Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor har i jeres kyllinger?  (Læst 9870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hvor har i jeres kyllinger?
« Dato: 07 Februar , 2011, 10:06 »
Ja alle mine små hajer spiser jo godt og vokser så det knager /o

Desværre skal det jo ud igen og det er begyndt at blive svært at følge med med rengøringen.

Det første hold er ved at være varmefri, men er stadigvæk i kælderen. Hvornår ville l i turde at sætte dem ud i hønsegården? Der er 14 og de er fra 12 januar.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: Hvor har i jeres kyllinger?
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2011, 11:23 »
Har de mor med, eller er det forældreløse kyllinger? :)
I det tilfælde vil jeg sige at det måske er lidt tidligt at sætte dem i hønsegården, hvis de ikke har en "beskytter" ;)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2011, 11:49 »
Mine kommer ud i hønsegården, når de er 3 uger gamle, men jeg har en varmelampe de kan varme sig under.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Februar , 2011, 12:45 »
Mine kommer ud i hønsegården, når de er 3 uger gamle, men jeg har en varmelampe de kan varme sig under.

Thomas

Det samme her
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2011, 13:26 »
Er vejret ikke lidt for utidigt til at sætte så unge kyllinger ud i et hønsehus/gård?  Mine på den alder går i stalden der er lun og med varmelampe og jeg har endda dårlig samvittighed over det, for der bliver klamt når fugtigheden er så høj som i disse dage og det har ingen dyr godt af. Så der skal skiftes strøelse dagligt, for at der er bare nogenlunde komfortabelt for dem.

VH Gunni.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Februar , 2011, 00:31 »
Gunni hvad strør du med? Jeg har dem gående på ren avis og det er ikke nok til de store ;) men i det mindste er vi total i bund med alle de skod reklamer og gratis aviser vi får :)

Nu har de store kyller fået frataget varmelampen men de er selvfølgelig stadig i kælderen. Jeg regner med at bygge en kyllingeboks i hønsehuset en af dagene men beholde dem i kælderen i hvert fald 14 dage endnu. Det er jo så uvant for mig med kyllinger så tidligt :) så jeg skal lige lære det og finde ud af nogen rutiner ;).

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08 Februar , 2011, 08:58 »
Aviser, enten de nu er strimlet eller ej, er en dårlig og meget lugtende løsning! Jeg ville helst bruge easy strø, men synes det er for dyrt til så mange høns jeg efterhånden har fået skrabet sammen, så jeg bruger spåner.

Ok de skraber det op i mad og vand, men så sætter jeg fadene op på en mursten,når de små er blevet ordentligt mobile, det hjælper lidt på det.

VH Gunni.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 08 Februar , 2011, 09:50 »
Mine kyllinger går på spåner, og så lægger jeg en tynd plade af finer i den ene ende af kyllinge buret, "et stort marsvinebur" på den stiller jeg mad og vand, så bliver det ikke svinet så hurtigt, når de bliver større kommer foderet op på en sten,eller en tykkere plade, men så er de ude af buret.

ikke et problem at holde rent
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #8 Dato: 08 Februar , 2011, 12:28 »
Er vejret ikke lidt for utidigt til at sætte så unge kyllinger ud i et hønsehus/gård?  Mine på den alder går i stalden der er lun og med varmelampe og jeg har endda dårlig samvittighed over det, for der bliver klamt når fugtigheden er så høj som i disse dage og det har ingen dyr godt af. Så der skal skiftes strøelse dagligt, for at der er bare nogenlunde komfortabelt for dem.

VH Gunni.

Mine går på halm. Nej det er ingen problemer med fugtigheden. Det er tørt og fint under varmelampen. Skifter strøelse, når jeg synes det er nødvendig. Ca. en gang i ugen.
De første kyllinger kom derud i november, når vi havde en hel uge med ca. -20. Det var ingen problemer.

Ingen dårlig samvittighed her.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #9 Dato: 08 Februar , 2011, 12:30 »
Mine kyllinger går på spåner, og så lægger jeg en tynd plade af finer i den ene ende af kyllinge buret, "et stort marsvinebur" på den stiller jeg mad og vand, så bliver det ikke svinet så hurtigt, når de bliver større kommer foderet op på en sten,eller en tykkere plade, men så er de ude af buret.

ikke et problem at holde rent

Hvor lang tid ca. kan du have kyllinger i sådan et bur før de bliver for store til buret? Har svært ved at bedømme hvor hurtigt kyllinger vokser  ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 Februar , 2011, 12:53 »
Jean mine går også i sådan et, det klarer de fint endnu /o vil tro de kan gå i størrelse marsvine bur ca. to uger endnu.

• Bruger
« Svar #11 Dato: 08 Februar , 2011, 12:54 »
Hvor gamle er de så?
Jeg har et stort indendørskaninbur, nummeret større end marsvinebur, så kan jeg regne med 3-4 uger hvis der kommer 6-8 kyllinger?
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Februar , 2011, 12:58 »
Mit bur er størrelse 100x50, som sagt har jeg 13, en går med de små rollinger. Om to uger så vil de være 5 uger. Så bliver de nødt til at komme ud i den rigtige verden men det er ligeså meget fordi jeg jo har små der klækker næsten hver uge :)

• Bruger
« Svar #13 Dato: 08 Februar , 2011, 13:00 »
 /o Lyder godt, så har jeg ikke så travlt med at få bygget færdigt...Det skulle da kun lige være hvis vi bliver dænget til med sne igen ;D
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 08 Februar , 2011, 13:15 »
Jeg siger alligevel skynd dig at få det lavet færdigt ;) lige pludselig har du et mylder af sultne hajer som æder dig ud af hus og hjem- og lugter tilsvarende :D