Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Din første udstilling?  (Læst 155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Din første udstilling?
« Dato: 19 Februar , 2011, 22:29 »
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres første erfaring med at udstille- hvorfor fik du lyst til at udstille? Var det som forventet? Har du lyst til at prøve igen?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Din første udstilling?
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2011, 18:31 »

Min første udstilling var en kreds udstilling i det gamle Præstø kreds, det var i Kastruphallen ved Vordingborg årstallet kan jeg ikke huske, men der var i Februar og det frys 10-20 grader og mange af de høns med store kamme havde forfrysninger i kammene.

Det var på den lokaleformand op fordring at jeg udstillede.
 
Jeg har dværg wyandotter i guldrandet den gang og havde selv lagt kyllinger til, 2,4 var tilmeldt og forventningerne var meget høje.

Det var en katastrofe, alle hønerne havde dupkam og fik 0, hanerne fik 90 0g 91 point, de var for lyse og manglede randtegning.
Om jeg var skuffet /d.

Der lærte jeg at selv om man køber højt bedømte avlsdyr er det ikke sikkert at man får gode dyr ud af det, havde eller i købt en hane som der havde fået 95 point på landsudstillingen, men så fik man lært noget der.

Den gang havde jeg lige fået silkehønsene og ikke fået lavet kyllinger der var store nok til den udstilling, så det blev først efteråret efter.

Hilsen
Tommy