Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, min bil siger lyde! Nogle bil-kyndige mænd til stede? Eller kvinder... ;)  (Læst 3503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Jeg tror det kan være svært at fremhæve et bilmærke frem for et andet. Alle har jo deres favoritter - og tilsvarende modstykke. Her i huset er vi f.eks. ikke ret meget til Citroën (Som jeg i øvrigt ikke synes er billig, hvis vi ser på nyprisen).

Der er modeller og årgange inden for alle bilmærker, der ikke har været for gode. Og nogen gange er man bare uheldig og få en 'mandagsmodel'. Jeg havde selv en Passat '90, som var pålidelig og rummelig. Desværre kørte jeg galt og den blev totalskadet. Så købte vi en Passat '91 - altså sammen model - men vi havde kun problemer med den (dog ikke så meget med motoren). Nøj, hvor var vi trætte af den!! Nu har jeg en Mondeo '97, som jeg overordnet set er godt tilfreds med, men hold op, hvor kostede vi meget på den sidste år.  /d

Hvad min næste bil bliver ??? -Jeg ved et par stykker det IKKE bliver :D Ikke en Berlingo eller en Partner, da de ganske enkelt er for små. Muligvis bliver det noget hvor 'grand' indgår, da det største krav, er plads til 7 personer ;) -Og så må der også gerne være lidt appel til køreglæden (Hvilket jeg heller ikke har ved Berlingo...)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Har du prøvet den nye Berlingo? Det er noget helt andet end de gamle modeller. Nu er det faktisk en rigtig bil, og ikke bare en varevogn der er bygget om.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Ikke den helt nye. Men jeg mener stadig ikke der er plads til flere end 5 personer i den, hvorfor den så stadig er for lille, når der kommer endnu et barn ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Når man, som jeg, kører 55.000 km om året, i al slags vejr, stiller man visse krav til pålidelighed, køreegenskaber og komfort.

Jeg har gennem årene prøvet lidt forskelligt, dog aldrig fransk eller italiensk, ganske enkelt fordi jeg har haft for mange kollegaer/venner, der har haft for mange problemer med biler fra disse lande. Af de mange biler jeg har haft over årene er der kun en enkelt der ikke kunne stå distancen. Den var nok også mere valgt med hjertet, end med hjernen. En Chrysler Neon. Fine køre egenskaber, god komfort, meeen ringe kvalitet, lig mange reparationer.

Jeg har haft følgende køretøjer

Mazda 313 (tror jeg den hed, købt lettere brugt i 1981)
Toyota Supra, 2.0 Turbo (mens jeg boede i Japan - skøn bil iøvrigt)
Mazda 626 2,0
Mazda 323 F 1,6
Skoda Octavia 2,0
Chrysler Neon
Suzuki Grad Vitara 2,0 (shit - hvor den slugte benzin)
Hyundai I30 1,6 CRDI (med lidt ekstra heste og komfort)

Der er meget asiatisk på listen, men må også indrømme at bilerne derfra er særdeles pålidelige, og så er de for det meste spækket med ekstra udstyr.

Men næste gang har jeg sat mig for at det skal være Europæisk.

« Senest Redigeret: 12 Februar , 2011, 23:10 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline manniken

• Passiv bruger
Tja det med biler er nok nærmest en religion men jeg kan da godt bidrage med et indspark.

Jeg har kørt som kurer i eget firma da jeg boede i DK. Årlig kørsel omkring 185.000 km. DE første år kørte jeg Toyota HiAce, en pålidelid arbejdshest men ikke meget komfort når man kører så mange km. Da så den første Renault Traffic kom skulle den prøves, mage til l*ort skal man lede længe efter. Fin komfort men ellers..... Efter 6.000 km holdt jeg på motervejen i Tyskland med en kaput turbo. Og sådan gik det slag i slag, en gang til turbo, 2X gearkasse, hjullejer osv. Godt nok dækket af garanti de første 200.000 men det koster jo penge og kunder at holde stille. Nå men jeg besluttede at give Reneault endnu en chance da den jeg havde var en af de første modeller. Men det var det samme. Så den blev hurtigt sparket ud og skiftet med en Mercedes Sprinter. Se det var noget der duede. 500.000 km uden værksted ud over service. Og fortrinlig kørerstilling.
Den længste tur jeg havde i min sprinter var København - Lissabon, ca. 3.000 km. Dertil kom ekstra 1.200 km fordi jeg kørte over polen for at hente min kæreste så vi kunne holde lidt ferie i portugal.

Tommy