Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sodavandsmaskine  (Læst 1864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sodavandsmaskine
« Dato: 08 Februar , 2011, 11:15 »
Nogen der har erfaring med denne type maskin? evt mærke og pris?
Hvad mærke der er gode og hvad der er dårlige?
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Sv: Sodavandsmaskine
« Svar #1 Dato: 08 Februar , 2011, 19:47 »
Vi har købt en sort en til omkring en 1000 kr sedl, lige da de kom frem. Jeg er SUPER glad for den, har lavet adskillige danskvand.. Jeg har også en masse stas at putte i og det smager da godt, men jeg er nu mest til danskvand, jeg kan generalt ikke lide sodavand ! Jeg syntes det er meget ærgeligt at man ikke har lavet et pumpesystem til flaskerne, da det fedter ekstremt meget at hælde fra dem, jeg tænker godt man ikke har børn, så havde man da saft ud over alt. I min ungdom havde man pumper til flaskerne med ekstratet  ::)

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2011, 20:23 »
Personligt køber jeg danskvand og blander op med saft... Fordi det giver effekten fra kulsyren, med den smag man gerne vil have. Køber man danskvand med citron i stedet, så giver det et pift i den retning..

ca. 5kr 1½ danskvand, så skal man godt nok lave meget på en maskine før det kan betale sig :)

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #3 Dato: 09 Februar , 2011, 08:30 »
Personligt køber jeg danskvand og blander op med saft... Fordi det giver effekten fra kulsyren, med den smag man gerne vil have. Køber man danskvand med citron i stedet, så giver det et pift i den retning..

ca. 5kr 1½ danskvand, så skal man godt nok lave meget på en maskine før det kan betale sig :)

Vi sparer cirka 2 kr pr liter på maskine i forhold til at købe flasker i butik, regnede vi frem til herhjemme. Lidt mere, hvis man har en 2 kg kulsyreflaske sluttet til den (men hvem har det - udover folk der brygger deres egen øl, oh joy!). Så der skal drikkes cirka 500 liter før den er tjent ind. Det er vel et sted imellem 1 og 3 år, afhængigt af hvor mange der er i familien... Personligt finder jeg den største fordel at man ikke skal bøvle med pantflasker, de har en tendens til ikke at gide tage tilbage til butikken selv, sjovt nok!  ::)

Vores er en SodaStream, en af de nye modeller med 425g kulsyreflaske. Og den har faktisk stået ubrugt i lang tid nu, da vi løb tør for brus og ikke har fået genopfyldt...
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 Februar , 2011, 08:40 »
... Personligt finder jeg den største fordel at man ikke skal bøvle med pantflasker, de har en tendens til ikke at gide tage tilbage til butikken selv, sjovt nok!  ::)

Det gider vores heller ikke  :o

Derudover er vandkvaliteten i købedanskvand ikke den bedste. Den indeholder blandt andet salt, så hvis man har godt vand i hanen smager hjemmelavet danskvand bedre  /o
Med venlig hilsen
Lene

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #5 Dato: 09 Februar , 2011, 08:52 »
Vi har også en Sodastream, og bruger den gerne et par gange i ugen.

En af de ting jeg også ser som en fordel, er at man selv kan bestemme, hvor meget brus man ønsker. Jeg er nemlig ikke vild med for meget brus ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 09 Februar , 2011, 09:00 »
Herhjemme er ungerne vilde med at lave hjemmelavet sodavand af den saft jeg alligevel laver til dem. Det er bare sjovere med brus, og så bliver det altså noget billigere i forhold til købesodavand. Og lidt vitaminer sniger der sig nok endda også ind. Favoritsodavanden er med rosen-citron-smag, men der bliver også lavet hyldeblomst og hyldebær-sodavand.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #7 Dato: 09 Februar , 2011, 09:18 »
Jeg synes selv at det blir forkert smag med at blande saft i købedanskvand, måske fordi det er salt i den.

Så skal jeg da bestemt ha mig en sodavandmaskine, jeg er og meget vild med Danskvand  /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #8 Dato: 09 Februar , 2011, 22:20 »
Jeg var jo barn i 70'erne og er aldrig rigtig kommet mig over mine fætre havde en Sodastream-maskine og vi havde ingen. ;D

Så jeg køber en i januar md. 2009 til kr. 200,- (nedsat fra 1200,-)   Men da jeg så har købt den, synes jeg ikke det er nogen god ide at mine børn skal lappe alle de tilsætningsstoffer, der er i ekstrakt i sig..... så maskinen skal så kun bruges til dansk vand.... hvilket så heller ikke rigtig bliver til noget... og nu er den så solgt i den blå avis til kr. 300,-)  Men nu har jeg da et traume mindre  ;D /o
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 09 Februar , 2011, 22:50 »
Så jeg køber en i januar md. 2009 til kr. 200,- ... og nu er den så solgt i den blå avis til kr. 300,-)  Men nu har jeg da et traume mindre  ;D /o

Fornuftig investering.
50 pct afkast over maks 2 år. Det er der ikke meget andet der kan måle sig med, medmindre det er meget risikovillig investering.

*g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #10 Dato: 10 Februar , 2011, 08:54 »
Fornuftig investering.
50 pct afkast over maks 2 år. Det er der ikke meget andet der kan måle sig med, medmindre det er meget risikovillig investering.

*g *g

Tja, sådan går det altså ikke hver gang  ::)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 Februar , 2011, 19:00 »
Jeg synes selv at det blir forkert smag med at blande saft i købedanskvand, måske fordi det er salt i den.

Så skal jeg da bestemt ha mig en sodavandmaskine, jeg er og meget vild med Danskvand  /o

Er nu aldrig stødt på salt i min købe danskvand.. Vand - Kuldioxid..