Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, min bil siger lyde! Nogle bil-kyndige mænd til stede? Eller kvinder... ;)  (Læst 3525 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Det er bare forstokkede gamle mænd (incl. min lillebror)

;D  Ja nu ved jeg jo godt, at det ikke er pænt at spørge om en dames alder  ;D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Tja, den står jo lige under mit navn, men 10 år yngre end dig Bjørn. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Har du prøvet at lade den gå i tomgang og så gå rundt om den og lytte om du kan fornemme hvor mislyden kommer fra?

Nej, og det er jo det jeg skal...men synes ikke den gør det, når jeg så endelig prøver at lokalisere lyden!  /f

@pilegaarden
Nu skal hun jo først lige ryde op i bilen inden hun laver fejlsøgning via lytte metoden spørgsmålet er om bilen kan få et ord indført  *y *y *y *f ;D

Hov hov hov, lad os da LIGE sammenligne biler, så vil jeg vædde med at mit RYDDEDE bagagerum er mere clean end dit! ::) Minder mig om dengang manden havde gjort sin bil ren indvendigt...så sagde jeg til ham, på bedste kvindelist-manér, at jeg ville vædde med at han ikke kunne holde det, og at den så lige så fæl ud som den havde gjort før, om et par uger... Dét ville IHVERTFALD ikke ske, sagde han, jeg skulle BARE vente og se!

;D

Da jeg nogle uger senere, sad i hans stadig flotte og rene bil sammen med ham, afslørede jeg hvorfor jeg havde sagt det, og manden grinte og synes jeg var lidt dum...og så rodede bilen igen! *g Og jeg VAR da også dum...for jeg skulle da ikke ha' afsløret mig forehavende ;D ;D

Tja, den står jo lige under mit navn, men 10 år yngre end dig Bjørn. ;)

Hehehe ;D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Henriette skrev:

'Det er bare forstokkede gamle mænd (incl. min lillebror) der ikke kan komme sig over fortidens problemer.'

Hvis en ung mand på mindre end 43 år, kan betegnes som forstokket gammel mand, så er der sgu ikke meget håb for os andre mere.  :D

Men så er det jo godt at det ikke er ham der sidder fast i fortiden, men at han er bevidst om at problemerne med franske biler findes selv i 2011, dvs nutiden.  ;) ;) 
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
Næ, Pilegården. Det betyder bare at mænd går meget tidligt i stå i deres udvikling, mens vi kvinder bare bliver klogere og smukkere med alderen. ;D
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Tja, hvad kan man sige til det.

Du tror stadig at de kan lave biler i Frankrig!!!!!!!!

*f *f *f *f *f *g *g *g *g *g

Jeg tror det sidste ord er sagt i den diskussion.

Mvh
Erik Andersen

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Det kunne være du lige skulle checke dine udstødnings ophæng.
Det kunne godt lyde som noget sådan....

I værste fald, en defekt udstødning ( Her tænker jeg mest katalysator ) Og sådan et kræ er dyr....

Men det skulle være rimeligt nemt at checke, find hastigheden hor den rasler, og kør så over et bump... Så burde lyden i det mindste ændre sig, medens du kører over bumpet...

Måske giver den endda selv et bump..

Men check også for en sikkerheds skyld, det ikke bare er en hjulnøgle der ligger og rasler ovre i bagagerummet  ;D  ;D

M.V.H.... Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Næ, Pilegården. Det betyder bare at mænd går meget tidligt i stå i deres udvikling, mens vi kvinder bare bliver klogere og smukkere med alderen. ;D
Vise ord fra en vis Quinde *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Vise ord fra en vis Quinde *l

Det er dog utroligt hvad aldrene kvinder klamre sig til  ::) :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Aldrende? Hvem?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
Se det er det mænd ikke forstår. Vi er ALTID i vores bedste alder!  ;)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Henriette skrev:
'I gaaaaamle dage var der problemer med franske biler. Især var de vist slemme til at få rust, men nu om dage er de lige så gode som alle mulige andre.'

Se det er det mænd ikke forstår. Vi er ALTID i vores bedste alder!  ;)

Typisk kvinder. Når de fagligt/faktuelt kommer til kort, så skal samtalen absolut drejes helt væk fra emnet.

De franske biler, som stort set alle andre biler, har ikke haft væsentlige rustproblemer (Fiat måske undtaget) i 10 år eller mere. Det har vist været helt andre problemer de har måttet slås med i vore dage, som feks selvantændelse.

Formodentlig skyldes det heller ikke rustangreb at de holder som 'reklamevogne' langs motorvejene.

Men jeg kan jo ikke betragte mig som sagkyndig her, da jeg aldrig har haft en fransk bil, og heller aldrig får det.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline KEW

• Bruger
Hov hov hold lige Fiat udenfor det med rust her er gammel strøm!
Det eneste de fejler på er ledningsnettet der ikke tåler fugt.
Hvilket går lige op med andres elektronik fejl....
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Noteret.

Som jeg skrev er jeg langt fra sagkyndig.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
Tjah. Jeg er ikke specielt frankofil (havde faktisk russisk i gym og på uni, så jeg kan ikke engang tale sproget), men de franske biler er billige og praktiske. Som sagt kører jeg nu i min nr. 2 berlingo, og jeg har i over 11 år aldrig haft problemer med nogen af dem, som har gjort at jeg måtte holde ind til siden. Så jeg taler såmænd bare som almindelig tilfreds ejer. Og på trods af at jeg da kører rundt i hele landet både på landevejene og motorvejene, så har jeg ikke set specielt mange franske biler holde og have problemer. Og så er det vist ikke kun franske biler der har haft selvantændelsesproblemer??? Jeg synes bare at holdningerne er noget forstokkede.  ;) Der er da ingen grund til at rakke ned på andre folks biler eller hvad man nu ellers kan finde på. Der er nok en grund til at der kører så mange franske biler rundt for tiden. Folk køber dem fordi de er billige, pålidelige, rummelige m.m.
1 Dansk Landhøne. Stor.