Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spare-tips! Husmødre, så er det nu vi skal dele vores bedste spare-tips!  (Læst 5554 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Reklamer og tilbudsaviser får os til at købe/ønske os ting, vi ikke anede, vi havde brug for.

Med mindre vi er ekstremt/utroligt/usædvanligt disciplinerede - og kun går efter tilbuddene - hvad de fleste af os ikke er - og det ved de alt om i butiksbranchen.

Eller omvendt: Hvis tilbudsaviser fik os til at bruge færre penge, ville man SELVFØLGELIG ikke bruge ressourcer på at få dem trykt og distribueret!

Så mit sparetip over alle er også: Lad være med at læse reklamer, skriv en indkøbsseddel med det, du mangler og hold dig til den  :D

GKV

• Gæst
@ Susanne jeg er af den samme mening og det harmer mig i den grad at jeg skal betale for papirindsamling da min papirbøtte altid er tom.Jeg holder heller ikke avis, men bruger nettet.

VH Gunni.

Offline KEW

• Bruger
'Nej tak til reklamer' omgåes jo fint af posten ved at de lægger dem i en folder med navn og adresse for så er det jo post og ikke reklamer sådan omgår man det tildels i vejle.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline fru Andersen

• Bruger
'Nej tak til reklamer' omgåes jo fint af posten ved at de lægger dem i en folder med navn og adresse for så er det jo post og ikke reklamer sådan omgår man det tildels i vejle.

Det er ikke postvæsnet som beslutter at omdele reklamer i omslag; det er udgiveren af reklamen. Det er frivilligt for firmaer/forretninger om de vil respektere "Reklamer nej tak"
Så skyd ikke skylden på postvæsenet.

Jeg har også "Reklamer nej tak"
Med venlig hilsen
Lene

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
men det er vel posten der sælger denne "med rundt" reklame....

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Så må reklamerne jo tilbage i postkassen til posten.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Det med frivilligt gælder ikke længere. Nu SKAL et Nej tak til reklamer respekteres. Eneste undtagelse er info fra offentligte myndigheder og velgørende organisationer.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Wanda: Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke har pasta til 5,- i din lokale nettobiks, for købte netop 8 poser i går i Horsens. (Manden tog det med hjem fra arbejde).

I forhold til ideer til opskrifter med billige råvarer kan anbefales opskirftsbogen: "Kogebog for fattigrøve" Lær at spare uden at savne. Bogen er skrevet af Rolf Lund. Jeg aner ikke om den kan lånes på biblioteket, jeg har den selv fra min studietid, men bruger den stadig indiemmellem /o
Derudover har elselskaberne (haft) elrådgivningsaftner, som jeg mener er/var ganske gratis. I løbet af aftenen demonstrerer de rigtig mange madopskrifter, alle tilberedt i mikrobølgeovn. Inden aftenen er omme, får man udleveret en lille mappe med masser af opskrifter på ganske alm. mad tilberedt i mikrobølgeovnen. Ved hver opskrift kan man se hvor meget strøm man sparer i KWh og hvor mange min. man sparer ift. tilberedningstiden /o Det er også nogle år siden at jeg var afsted til dette arrangement, og det var Energi Fyn der arrangerede det dengang. Men kunne da forestille mig at de stadig afholder sådanne aftner - landet over? Om ikke andet er det inspirerende med nye opskrifter ;D
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline RLauridsen

• Passiv bruger
    • Grøntsagspigen
Simremad !
Lav store portioner af dejlig simre mad, der udnytter de billigste stykker kød.
Sådan en bovsteg skåret i store tern, brunet og simret i 3 timer sammen med Løg, hvidløg, tomater, gulerødder, krydderier og hvad man ellers kan finde på at putte i det smager helt forrygende.
Vi laver det de lørdage hvor vi alligevel er hjemme, og så laver vi til mange dage ad gangen.
Det tager ikke lang tid at lave, det skal bare stå lang tid på komfuret.

Undgå Madspild.
Der bliver kasseret utroligt meget mad hvert eneste år, og det er noget svineri for nu at sige det lige ud. Mens vi i Danmark går og smider ud for 16 milliarder, er der andre l
andre hvor de ikke har råd til at købe mad fordi vi med vores kæmpe forbrug,driver priserne i vejret.
http://www.stopspildafmad.dk/

Brug sæsonens råvarer.
Hvem siger vi skal have en skål frisk salat med friske tomater og agurker midt om vinteren ? Det er meget billigere at bruge sæsonens grønt, såsom rodfrugter og kål. Og jo det kan man sagtens få meget læker mad ud af.

Dyrk egne grøntsager.
Har du kun lidt plads til rådighed, så dyrk det du godt kan lide med som er dyrt at købe. Frisk salat kræver ikke meget plads, og skal der salat på bordet hver dag i sommer halvåret, så er der mange penge at spare.
1 squashplante kan forsyne en hel familie.
Har man mere plads og er man villig til at ligge lidt arbejde idet, så er der ingen grund til at købe grønt i sommerhalvåret, man henter det bare i haven.

Har du ikke noget jord, kan friske sommergrøntsager købes i kassevis om sommeren. Bønner kan fryses
Tomater kan henkoges, eller har man meget plads i fryseren, så bare put dem i hele. De mister faconen når de tør op, men kan sagtens bruges i vinteres gryderetter.

Bortset fra det kan jeg kun tilslutte mig tidligere indlæg om storindkøb, madplan, planlagte indkøb og andre snusfornuftige ting.

Med Venlig Hilsen
Randi

0.4 Welsumer, stor Rustrød.
0.0.2 Dværg wyandot, guldhalset

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Mit spareråd er at bruge trykkoger, der kan man lave lækker mør og saftig, velsmagende mad som kun skal have en trediedel af tiden. F.eks. netop nogle af de langtidsretter,  Randi nævner ovenfor.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Analysér dine fejlkøb. Måske er der ting, som går igen og som man ikke får brugt.

Jeg har købt adskillige lækre hudprodukter, især når vi står i lufthavnen, og man er fyldt med forsætter. Men når de ligger på hylden, er det så som så med at få dem brugt, fordi jeg ikke gider bikse med det en halv time.   Og pludselig har teenage-datteren scoret dem, og jeg har kun haft udgiften. Nu er det Matas det billige, så gør det ikke så meget, hvis hun scorer dem.

En anden ting er smukke og specielle tasker, men de bliver aldrig brugt for alvor, fordi jeg synes det er irriterende at have noget daskende. Så pung osv. bliver proppet i lommerne. Der er også penge og ærgelser at spare for mig  ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Lav tøjbytte-dag et par gange om året.

Man møder op med sine fejlkøb, alt det som er blevet for stort/småt og det man er træt af.

Og så bytter man - eller skyder ind i puljen, om man vil. Vælg gerne veninder lidt i periferien, man gider måske ikke sjaske rundt i bedstevenindens aflagte.

Restdyngerne kan så gå til Røde Kors eller vente til næste gang, hvor nye behov er opstået  ;D  En anden sidegevinst er man får ryddet op. Det tærer på energien, hvis man har for meget liggende.  /o
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Vores super og mini brugsen lukker og slukker efter kun et år.  Det er trist, men SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fedt at handle der nu :D Alt personlig pleje, legetøj, konfekture (selvdisiplin ønskes), kontorartikler, havegrej, tøj er til minus 30 %.  Min datter er vådligger så jeg har isør hamstret bleer til hende... de er nemlig dyre og aldrig på tilbud.  nu var de pludselig nede i 55 kr pk :D (dem har de så udsolgt af nu ;) )
Derud over har de en masse nedsatte kolonialvarer, bl.a. angelmark øko fuldkorns pastatil 5 kr... dem har de heller ikke flere af nu ;)
Så nu går jeg og glæder mig til at de sætter alle madvarerne ned til spotpriser :)
Elsker brugsen.... når den lukker :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Jamen altså....

Diverse madlavning, skal da altid laves i rigelige portioner...

Små gedigne sparetips, er da kun brugelige over for ting, som ikke kan spises af Høns Ænder eller Får.... hunde eller Katte...

Fortæl mig så lige... Hvad kan man komme til at lave for meget af ?  ;D  ;D  ;D

Med de priser der er på Hill's Healthy Mobility, så er ALT mad sparemad, til hundene altså  :D  :D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Fortæl mig så lige... Hvad kan man komme til at lave for meget af ?  ;D  ;D  ;D

Alt med rosenkål og ansjoser ... ;)
Mvh Marianne