Er der ikke noget med, at man kun bruger æggeblommen til f.x. tærtedej?
Du kan totalt lave børneæg, de vil måbe over, for jeg så i et eller andet kokkeprogram, at (jeg mener det var gordon ramsay) man kunne smøre en lille form, slå ægget ud i den, og koge ægget i formen!
Anyway, du deler bare ægget, og koger hviden for sig i sådan en smurt form! Så er der æg uden blomme og blommerne er da en perfekt årsag til at bage!

Her er sakset fra Gordons opskrift, som jeg lige fandt!
For the coddled eggs, generously butter 4–6 espresso cups or small ramekins and sprinkle with salt and pepper. Lay a basil leaf and an anchovy fillet in the base of each cup or ramekin, then crack an egg in. Stand them in a deep baking tray and surround with enough boiling water to come three-quarters of the way up the sides. Carefully transfer to the oven and cook for 6-8 minutes, or until the whites are set but the yolks are still creamy.Du dropper bare alt det, der står om krydderier og blomme, og hvis du vil tage lidt pis på ungerne, kan du jo farve hviden med frugtfarve først, så de får f.x. lyserøde æg (men af erfaring tør jeg godt love, at de nok ikke vil spise det så)

Her er link til hele opskriften:
http://www.channel4.com/4food/recipes/tv-show-recipes/christmas-with-gordon-recipes/salmon-salad-ni-oise-with-coddled-eggs-recipe