Det interessante er hvordan vi på bedst mulig måde lære dem kunsten af. Og i forlængelse af dette prøver industrien jo også at lære dem kunsten af - og så er det store spørgsmål så bare hvorfor bliver rigtig mange maskiner lavet til 1 vending pr. time? Jeg har som sådan ikke svaret - men bygger de bare deres maskiner udfra skrøner? Det er jeg ikke overbevist om.
Claus. Jeg er (næsten

) mundlam.
Hvis man begynder at tænke over hvorfor maskiner laves med vending 1 gang i timen, og sammenholder det med al den markedsføring der er for fuldstændig uvirksomme eller totalt ubrugelige produkter, kan man jo blive helt (sk)ør.
Jeg prøver ikke at sige at der ikke kan være en positiv effekt af meget regelmæsig vending. Jeg bruger selv Madam Blå fra America-Thisted, med automatisk vending. Det jeg prøver at sige er at der er meget delte meninger om hvad der er optimalt, og hvad der er behov for ifm rugning.
Jeg har ihvertfald gjort mig nogle tanker efter at have fyldt halvdelen af Madam Blå op med æg der havde stået i 14 dage uden nogen form for berøring, i køleskab ved 4-5 grader. Det sætter uvægerligt nogle tanker i gang, når du på sådanne æg opnår ca 80 procents succes.