Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, min bil siger lyde! Nogle bil-kyndige mænd til stede? Eller kvinder... ;)  (Læst 3538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak for jeres forslag! *b

Og ja, vi køber aldrig Citroën igen, men det er nu mest fordi reservedelene er så dyre... Jeg elsker min bil, men er vist den eneste der kan lide Citroën :D Dog indrømmer manden, at lige MIN bil, har overrasket ham meget, fordi den har kørt så godt og upåklageligt i så mange år... Det har virkelig været småting, hvad den har fejlet...så håber dette er endnu en lille ting :D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Jeg er nu ret glad for Citroën. Vi er nu i gang med vores anden Berlingo! Vi har ikke haft problemer med nr. 1 ud over det der kommer når bilen bliver 10 år gammel, og den har heller ikke været dyr i reservedele, men det skyldes måske at vi har en billig og dygtig mekaniker. Nu har vi en af de helt nye modeller, og den er LÆKKER. Og sikke mange fodersække og æbletræer m.m. man kan transportere i den. /o I gaaaaamle dage var der problemer med franske biler. Især var de vist slemme til at få rust, men nu om dage er de lige så gode som alle mulige andre. Det er bare forstokkede gamle mænd (incl. min lillebror) der ikke kan komme sig over fortidens problemer.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Klausen

• Bruger
Godt Henriette Hall bare gi' de der, der ikke kan lide franske biler en på frakken. Franske biler har altid fået skyld for at de var dårlige, måske VAR der noget om det men ikke mere og reservedelene er skam ikke dyrere end til andre bilmærker, er i gang men Citroen nr.2 og fransk bil nr.3 og har ikke haft flere problemer med dem end med de Opel,Audi og WV jeg har haft, nærmere fære og været billigere kørende.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Jeg vil nu osse godt forsvare franske biler (men jeg er jo generelt frankofil  :D).
Jeg er på min 2. Citroën, en C3'er fra 04, er det vist, og den har tjent mig trofast de sidste 4 år. Jeg kan godt li' franske biler, de er lidt mere finurlige, synes jeg, men når det er sagt, må jeg alligevel tilstå at jeg er lidt af en forræder: når jeg får råd til det, så bliver den skiftet ud med en Golf, som er mit absolutte favoritmærke indenfor biler. Dem her jeg haft mange af i årenes løb, og det er guf!  /o
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Vi har haft en del franske biler, og været meget glade for dem, tidligere har vi haft en Peugeot 406, derpå en 607 (som vi ELSKEDE) og pt. kører jeg i en 206 med automatgear fra 2002. Der er bare aldrig vrøvl med min lille grønne bil, selv hvis den i en periode i vinterhalvåret har stået stille starter den første gang.
Vores oplevelse har været, at de kommer med en masse ekstraudstyr og ikke har andre skavanker og udskiftninger end alle andre biler. Vi har tidligere haft Volvo, Saab og Toyota.
De to sidste biler Søren har haft har været Opel, pt. har han en Insignia.
Men som sagt vi har ikke haft noget at udsætte på de franske biler vi har haft. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

• Bruger
jeg vil nok give de folk som holder på udstødningen ret.
ofter er det oppe ved manifolden (der hvor udstødningen begynder på motoren) at varmeskjoldet er løst eller rundt om enten katalysatoren(foreste pot) eller lydpotten (bagerste pot) at der er gået et varmeskjold.
jeg har dog også prøvet at det kan være et ophæng til disse der er rustet over eller gummi ophænget er knækket.

som mine kollegaer(tidligere mekanikere) ville sige se at få rydet op i bilen og se om ikke lyden så forsvinder ;D

@RWA er du helt sikker på der ikke er en oliepind?
Det med man kan se det i intrumentbordet er kun VEJLEDENDE! og den kan vise "0" længe inden oliepinden gør det. det blev indført da bilerne blev sadt til 30000km mellem olieskift der blev det et krav så vidt jeg er oplyst.
derfor skifter jeg stadig ved ca10000 og filter ved ca20000 (måske af gammel overtro)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
@Marianne

det er bare ikke så godt med nøglerne til Peugeot 206 de skriver at det er en standart nøgle der er brugt til dem  der skulle kun være startspæren der er forskel på

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2329914.ece
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Rudy

• Bruger
@ KEW (Kenneth). Nej der er virkelig ingen oliepind i min bil. Det er ikke for at være sjov. Oliestand ses i computeren som sidder midt for (der er også GPS mv) og i instrumentbrædt ses advarsel hvis oliestand falder under bestemt neveau. Det er en BMW 520, den nye model.
Men en bil til 900 tus. skal jeg vel heller ikke rende rundt og åbne motorhjelm  /o

Offline KEW

• Bruger
Har googlet den manglende oliepind ser ud til Mercedes og bimmer leger med ilden..
Personligt ville jeg aldrig sætte min lid til et stykke elektronik til 500kr i en motor til100000...
I min branche tillader man ikke den tillid.. ;)
Men lækker spand!! ;D
Hilsen Kenneth

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Typisk fjerkræforum at tråde næsten altid udvikler sig til andet end hovedemnet ::) Men også hyggeligt ;D ;D

Tak for jeres svar (og bliv endelig ved med at snakke videre :D :D), jeg skal nok skrive, når vi har fundet ud af hvad den fejler ;D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Jeg I gaaaaamle dage var der problemer med franske biler. Især var de vist slemme til at få rust, men nu om dage er de lige så gode som alle mulige andre. Det er bare forstokkede gamle mænd (incl. min lillebror) der ikke kan komme sig over fortidens problemer.  :D

Undskyld hvis jeg er kommet til at træde en frankofil over tæerne. ;D

Jeg er jo nok lidt forstokket i min holdning til franske biler (og vine). Førstnævnte er jo over de sidste 5 år indgået i beredskabet. Brandbiler.

*g *g *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Typisk fjerkræforum at tråde næsten altid udvikler sig til andet end hovedemnet ::) Men også hyggeligt ;D ;D

Tak for jeres svar (og bliv endelig ved med at snakke videre :D :D), jeg skal nok skrive, når vi har fundet ud af hvad den fejler ;D

Har du prøvet at lade den gå i tomgang og så gå rundt om den og lytte om du kan fornemme hvor mislyden kommer fra?
Mvh
Erik Andersen

Offline Fister

• Passiv bruger
Jeg har nu heller ikke noget imod franske biler, for havde vi ikke dem, havde jeg ikke noget arbejde  <: Jeg kører autohjælp hos Falck  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
De har over de sidste år kørt nogle heftige reklamekampagner.

Forskellige modeller holder placeret i nødsporet på motorvejen mod København. Og det ser ud til at være nye modeller hver dag. Det må være en dyr kampagne.

*f *f
Mvh
Erik Andersen

Offline KEW

• Bruger
@pilegaarden
Nu skal hun jo først lige ryde op i bilen inden hun laver fejlsøgning via lytte metoden spørgsmålet er om bilen kan få et ord indført  *y *y *y *f ;D
Hilsen Kenneth