Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: gmo ok?  (Læst 17381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: gmo ok?
« Svar #30 Dato: 16 Marts , 2011, 13:11 »
Hej Trem

Mon man nogensinde finder det "missing link" mellem arterne ?
Hvis Darwin havde ret, så havde vi nok set en større mangfoldighed, uorden, i naturen.
Fugle blander sig ikke med fisk, planter ikke med fisk, mennesker ikke med aber osv.
Jeg mener, at når mennesket blander f. eks fiskegener i tomater for at de kan være friske i supermarkederne i laaang tid, skidt med at de ikke smager af noget mere, så overskrider vi de naturlige grænser i skabelsesprocessen, med uorden til følge, vi må jo så bare håbe de produkter ikke påvirker vores helbred på længere sigt, men vi ved det ikke.

Den naturlige forædling du nævner har  taget tid, og vi er nået langt, men det er også sket på bekostning af f.eks dyrevelfærd, tror ikke at køerne elsker at være Marilyn Monroer med patterne slaskende hen ad jorden, og samtidig er deres blodværdier ikke normale, de er steressede af al den produktion.
Og man får 1 kg ost af 7 l mælk, hvor i min barndom der gik 10l til. Jeg smagte en ost lavet af mælk fra køer, der kun havde fået hø, deres naturlige føde, det var ost, uhm.

Forhåbentlig er det godt at man kan lave insulin med genteknologi, men jeg mener at man meget hellere skulle fokusere på hvorfor mennesker får sukkersyge, holdnnger, følelser osv, betragte mennesket som en helhed der søger balance, også den skæve.
Men det er der jo ikke meget prestige eller penge i.
Læste at lægemiddelindustrien er betænkelig ved sundhedsreformer, tænk hvis de blev næsten overflødige.
Jeg vil anbefale en bog af Bob Frissel : Nothing in this book is true, but it is exactely how things are.
Nothing er skabelssens bund hvorfra alt skabes harmonisk og livsfremmende, Som en fraktal.
Den giver sammenhæng.
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket