af slagsen...

Men til gengæld bruger jeg en metode, der er superhurtig og human for kyllingen - jeg hiver simpelthen hovedet af den i et hurtigt ryk. Meget ubehageligt for mig, men kyllingen når slet ikke at opdage det. Det kræver ingen kræfter overhovedet - bare en hurtig beslutning.

Man skal efter min mening ikke have dyr uden at være i stand til at aflive dem, hvis der er behov for det - nok en lidt skrap påstand, men det er sådan, jeg har det.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #26 Dato: 02 Marts , 2011, 22:43 »
Super indstilling Anja. Jeg er helt enig med dig.  /o
Ikke fordi vi går rundt og er lyst mordere, men undertiden skal der altså desværre aflives et dyr  :'(. Og det skal ske hurtigt og uden unødig lidelse.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 03 Marts , 2011, 13:52 »
Jeg er ogå enig i det, men det kan være svært at overvinde, især første gang. Hmm, den lille kylling har det stadig fint :-[, bortset fra det

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #28 Dato: 03 Marts , 2011, 13:56 »
Har den stadig hul i maven? Et tankeeksperiment var at man måske kunne bruge flydende plaster???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 03 Marts , 2011, 15:48 »
jeg ved det ikke, for den har jo plaster på. Jeg regner med at det skal falde af af sig selv?