Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal vi bruge foldene til?  (Læst 3543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

• Bruger
Sv: Hvad skal vi bruge foldene til?
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2011, 22:41 »
glemte helt svaret på hvor mange gange det skal slåes :)

jeg slår mit 2 gange om året. første gang omkring sankt hans og anden gang i septemper.

det når dog at blive ret højt mellem slåningerne, især inden den første. men jeg gøder det også for det er jo meningen det skal blive højt hos mig :D

hvis det skal holdes nede i en nogenlunde pæn lav højde skal det nok slåes 6-8 gange. tænk på hvor tit du slår græsset om sommeren :-\

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 07 Februar , 2011, 09:38 »
Du skal bare have en til at slå hø på det. Der må være en gård i nærheden med en bondedreng på. Vi får en lokal bondedreng til at slå hø for os, så får han løn for det, det er ret godt, vi holder græsset nede og får vinterfoder til dyrene. Vi får også laver wrapballer af det ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 07 Februar , 2011, 11:49 »
@Trine: Tillykke med kidene <I!!!

@Maja/Mikkel: Det lyder til, at jeg skal have fat i en lokal bondemand med en grønthøster - i hvert fald i år, så må vi se om vi får lavet foldene i løbet af året. Der er så mange projketer der står i kø hos os, at vi har svært ved at prioritere hvad næste projekt skal være :o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 07 Februar , 2011, 12:19 »
I har brug for en ekstra person til at hjælpe så? Der er sikkert massere unge i jeres område som gerne vil hjælpe jer i sommerferien :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #19 Dato: 07 Februar , 2011, 14:00 »

Du skal da ikke lade sådan en bagatel af at sætte strøm på el-hegnet slå dig ud.... Det er faktisk ganske simpelt.....

Er du i tvivl, så tager du bare kontakt igen....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 07 Februar , 2011, 14:58 »
Du skal da ikke lade sådan en bagatel af at sætte strøm på el-hegnet slå dig ud.... Det er faktisk ganske simpelt.....

Er du i tvivl, så tager du bare kontakt igen....

M.V.H....Benny..

Hej Benny

Mange tak for tilbuddet :). Det er ikke det at sætte strøm til, men også at stramme tråden op og rette alle de væltede pæle ;). Derudover så er der "alle" de andre projekter, så som at reparere alle sætningskader på huset, male gavlene på huset, fuge vinduerne, reparere taget på stalden, hvor et træ væltede ned over i weekenden, beskære haven som er et vildnæs, færdiggøre karpedammen og det kunstige åløb, fjerne al byggeaffaldet fra ombygningen, fjerne en kæmpe bunke jord efter udgravning til septiktank og kloakrør... osv  ::). Puha, jeg bliver helt forpustet :D.

@Mikkel: Jeg overvejede faktisk at finde et par skoledrenge- eller piger, der ville give en hånd med lugning af ukrudt i sommerferien :).
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 07 Februar , 2011, 15:09 »
@ Tanja

Jeg kender det godt - alt for mange ting der skal laves og for mange der ikke lykkedes....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Februar , 2011, 15:23 »
Tanja, det er en rigtig god ting. Jeg har passet en have i et par år og det er jo helt fint, for det er der mange som gerne vil lave, og i sommerferien kan man nærmest ikke gå en meter uden at finde en der mangler noget at lave :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #23 Dato: 07 Februar , 2011, 15:45 »
Hvorfor holder du ikke en arbejdsweekend for familie og venner. Du sørger for en arbejdsplan over nemme og tilgængelige projekter der ikke kræver fagfolk, og sætter folk i sving, og så sørger du for god forplejning og en hyggelig aften med øl og rødvin. Det behøver ikke blive vildt dyrt, men det letter enormt hvis nogle ting er bleve færdige. Du skal selvfølgelig også have styr på trillebøre, skovle og andre redskaber. Det har vi prøvet at være med til flere gange, og det kan være en rigtig god oplevelse.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #24 Dato: 07 Februar , 2011, 16:33 »
Tanja: det lyder som om det er mit hus, du bor i . *GGG*
Får behøver ikke strøm, men til gengæld et stramt fårehegn. Ogman kan nemt klippe dem selv, når man lige har fået det lært. Men..du må ikke kun have en fold til får. De skal skifte, ellers får de nemt orm, med mindre de går sammen med heste. PØJ-PØJ med det
Lone

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #25 Dato: 08 Februar , 2011, 07:05 »
@Henriette: En arbejdsweekend har vi også tænkt på, men jeg tror vi venter til det bliver varmere i vejret.

@Mikkel: Ej, jeg troede ikke man kunne få nogen til at komme og ordne have, derfor droppede jeg tanken sidste år. Må ned og hænge et opslag op i Brugsen :). Gider du smide en PM med hvad du får i i timen?

@Lone: Jeg tror vi holder fast ved gederne... Måske... ;) Får er også hyggelige, men det bliver ikke i denne sæson.

Vi forhører os ad i byen, og så er der vel en der vil høste græs for os nogle gange i løbet af sommeren, og bare vi får hø nok til os selv, så må bonden godt tage resten. Er det en ok deal? Eller skal han have betaling ud over græsset?
Venlig hilsen Tanja