Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er vidunderet kommet  (Læst 2052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Så er vidunderet kommet
« Dato: 03 Februar , 2011, 11:17 »
Så mangler vi bare rugeæggene fra Jørn  :D

Bestilte den i England i lørdags og den kom med fragtmand i dag  ;)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Så er vidunderet kommet
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2011, 11:24 »
Tillykke med den, det bliver spændende at prøve den  :) Hvornår får du æggene ?
Mvh Marianne

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2011, 11:27 »
Den er fin /o Er sikker på du nok skal blive rigtig glad for den.

-Og så er jeg jo kun en lille bitte smule misundelig :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2011, 11:27 »
Super! Den bliver du glad for. Jeg er vild med det store vindue, så man kan følge med i klækningen uden at forstyrre/åbne noget. Og så er den så nem at betjene.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2011, 11:35 »
Hvor mange æg er den så til ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Februar , 2011, 11:49 »
Den er til 50 hønseæg og jeg har lige i dag talt med Jørn og han regner med at han kan nå at sende æggene i morgen, MEN jeg håber han har i tankerne, at week-enden står for døren. Jeg har så selv samlet lidt æg også, for jeg får omkring 30 fra Jørn.

Henriette@Det er nemlig dødsmart med det store låg, så man kan følge med i klækningen uden at pille og åbne  ;)

Er så dødspændt på at æggene kan komme i, men nu står den ihvertfald og kører i værelset inde ved siden af, der kan hundene ikke komme ind og vælte noget  :P

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Februar , 2011, 12:17 »
Et tip til brug af de her maskiner, brug deminiraliseret vand så undgås tilkalkning af det varmelegeme som går ned i vandet.

Den jeg har til 20 æg var allerede pænt tilkalket efter en rugning, så jeg bruger deminiraliseret nu.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2011, 12:23 »
Et tip til brug af de her maskiner, brug deminiraliseret vand så undgås tilkalkning af det varmelegeme som går ned i vandet.

Den jeg har til 20 æg var allerede pænt tilkalket efter en rugning, så jeg bruger deminiraliseret nu.

Et lille ekstra spare tip kunne være, at bruge vandet fra sin kondens tørretumbler, det er også kalkfrit.  /o

pylle pylle

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03 Februar , 2011, 12:32 »
nej hvor er den flot Lisbeth. Det bliver spændende at se resultatet ;D held og lykke..

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 03 Februar , 2011, 13:03 »
Den er til 50 hønseæg og jeg har lige i dag talt med Jørn og han regner med at han kan nå at sende æggene i morgen, MEN jeg håber han har i tankerne, at week-enden står for døren. Jeg har så selv samlet lidt æg også, for jeg får omkring 30 fra Jørn.

Ja for man får ikke pakker om lørdagen  :P

Held og lykke  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #10 Dato: 03 Februar , 2011, 13:16 »
må jeg ikke godt høre prisen på den incl. alt? det er lige sådan en jeg ønsker mig... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #11 Dato: 03 Februar , 2011, 14:11 »
Det er nemlig rigtig som Bettina skriver, "man får ikke pakker om lørdagen". Så til jer der sender rugeæg,  send ikke om torsdagen. For det er da ikke godt for rugeæg, at være indpakke hele weekenden over.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 03 Februar , 2011, 15:15 »
Det er nemlig rigtig som Bettina skriver, "man får ikke pakker om lørdagen". Så til jer der sender rugeæg,  send ikke om torsdagen. For det er da ikke godt for rugeæg, at være indpakke hele weekenden over.

Mener du ikke fredag?  ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 03 Februar , 2011, 15:51 »
Har lige talt med Jørn i dag og han kom også i tanker om week-enden lige efter at vi talte sammen i formiddags. Jørn sender rugeæggene til mig på mandag.

Wanda@ Omregnet fra Britiske Pund, har jeg givet 3163,84 for maskinen og levering med fragtmand. Tror og håber bestemt den er pengene værd, men vi får se om en måneds tid  ;)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #14 Dato: 03 Februar , 2011, 16:51 »
Jo Bettina, jeg skrev torsdag men mente, at man nok bør undlade at sende rugeæg en fredag  /o   Jeg sad nok og tænke, at torsdag er sidste chance i denne uge  ;)