Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Har du rugemaskine ??

Jeg har en rugemaskine
7 (22.6%)
Jeg har flere rugemaskiner
9 (29%)
Jeg har IKKE en rugemaskine, men jeg ønsker mig en
14 (45.2%)
Jeg har IKKE en rugemaskine og jeg vil heller IKKE have en
1 (3.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 30

Forfatter Emne: Rugemaskine  (Læst 13258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Rugemaskine
« Dato: 03 Februar , 2011, 08:28 »
Har du en rugemaskine, ønsker du dig en eller er det ikke interessant for dig ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Sv: Rugemaskine
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2011, 08:32 »
Har stemt, at jeg ikke har en rugemaskine, men ønsker en, da vi har lånt den vi har lige nu.

Egentlig håber jeg at få lokket svigerfars fra ham, men tror ikke det bliver nemt :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2011, 08:57 »
Jeg har en, og det er en RCom 20 standard og den er jeg faktisk rigtig glad for!

Den er dejlig fuldautomatisk og alt er elektronisk styret. Du skal dog fylde vand på ca. 3-4 gange på de 3 uger - men det kan man jo nok overleve!
Mvh

Claus

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2011, 09:18 »
Jeg har 2 /o

En hjemmebygget af en flamingokasse som jeg ruger med lige nu og en jeg var heldig at få fat på for 400,-. Det er en Octagon 10/20 med ekstern fugtighedsmodul, en H22. Den sidste maskine er dog ikke blevet afprøvet med æg endnu men det skal nok komme.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2011, 17:35 »
RCOM King Suro 20 - har kun ruget i den én gang så er ikke helt 100% "dus" med den endnu...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 03 Februar , 2011, 17:45 »
Jeg har lige fået en ny Træmotorruger fra America, den med 3 rullebakker. Har ellers i rigtig mange år brugt Therbo ruger (den som er lavet af flamingo). De senere år kørte jeg med 2 af dem.
Dem har jeg lige solgt. Den nyeste til næsten ny-pris. Og den lidt ældre til omkring ½-pris. Men jeg skal love for der var run på dem da jeg satte dem til salg. Har aldrig oplevet noget lignende  ;D

Offline mineunger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Februar , 2011, 17:54 »
Jeg har også en R-com 20 købt i England, og jeg ved forhåbentlig i morgen om jeg er glad for den... ;D
Men jeg er i hvert fald glad for at den er fuldautomatisk så jeg ikke skal tænke på at vende æg.
Synes at førstehåndsindtrykket har været rigtig godt. Jeg har kun sorteret 1 æg fra som var befrugtet men gået til ca på dag 7.
Meen jeg glæder mig til at se om alle 11 resterende æg klækker.
 /o

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2011, 18:20 »
Har ikke en rugemaskine , men ØNSKER mig en!!!
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #8 Dato: 03 Februar , 2011, 20:31 »
Ja, jeg ønsker mig skam også en. så skal lige ha' bestilt en elektronisk styring og keramisk varmelegme  til den på nettet og lavet en kasse enten i træ eller et sandwichprodukt som er ment at rengøre.

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Februar , 2011, 20:44 »
Lånte en sidste år med plads til 49 æg, hvilket resulterede i, at vi totalt sidste år havde ca. 35 kyllinger. Det er også fint den første uge eller 2. men så begynder problemerne også at melde sig. De vokser jo utroligt stærkt sådan nogle små kyllinger, og det er ikke længe de kan gå i en hyndeboks ude i garagen  ;D

Derfor har jeg stemt, at jeg ikke ønsker mig en rugemaskine - det tager bare overhånd :o.
(jeg fik dog fat i 4 dværgkochin i efteråret, så jeg regner da med, at jeg nok skal få kyllinger alligevel, men forhåbentligt uden alt for meget besvær med varmelamper osv. ligesom sidste år ;))
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #10 Dato: 03 Februar , 2011, 21:03 »
Jeg har 2.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Februar , 2011, 21:32 »
har 1, købte den af en bekendt der har brugt den 2 gange og lånte den til mig en gang før.
 Siden jeg har købt den - piiiinligt - har den været på loftet og ventet, og ventet.... nu skal den ud og bruges der er stadig garanti på den, den er blå fra America med motorruger til 24 æg(tror jeg - det er alt alt for langt tid siden jeg har kikket til den)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 03 Februar , 2011, 21:41 »
Jeg har også 'Madam Blå' fra America til 24 hønseæg og med motor. Jeg har ruget med den 4 gange og med relativt gode resultater.

Den kan anbefales som en relativt billig begynder maskine, eller for dem som ikke har planer om at ruge store mængder æg.
Mvh
Erik Andersen

frida

• Gæst
« Svar #13 Dato: 03 Februar , 2011, 21:58 »
Jeg har silker. Kald dem bare rugemaskiner ;D Men de ruger ikke når det passer mig ???. De skrukker i vildskab når de ikke skal (i ferieperioder). Og når jeg hører om alle jer der har kyllinger allerede, og gerne selv snart vil igang, så gider de ikke ;)
Derfor er mit ønske at "udfase" silkerne, og få en rugemaskine ;)
Som skrevet i en anden tråd, må jeg få en rugemaskine (af min mand og børn), når jeg har gennemført min snart igangværende uddannelse /o

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 03 Februar , 2011, 22:01 »
Vi har prøvet et par stykker.
Vi startede med den blå billige til 24 æg. Det gik ikke videre godt. Alle kyllinger var fuldt udviklede men døde lige inden klækning. Råd herinde fra var, at de nok var druknede fordi vi rugede med vand i maskinen i alle 21 dage som der stod i vejledningen fra America.
Næste maskine var en fra Danki også med plads til 24 æg i kipbakke og med plads til 24 i klækkebakke. Fuldautomatisk, men havde jeg æg i klækkebakken også måtte jeg selv huske at vende dem selvfølgelig. Gode resultater med denne maskine, som udrugede en del kyllinger for os.
Nu har jeg så fået en R-COM med plads til 50 æg. Har ingen erfaring med den, da jeg først lige har fået den i dag, men har høje forventninger til den, da den virker meget idiotsikker og har STOOOOORT glaslåg, så jeg nysgerrige ikke åbner den hele tiden fordi jeg liiiiiige skal kigge  ;D