Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Keramik varmepære  (Læst 2836 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

• Bruger
Keramik varmepære
« Dato: 22 Februar , 2011, 22:31 »
Er der nogen der har erfaring med disse keramik varmepærer som f.eks. America sælger af mærket Elstein. Ikke de sorte kyllingemødre (pladerne) men pærene.

Stråler de varmen ligeså godt nedad som de infrarøde pærer?

Der bliver jo ikke brugt energi fra sådan en type pære til at producere lys, så den skulle jo alt andet lige give lidt mere varme fra sig. Og holde i længere tid.

Ved ikke om det har praktisk betydning men den må da også give kyllingerne en bedre nattesøvn ;D
Mvh

Claus

Susanne

• Gæst
Sv: Keramik varmepære
« Svar #1 Dato: 22 Februar , 2011, 22:34 »
Jeg bruger en elsteinpære i min varmelampe. Mest fordi jeg har været uheldig med de røde, der sprang tre stk med korte mellemrum, og jeg fik det råd at købe en keramisk.

Den holder! Ulempen er dog, at hvis strømmen skulle gå, eller hvis den alligevel skulle gå hen og springe, opdager man det ikke så nemt!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Keramik varmepære
« Svar #2 Dato: 23 Februar , 2011, 08:06 »
Fordelen er også at kyllinger, har det mørkt om natten, så de får sovet og måske ikke begynder at kede sig om hakke i hinanden.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub