Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sygdom, sygdom og atter sygdom  (Læst 1005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sygdom, sygdom og atter sygdom
« Dato: 24 Februar , 2011, 14:58 »
Er jeg den eneste som har ligget så meget syg denne vinter eller har jeg bare været så uheldig??
2 lungebetændelser, 1 influenza og div. forkøelser....Gud hvor er jeg træt efterhånden....

Manden var hos lægevagten i går med sønnen og han fik konstateret halsbetændelse og influenza. Samtidigt fortalte lægen ham at han havde ligget syg 3 gange med influenza denne vinter og at det var første gang han havde været syg siden han blev udlært for 15 år siden.

Er Danmark oversvømmet at epidemi af influenza i øjeblikket??
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Susanne

• Gæst
Sv: Sygdom, sygdom og atter sygdom
« Svar #1 Dato: 24 Februar , 2011, 15:06 »
Grunden til at jeg kan svare dig så hurtigt, er, at jeg ligger her i min seng med hovedet hævet af en stabel puder - og med den bærbare på maven.

Har iinfluenza / ngen stemme / ingen kræfter / let feber / og hoster og hoster og hoster - det er dog kun anden gang denne vinter jeg er syg. (Ja, jeg tror, der er rigtig mange syge pt)

Jeg har læst ALLE gamle ulæste indlæg her på forum - og også på det norske.

Held og lykke til dig - jeg har dog ingen børn, jeg skal bekymre mig om lissom du har.

Host fra Susanne  ;D

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 24 Februar , 2011, 15:11 »
Ja, en ting er at man selv er syg men at så sønnen er syg samtidigt og man ikke har kræfter til at tage sig af ham, det er simpelthen noget så forfærdeligt.

Men jeg tror ikke jeg har været så syg før som jeg har været denne vinter og kræfterne bliver bare mindre og mindre for hver gang jeg ligger og det tager længere og længere tid for mig at blive rask igen...men ja jeg er også glad for min bærbar i mine vågne perioder ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #3 Dato: 24 Februar , 2011, 16:38 »
Du er ikke den eneste. Jeg har hostet over flere gange siden nytår.
De sidste 3 uger med hoste der ikke er til at komme af med. 10 dage på penicillin. /d /d /d /d >:(
Er ellers aldrig syg.
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Februar , 2011, 09:48 »
Vi har (7-9-13) stort set ikke været syge denne vinter, kun lidt sporadisk forkølelse. Men sidste vinter var jeg syg hele tiden, føltes det som...  :(

God bedring til Jer alle!

Mvh Marianne

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 25 Februar , 2011, 10:14 »
Sygdom hvad er det???????

Nej må hellere passe på hvad jeg siger, man kunne jo gå hen og blive syg.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 Februar , 2011, 16:45 »
Jeg har også haft influenza hele ugen, det er ellers ikke noget som plejer at flyve på mig, og det er flere år siden jeg har været så afkræftet og syg af det. Så ja, der må være en særlig virus i luften i denne tid.  /d
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Februar , 2011, 16:52 »
Der er generelt rigtig mange syge. Vi har var for fire uger sidden nede på 12 elever ud af 25 i en længere periode. Kun ganske få gik ramt forbi.

Jeg ved også at der har været emget sygdom på min gamle skole, især blandt de små.

Jeg har selv i rigtig mange år kun haft to-fire sygedage om året og som regel samtidig. Godt nok har jeg kun haft to i år, men har tilgengæld været forkølet tre gange, haft noget omgangssyge i to dage med let feber og så nu hvor jeg har fået mellemørebetændelse og som optakt til det været forkølet og ligget med feber. Forhåbentlig kommer jeg ikke til at løbe ind i mere sygdom i år..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.