Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så gå dog ind  (Læst 6045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Labaniet

• Passiv bruger
Så gå dog ind
« Dato: 10 Februar , 2011, 22:11 »
Ja det er jo ingen hemmelighed at det rigtig har været noget trist, gråt og blæsende vejr den sidste måneds tid, tit ikke vejr til at være ude i, men det er mine høns ligeglade med. Lige meget hvor meget det har regnet eller blæset er de blevet udenfor, dog blevet i nærheden af hønsehuset så de kan gå lidt i læ af det. Den dag hvor det blæste rigtig voldsomt kom Orperne dog ikke ikke ud, det viste sig dog at det var fordi hanen er begyndt at holde dem inde til de har lagt æg, hvilket den dag først var om eftermiddagen, så sidst på eftermiddagen hvor det rigtig blæste op, så begyndte de at komme ud.
 Jeg får det næsten helt dårligt når jeg ser de våde høns gå ude i blæsten, og bekymrer mig lidt for om de går hen og bliver syge. Men jeg kan heller ikke rigtig få mig til at lukke for dem så de ikke kan komme ud, de vil jo tydeligvis gerne være ude.

Er det normalt at hønsene sidder ude i regnen? Og er det sundt for dem?

Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Så gå dog ind
« Svar #1 Dato: 10 Februar , 2011, 22:20 »
Jeg tror som ikke du skal være bekymret for dem, så længe de har adgang til selv at vælge om de vil være ude eller inde.

Tænk på alle de vilde fugle, inkl hønsefugle som agerhøns og fasaner.
Mvh
Erik Andersen

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #2 Dato: 11 Februar , 2011, 08:24 »
Mine høns og hane går også ude hele dagen i alt slags vejr - de gider ikke sidde i hønsehuset - kun om natten.
De går ude og hygger sig i regn, blæst og endda sne ( i det tilfælde foretrækker de dog jeg lige rydder lidt).
I går f.eks puttede jeg en flok meget våde høns og hane   ;)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 11 Februar , 2011, 08:29 »
Lige en betragtning - mine høns går ud i stille dagsregn, men bliver inde hvis det er en byge - har I iagttaget noget lignende ?

mvh Bent Skaarup Pedersen

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Februar , 2011, 09:05 »
@Bent, mine gør det samme.
De er bedre end DMIs vejrudsiger til at forudsige om det er dagsregn eller byger. Men hvor ved de det fra??

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 Februar , 2011, 09:26 »
Dine går da ihvertfald ind! :D

Og må så iøvrigt give dig ret. Der sker meget i dyrehoveder, man ikke kan fatte en brik af.

... det gør der for så vidt også i hovedet på hr. Storm-Olsen.. ;D

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #6 Dato: 11 Februar , 2011, 09:37 »
Jeg tror faktisk ikke vi er i stand til at fatte hvad der sker i hønsehoveder, eller hundehoveder  ;D , jeg oplever bare nogle mærkelige ting med de dyr .

Godt å høre der er flere, jeg sier gang på gang til min mand at det er utrolig at vores dyr altid skal gøre så mange sjove og mærkelige ting.... /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 11 Februar , 2011, 12:34 »
Lige en betragtning - mine høns går ud i stille dagsregn, men bliver inde hvis det er en byge - har I iagttaget noget lignende ?

Jeg har hørt at forklaringen skulle være at byger falder tungt med dråber der går igennem hønsenes fjer, mens dagsregn er sagte dalende regn der ikke går igennem fjerene.

Så derfor har hønsene ikke noget imod dagsregnen, da den ikke går igennem fjerene og går ud. Men det modsatte er så tilfældet for byger.

Men altså det er kun noget jeg har hørt, om det er forklaringen skal jeg ikke kunne sige..Men der er flere der har observeret det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Labaniet

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 Februar , 2011, 13:36 »
Så er jeg lidt mere rolig, tak for gode svar :-)

Et halvtag har jeg overvejet, men har endnu ikke regnet ud hvordan jeg skal lave det, min hønsegård er nemlig ikke overdækket.

Det med byger eller dagsregn har jeg ikke tænkt over ved mine, jeg tror de bliver ude lige meget hvad, men vil da prøve at lægge mærke til det.
Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever