Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk høne  (Læst 1515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
Skruk høne
« Dato: 21 Februar , 2011, 11:15 »
Hej alle

Jeg har en høne der er skruk.
Hun har selvfølgelig valgt yndlingsreden at lægge sig i.
Desværre er det alle damernes yndlingsrede, så til tider ligger der 4 - 5 damer sammen og hygger sig.

Jeg har en kattebakke med låg, der har jeg lagt snydeæggene i og har flyttet hende derind.

Hun ligger såmænd også i den natten over, men når hun så har været ude og spise/besørge, så ligger hun sig tilbage i yndlingsreden.
Hvad gør jeg, for at få hende til at vælge min alternative rede?

Så længe hun ikke ligger fast i reden for sig selv, vil jeg ikke putte æg under hende..

Mvh

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Skruk høne
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2011, 11:18 »
Isoler hende med hendes kattebakke-rede. Det er under alle omstændigheder det nemmeste, så du undgår at skulle tjekke æg under hende hver dag for at hente de nye æg som de andre har lagt ved hende. Har du ikke et hjørne i en stald/lade, hvor du kan parkere hende. Hun skal jo have mulighed for at komme ud og spise og besørge, men ret meget plads behøver hun jo ikke.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)