Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Status  (Læst 5569 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Status
« Svar #30 Dato: 01 Februar , 2011, 22:20 »
Når jeg er meget overskudsagtig svarer jeg også på ting, jeg ikke har forstand på...

Og vi andre håber at du har haft en anstrengende dag på arbejdet.  *g *g *g

Og dette bruges Forum også til. En lidt pudsig bemærkning, som i al venskabelig, kommenteres.

Som skrevet før og af andre, er Forum så bredt, at her er plads til alle, og til alle spørgsmål, så længe omgangstonen er høflig og venskabelig.
Mvh
Erik Andersen

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 01 Februar , 2011, 22:26 »
Jeg er en af dem, som læser mange tråde - både nye og gamle. Og indrømmet: jeg læser langt mere end jeg kommenterer. Og det skyldes selvfølgelig, at jeg stadig er relativ ny som hønseejer. Jeg synes, at det er hyggeligt og lærerigt at følge med i de nye tråde, og der ligger en guldgrubbe af informationer i de gamle.

Søgefunktionen i Forum er genial  /o, men har jeg konkrete spørgsmål, så opretter jeg selvfølgelig en tråd og forsøger at beskrive mit "problem" bedst muligt. Og folk er gode til at svare. Enkelte tråde bærer selvfølgelig præg af, at nogle Forumsfolk kender hinanden godt, men min oplevelse er, at alle nye bliver budt velkommen, og alle spørgsmål bliver taget alvorligt. Enkelte tråde drukner måske på meget aktive dage, men så kan man jo kalde tråden frem igen.

Jeg forsøger - efterhånden som jeg får mere hønseerfaring  - at være mere aktiv og kommenterende. Men der vil naturligt være emner og tråde, hvor jeg kan bidrage med mere end andre.

God aften til alle  :)

Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 01 Februar , 2011, 22:41 »
Man kan vel heller ikke forventer at få svar med det samme eller blive sur hvis det ikke sker med det samme...

Så er det bare på "med vanten" eller "op på hesten" igen. Og spørg igen..

Vi er jo ikke på Forum - 24 timer i døgnet (kun tæt på)
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2011, 22:49 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

KarinP

• Gæst
« Svar #33 Dato: 02 Februar , 2011, 00:55 »
Tjahhh - når nu nogle blandt dem, der er allermest aktive herinde, med flere hundrede eller flere tusinde indlæg, har brugt 2½ side på at klappe hinanden på ryggen og forsikre hinanden om, at der overhovedet ingen problemer er - så kan jeg sgu godt forstå, at de der evt har problemet, ikke har lyst til at stå frem....

Jeg læser selv mere end jeg skriver herinde og har ikke selv problemet, men synes godt jeg flere gange har lagt mærke til at der ind imellem er "fuldstændigt ligegyldige" indlæg der får et hav af svar - mens der lige nedenunder kan være et indlæg med et meget relevante "hønsemæssigt" spørgsmål der har fået 0-1-2 svar. Det kan vel godt gøre at en ny eller en der kun kommer her sjældent, kan føle at der gøres forskel på folk.

MVH
Karin

KarinP

• Gæst
« Svar #34 Dato: 02 Februar , 2011, 00:58 »
Jeg synes godt nok denne tråd er REN hønsegård... Troede faktisk ikke det fandtes virtuelt  /d Kun på arbejdspladser hvor der er masser af kvinder  ;) (Læs: for mange kvinder) Ja, jeg er ikke meget til al den sladder.
Kan man ikke stå frem virtuelt, ja undskyld mig men kan ikke tage det alvorligt, så er det for mig kun sladder. Og det giver kun dårlig stemning. At man så også tænker i "store og små" - come on.... Det er som i folkeskoletiden...  *f Det er et forum for alle, hvor alle er økonomisk uafhængige. Altså, der er ikke nogen der behøver fedte for nogen, for at forum skal bestå. Det betyder at grupperingen "store og små" er et tænkt fænomen, og altså en position man sætter sig selv i...
synes det minder mest om et surt opstød /3 Dog uden afsender
Og jeg kan også kun tilslutte mig de fleste i denne tråd, jeg har aldrig følt forum opdelt  /o

Og sådan et indlæg her, skal nok få folk til at stå frem og fortælle hvis de har et problem- især den "søde" bræksmiley du har placeret midt i det hele - NOT !

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #35 Dato: 02 Februar , 2011, 07:06 »
Jeg er så en af dem som skriver meget herinde, men som ikke læser og svarer på ALLE indlæg, så jeg må være en af synderne.

Jeg har også ret mange tråde herinde, som der heller ikke rigtigt er svaret på, men men det vil jeg bestemt ikke spekulere mere på eller lægge mere i, for jeg har andre og "vigtigere" problemer end at tænke på om Forum nu kan lide mig eller ej.

Om der er tråde " som er fuldstændigt ligegyldige" , tja de er vel ikke ligegyldige for dem som har startet dem eller ?

Det skrevne ord kan tolkes på mange måder.
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 07:08 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline sette

• Bruger
« Svar #36 Dato: 02 Februar , 2011, 07:30 »
Jeg forstår på en måde godt hvis man føler der er nogle der er store/små herinde ,men det er en misforståelse det beror på.

Der er nogle af os der kender hinanden personligt fra Lu og gavnø og andre hønseudstillinger ,nogle man efterhånden kender lidt mere fra deres indlæg her ,og nogle som  man "snakker" med på facebook .

men når det er sagt så synes jeg forum er et supersted hvor alle kan spørge og få svar,men det kommer jo an på hvem der lige læser indlæg den dag og om det lyder som noget man kan svare på.

Og igen vil jeg sige jeg synes Marianne og Finn gør et stort og godt stykke arbejde sammen med de andre fra Staben.
 /o

hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #37 Dato: 02 Februar , 2011, 07:56 »
Tjahhh - når nu nogle blandt dem, der er allermest aktive herinde, med flere hundrede eller flere tusinde indlæg, har brugt 2½ side på at klappe hinanden på ryggen og forsikre hinanden om, at der overhovedet ingen problemer er - så kan jeg sgu godt forstå, at de der evt har problemet, ikke har lyst til at stå frem....

Rygklapperi hmm jeg har nu kun skrevet min ærlige mening om hvad jeg synes om Forum og hvordan jeg bruger Forum.

Men ALLE kom frit frem og fortæl, lad jer ikke skræmme af et enkelt indlæg, nu er der hul på "bylden".

Angående Charlotte J,s indlæg så har hun bare skrevet det HUN tænker og føler omkring dette indlæg, at det så måske ikke er så positivt.

« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 08:04 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #38 Dato: 02 Februar , 2011, 08:10 »
OMG!

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 02 Februar , 2011, 08:16 »
Mit motto er : at vide er vigtigere end at tro.

Så får at kunne vide, skal der spørges eller læses.

Så vil du vide noget, så spørg, da de færeste er tankelæsere.

Og dumme spørgsmål findes ikke, dog kan nogle være formuleret utilstrækkelig, men så det bare at spørge igen !

Jeg læser en del herinde og opnår viden den vej, andre gange spørger jeg og får da som regel svar.

Kan faktisk godt lide de lange tråde med hyggesnak, hvor man fornemmer at folk kender hinanden rigtig godt og så sidder jeg såmen og får én bette griner af "snakken"  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 02 Februar , 2011, 08:23 »
Jeg tror såmænd heller ikke folk "klapper ryg", men bare skriver det som de ser det. De fleste (incl. mig selv) har utrolig svært ved at se problemet.
Så jeg kan da kun opfordre dem som føler sig tilsidesat, til at melde sig på banen. Enten her eller, hvis man ikke vil ha sit navn frem, i en PM til en admin som helt sikker vil behandle henvendelsen både seriøs og diskret. Det handler jo ikke om hvem som har problemer, men at problemet skal løses.

Mvh     Jørgen

Susanne

• Gæst
« Svar #41 Dato: 02 Februar , 2011, 08:28 »
Jeg er da helt forvirret!

Jeg har følt mig velkommen fra allerfrørste dag. Da jeg var fuldstændig ny og ikke anede om hønsene selv kunne finde drikkevandet, hvis det stod inde i hønsehuset.

Det var der heldigvis mange, som gerne ville fortælle mig om.

Selvom jeg var totalt ny og meget "lille"

Nu er jeg vokset og ved lidt mere. Om jeg hører med til de "store" ved jeg ikke, men jeg ved, at en høflig og ordentlig omgangstone er alfa og omega for trivslen herinde.

Jeg bryder mig ikke om, at nogen skriver for nogen andre med slet skjulte hentydninger. Det skaber kun usikkerhed og tvivl.  "Er det mon mig, der hakkes på?"
Og der udvikles nemt en tråd, hvor nogen begynder at slå hinanden i hovedet - nøjagtig det, der netop er sket her.

Til den anonyme: Stå frem og spørg igen! Jeg synes, der er kommet masser af forklaringer på, hvordan det foregår herinde - nogen gange er det lidt tilfældigt, men det er altid sobert og respektfuldt!

Og lad os fortsætte med det!

« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 08:46 Fra Susanne »

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #42 Dato: 02 Februar , 2011, 08:49 »
Ja, man begynder nemlig at tænke "er det mig, jeg er nemlig temmelig aktiv og måske ALT for aktiv" og er det sidste tilfældet, så vil jeg gerne hører om det.

Kom på banen, fortæl om noget mere konkret og kom med nogle forslag til løsninger.

Og i og med at Loppe skriver de. så må der jo være flere end en som synes det.
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 08:51 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 02 Februar , 2011, 09:11 »

Nu er antallet af svar jo heller ikke afhængig af kvaliteten af svar.

Hvis der er en der har besvaret et spørgsmål fuldt ud, er der jo ingen fidus ved at 30 skriver "det mener jeg også".

Mange har det nok som jeg, er der ikke noget at tilføje, ja så skriver vi ikke.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #44 Dato: 02 Februar , 2011, 09:17 »
Jeg sidder som en af dem med forholdsvis mange indlæg (synes jeg selv) - små 1300 siden jeg kom ind, men synes da egentlig stadig at jeg er ret ny i hønseholdet så jeg ser ikke mig selv som "stor" selvom andre måske gør ud fra antallet af indlæg???

Jeg læser en del tråde, men hvis jeg føler at andre har svaret fyldestgørende vil jeg ikke gå ind og "kloge mig" på det også, og heller ikke bare skrive "jeg er enig" - det ville jo resultere i at jeg fik aaalt for mange tråde i min "ulæste svar" som er min vigtigste funktion herinde. Typisk "kobler jeg mig på" de tråde som jeg selv synes er interessante (ud fra et meget egoistisk synspunkt  ;)) og svarer i de tråde, hvor jeg synes mit svar kan have en værdi for trådstarteren og hvor der ikke allerede er svaret fyldestgørende.

En tråd med et kort spørgsmål kan ofte besvares meget kort og med få svar. Hvis man så som trådstarter ikke synes at man har fået fyldestgørende svar må man jo uddybe spørgsmålet og gøre opmærksom på dette.

Og til de der "indspiste" kommentarer der kan komme... Hvis de forsvinder så melder jeg mig ud! De er noget af det mest hyggelige og dejlige ved forum og har KÆMPESTOR værdi for mig!  /o  Jeg synes det er FEDT at man via et forum på nettet kan komme til at kende hinanden så godt at man også en gang imellem kan skrive lidt personligt. Hvis nogen har et problem med det synes jeg at man skal stå frem så vi kan snakke åbent om det!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.