Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Meget mavesyre  (Læst 1445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Meget mavesyre
« Svar #15 Dato: 26 Februar , 2011, 10:17 »
Husk kan også fås som tabletter, hvis man ikke er til konsistensen af "pulveret". De er lidt dyrere end det i pulverform.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #16 Dato: 28 Februar , 2011, 12:23 »
Hvis du har døjet med det i 15 år så synes jeg da at du skulle tage et smut forbi lægen. Jeg har selv et problem med at producerer for meget mavesyre. Ikke konstant, men i perioder og det er jo altså temmelig smertefuldt. Jeg tog mig sammen og tog til lægen og fik en snak med ham og endte med at få nogle piller mod det. Jeg får noget der hedder Lanzoprazol (recept). Jeg tager dem kun i de perioder, hvor jeg har problemet. En anden rigtig god ide er at finde ud af hvorfor et er du evt. producere for meget mavesyre; det trickes jo ofte af forskellige fødevare eller af stress. Det jeg skal undgå er kaffe og cirtrusfrugter (det er totalt no go for mig). Rødvin og oksekød skal jeg virkelig passe på med; dvs. jeg kan drikke et glas rødvin, hvis den ikke er alt for kraftig og oksekød skal jeg ikke spise flere dage i træk.
Det er en lettelse at vide hvad der er og hvad der virker istedet for alle de mange mere eller mindre heldige forsøg og gode råd jeg ellers afprøvede.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 28 Februar , 2011, 12:36 »
Tag og kontakt din læge.....

Jeg har spiserørsbrok og tager dgl. piller mod for meget mavesyre.

Du kan hvis du insisterer på ikke at tage kontakt til din læge købe noget forholdsvis nyt medicin på apoteket som hedder noget med Omepraxol, de kan købes i håndkøb. Husk dog at kommer det gennem læge på recept får du jo tilskud til det.
Mavesyre kan bogstavelig talt gøre livet surt for en og skabe massive forandringer i spiserør, foruden give mavesår. Desuden kan du risikere at noget af det mavesyre der løber op når du sover, kan fejlsynkes og ryge i lungerne hvilket heller ikke er smart.
Bare lige for at skræmme dig til lægen, for undskyld jeg siger det, så er det dumt ikke at kontakte din læge, så kan evt. forandringer i spiserør og hals i nogle tilfælde ende i kræft. Vi har en bekendt der har dette + han til tider skal indlægges og have blokket spiserøret ud, fordi forandringerne har givet forsnævringer. Hans bedste kost er flydende eller moset for så sidder det ikke fast.
Se så at komme til lægen og få det undersøgt !!!!!!