Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, min bil siger lyde! Nogle bil-kyndige mænd til stede? Eller kvinder... ;)  (Læst 3546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sagen er den, at min elskede Citroën Xara, siger nogle raslelyde, når jeg kører.

Det er næsten kun når jeg kører 0-50 km/t, og mest når jeg accelererer, eller bremser ned. Det lyder som om der er et eller andet der skal strammes? Og lyden er som noget metal, der rasler mod hinanden... Nogen der har et lille bud på hvad det kan være?

Manden truer med at sælge den til aaaaalt for få penge, men jeg er så glad for den, for den er så trofast, og så har den et ret stort bagagerum :D

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
det kan nemt være dine bremser der er slidt op og så er klodsen gået løs.
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline Christina

• Passiv bruger
Vil det lyde metal-agtigt?

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
jep det vil ikke lyde særligt rart når man bremser da det er metal mod metal
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline Christina

• Passiv bruger
Hmm, men det er ikke kun når jeg bremser...? Vil man kunne mærke forskel? Synes jeg nemlig ikke jeg kan?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
kunne også være hjullejer der skal skiftes...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak til jer begge :)

Ups, fik ikke sagt at den også rasler, når den står i tomgang... Kan det så stadig være de ting I skriver?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Kunne godt være varmeskjoldet som er gået løs eller evt. en af bæringerne til udstødningen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
Hm....når den også rasler når du holder stille, er det enten noget på karossen eller i motoren siger min bilkyndige mand!! /d
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Rudy

• Bruger
Desværre, teknik og mig. Så jeg har en bil der viser mig (i instrumentbræt) når en pære er sprunget. Og oliepind findes ikke. Se skal jeg også se på computeren i instrumentbræt. Og det mindste med motor på samme måde. Så med sådan en bil bliver man da informeret.
Men den laver jo ikke sig selv  /d godtnok.

Offline Klausen

• Bruger
Citér
Og oliepind findes ikke. Se skal jeg også se på computeren i instrumentbræt.

Er skam glad ved det ikke er min bil en oliepind kan man da se på om der mangler olie. monstro om den computer fortæller om oliemåleren er gået istykker.

Nå men til den oprindelige spørgsmål, få din mand til at se på ophænget til udstødningen eller et eller andet skjold ved motoren, det er det mest sansynlige ved den potte(har selv en). Og er også glad for den og det var en ophæng til lydpotten på min.

• Bruger
Manden min siger det kan være varmeskjoldet på katalysatoren der er løs og derfor rasler.
Mand og 3 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Det kan sikkert være mange ting. Det er trods alt en fransk bil. *f

Kan du lokalisere lidt nærmere hvor lyden kommer fra. Fra den forreste del eller fra den bageste. Bedømmes nok bedst ved at lade den gå i tomgang og så gå lidt rundt om den og lytte efter hvor det er mest sandsynlig lyden kommer fra.
Mvh
Erik Andersen

• Bruger
Manden råber igen ovre fra hans hjørne: Ring til Citroen-smeden. Han svare på tlf. Kan Googles.
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Min far havde engang en Citroen ID19.
Den var engang på værksted, hvor der blev bøvlet meget med den, til sidst blev den dog lavet og kom hjem igen. Et stykke tid efter punkterede min far og da han tog hjulet af, så så han at der var ridset noget inde i skærmen, der stod : Citroen er noget lort !
Jeg tror de har været meget træt af den på værkstedet....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub