Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Når man spørger  (Læst 1488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Når man spørger
« Dato: 02 Februar , 2011, 17:59 »
... Så får man jo også svar  ;D

Spurgte den ældste søn, om der var nogle høns han synes vi skal have. Om der var nogle af dem på udstillingen i lørdags, han synes godt om? -Ja, nogen af dem der ligner de har bukser på.
Jeg: "De store eller små?"
Jeppe: "De store."

Jeg finder billeder af Brahma: "Disse?"
Jeppe: "Ja!"

Så nu må jeg jo overveje, om vi skal have Brahmaer også  :D Vi jo også gerne have Orloff og Jersey Kæmpe <A

Et eller andet sted havde jeg måske håbet han havde sagt en dværgrace, men han ligner nok sin mor godt nok på det punkt: jo større, jo bedre  /o
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Når man spørger
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2011, 18:03 »
Ja uha, man skal IKKE spørge børnene om man skal have høns for så for man et rungene: "JJAAAA" /o

Min søn vil have sine egne høns for han vil ikke have at de skal slagtes. Så nu må vi se når jeg har fået den store gård op at køre om vi også skal have en lille med dværge i. ;D
- og jeg skal jo ud og hente et stort kaninbur på søndag som jeg skal bruge til kyllingerne når de kommer men det kommer jo til at stå tomt på et tidspunkt
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2011, 18:25 »
:D
Vi fik silkehøns på præcis samme måde!
Og leder stadig efter en perlegrå silke for at dække sønnens behov..

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2011, 18:50 »
Du har en meget klog søn :) selvfølgelig skal han have brahma :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2011, 18:55 »
Ja, mine sønner ville have silker. Det fik de så! :)
SÅ så de mors Brahma :o Nu har de så blå Brahma.
MEEN nu har Malthe(11 år) på udstilling også forelsket sig i de små fodbefjerede dværge. <.
Så en dag - måske.......
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2011, 18:57 »
Asbjørn (ham på 15) kan ikke fordrage høns. Til gengæld er Harald på 10 glad for hønsene og henter æg hver dag!
Da jeg på en udstilling spurgte hvilke han kunne tænke sig mente han de skulle ligne dem vi allerede havde, altså landhøns og barneveldere... pelshøns var grimme, især med den mærkeligt farvede kam, han kunne ikke lide fjer på benene, en kam skal være en enkeltkam, osv. Sjovt som hans "likes og dislikes"  lignede mine, selv om jeg ikke har snakket udseende med ham. Men det man selv har, er selvfølgelig det man vænner sig til, og som derefter er "det rigtige". :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2011, 20:35 »
Selvfølgelig skal i have brahma /o /o hønsenes konge. I den rigtige farve selvfølgelig ;) ;) :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2011, 22:22 »
Jamen selvfølgelig skal vi så have Brahma  :D -Så skal vi lige have fundet ud af farven først. Og måske skal vi også lige have styr på pladsen først :P Tror nok lige Orloff og broncekalkuner har første prioritet ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #8 Dato: 03 Februar , 2011, 03:23 »
Så fik vi kigget tråden med brahma-farver igennem (Drengen er ved at få halsbetændelse, så kunne ikke sove), og han synes bedst om sølv-sort båndet (Sølv-blå båndet). Så hvis nogen lige står og har nogen i overskud, så må I da gerne sige til  ;D
Hilsen Tina

Offline Ling

• Bruger
« Svar #9 Dato: 04 Februar , 2011, 13:18 »

I er velkomne til at kigge ud til os, dig og sønnike :D Vi bor jo ikke ret langt fra jer.
 Vi har brahmer i flere forskellige farver, og har fået de første kyllinger  i år.

Der er sølv-sortbåndede som snart er varmefri, hvis i kan bruge det ;D
Send en pm, så aftaler vi et tidspunkt.

Mvh Lene

Ps. Hvis det var udstillingen i Silkeborg i var på, var det vores brahmaer i kiggede på.

Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #10 Dato: 04 Februar , 2011, 17:08 »
I er velkomne til at kigge ud til os, dig og sønnike :D Vi bor jo ikke ret langt fra jer.
 Vi har brahmer i flere forskellige farver, og har fået de første kyllinger  i år.

Der er sølv-sortbåndede som snart er varmefri, hvis i kan bruge det ;D
Send en pm, så aftaler vi et tidspunkt.

Mvh Lene

Ps. Hvis det var udstillingen i Silkeborg i var på, var det vores brahmaer i kiggede på.

Jamen det gør vi nok en dag, Lene :D -Nu skal vi bare lige have plads til dem først.

Ja, det var jeres Brahmaer vi så. ;)

Desuden ved jeg godt hvor I bor. Det er jer, vi var ude og købe vores Australorps ved i sommer ;)
Hilsen Tina

Offline Ling

• Bruger
« Svar #11 Dato: 05 Februar , 2011, 00:34 »

OK- tænkte godt nok på om det var dig ;)
I kigger bare ind, når i får lyst.

Mvh
Lene
Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk