Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Se hvad jeg kan!  (Læst 3116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Se hvad jeg kan!
« Svar #30 Dato: 19 Februar , 2011, 21:22 »
Jeg er dybt imponeret... Jeg kan strikke halstørklæder.... Meeeeget lange halstørklæder, for har aldrig lært at lukke af  ;D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #31 Dato: 19 Februar , 2011, 21:53 »
Hej hop hvor det kører for dig.

Perfekt hue til en lille tornado, kan lige se for mig at "antennerne"flagrer omkring hende, når hun løber.

Uld er narko, prøv det en gang og du er "hukt"

Ps har lige set at de har lavet et nyt oplag af den gamle hønsestrik bog, den er total anti svære opskrifter.

Wanda hvis ikke du har den er det et must hør lige titlen igen HØNSESTRIK

Nu kan jeg jo kun strikke ret endnu ;) så tvivler på at hønsestrik er sagen lige pt :D Men det er et fedt udtryk og en skønne dag så får jeg det lært ;)

Jeg er dybt imponeret... Jeg kan strikke halstørklæder.... Meeeeget lange halstørklæder, for har aldrig lært at lukke af  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=0m9sqfJQD1w  Så er der ingen undskyldning mere ;) det var sådan jeg lærte det ;)
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 21:56 Fra Wanda »
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 19 Februar , 2011, 22:56 »
Wanda du er en hønsestrikker

Det er det der var/er hele ideen med hønsestrik, drop alt det du ikke gider/kan. Strik løs og vær stolt.

Læs lige dette citat fra forordret i 1973:
Hønsestrik er et oprør mod de fastlåsende opskrifter, der ikke får strikkere til at digte og fantasere i strikketøjet.

Og hvem har lige sagt at man ikke kan strikke hvad som helst med retmasker

Venlig hilsen
Eva

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 19 Februar , 2011, 23:40 »
Nå ok... jeg har hørt at hønsestrik er det der meget mønstrede noget med små figurer og striber og trekanter og hvad har vi :) (lidt ala peru sager)

Men ok, så strikker jeg hønsestrik ;) Og ja man kommer langt med retmasker ind til videre har jeg strikket en pung, en taske, benvarmere både til Yazmin, bamsen og mig selv, pusser og ligenu har jeg sluttet af på et regnbuetørklæde som nu ligger i vaskemaskinen og filter :) glæder mig til at se det i morgen...

næste er lidt flere pusser... der er flere der har efterspurgt dem og der er billig uldgarn hos min pusher pt. 10 kr/50g så er det godt nok kun hvid, men har jo selv en masse farverige rester at spæde op med :)

næste størrer projekt er at lære vrangmasker også... for så skal der strikkes sokker :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #34 Dato: 19 Februar , 2011, 23:44 »
Øh hvad er pusser?
Jeg massefabrikerer de der smarte sokker, hvor man køber garn der laver sjove mønstre af sig selv når man strikker. Hønsestrik for begyndere.  :D
Jeg har strikket hele mit liv. Jeg tror ikke der findes mange billeder af mig i gymnasiet uden et strikketøj i hænderne. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 20 Februar , 2011, 00:01 »
Hjemmesko... sutsko kært barn har mange navne ;)
Lyder smart med det garn... men det kræver jo så lige at man kan strikke strømper ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 20 Februar , 2011, 09:00 »
Jeg må på det kraftigste fraråde at gå ind på Rokken.dk - man bliver i den grad smittet af "rokkenitis" og det er absolut lige så tidskrævende/spændende/uhelbredeligt som hønsefeber :) ;) :D ::) :). Det vrimler med spændende ting og sager fra håndarbejds verdenen, og listen af projekter man gerne vil afprøve bare vokser og vokser ( ligesom de forskellige hønseracer jeg godt kunne tænke mig at have 1-2 stykker af, bare fordi de er flotte/spændende)......

Pas på siger jeg bare!!!!!!

Hilsen lene
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 20 Februar , 2011, 09:30 »
Så blev der også lige et nyt halstørklæde til barnet mit.... :) Eget design... næsten :)
Jeg har forsøgt at komme ind på Rokken... men af en eller anden årsag så får jeg altid fejl i min oprettelse af bruger.... men det er nok også meget godt kan jeg høre :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 20 Februar , 2011, 09:33 »
Sig mig, sover du overhovedet ?? Du sprøjter da ud med projekter  :D Hvor er det fint og sjovt og anderledes!
Mvh Marianne

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #39 Dato: 20 Februar , 2011, 09:36 »
Hvor er det fedt, det halstørklæde. :o

Jeg er ved at tro det kunne finde nåde for den 19-årige datters øjne.

Vil du af med opskriften?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 20 Februar , 2011, 10:23 »
Sig mig, sover du overhovedet ?? Du sprøjter da ud med projekter  :D Hvor er det fint og sjovt og anderledes!
Næææ ligger aligevel søvnløs over min boligsituation, så kan jo lige så godt bruge tiden fornuftigt :D

Hvor er det fedt, det halstørklæde. :o

Jeg er ved at tro det kunne finde nåde for den 19-årige datters øjne.

Vil du af med opskriften?

Hehe ja det vil jeg faktisk også tro det kunne.  Det er meget simpelt men meget effektfuld ;) Jeg har strikket med Kagni regnbue garn  udelukkende retmasker :)
jeg strikkede 40 masker - 9 retriller. så tog jeg 15 masker ind i hver side og så strikke 9 retriller igen kun med 10 masker. så ligger du de 15 masker til i hver side igen og så ellers forfra :)
Jeg har set den strikket uden det midtstykket, altså de 1o masker. men det så jeg først da jeg var halvvejs ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.