Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Status  (Læst 5590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Status
« Svar #15 Dato: 01 Februar , 2011, 21:05 »
Men HVIS det er et problem, så løses det kun ved at folk kommer frem og fortæller om hvad de føler og mener og ER ÆRLIGE om det og IKKE med PM'er "bag vores andre rygge" for at blive i den skeptiske jargon.

Vi er her alle af vores egen frie vilje.
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2011, 21:21 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 01 Februar , 2011, 21:10 »
Tænk jeg oplever det faktisk lige modsat og kan huske fra den tid jeg startede herinde at jeg var noget overvældet over den modtagelse jeg fik (havde den været lidt mindre havde jeg nok sparet en at lave 3 gårde mere og sparet at tage på udstillinger, få racehøns etc, men folk herinde svarede på mine simple spørgsmål med en masse interesante sager.... dumme forum ;) )

Men altså nu er der jo tider hvor tempoet går pænt stærkt herinde... og jeg personligt får kun læst en brøkdel af alle emner... og jeg  er ikke den der er bedst til at svare...

Men nu er der så en der føler sig som 2.rangsmedlem... det er sq synd... men jeg tror ikke jeg kan give andet råd end at klø på... Jeg syntes faktisk vores adminer og moderatorer når godt rundt... men det er jo klart at når man færdes i et forum som dette så får man en slags tilhørsforhold til nogen og andre lidt mindre og nogen slet ingen forhold til... det er meget naturligt... :) sådan er det jo også i en virksomhed, en skoleklasse og i familien :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 01 Februar , 2011, 21:11 »
Jeg svarer på:

Hvad jeg ser, under forudsætning af at jeg mener at vide noget om emnet og det iøvrigt interesserer mig.

Jeg er kun aktiv mellem 20:00 og ca midnat. Hvis jeg har nogle travle aftener med arbejde kan der sagtens gå et par dage hvor jeg stort set ikke er aktiv og da orker jeg ikke at læse op på hvad der måtte være kommet af spørgsmål.

Jeg kunne ikke drømme om at vurdere hvem spørger er. Falder spørgsmålet under ovennævnte kriterier giver jeg gerne mit besyv med. Til nybegynder som gammel i gårde. Og svaret vil være min oprigtige mening, også uanset spørger.
Mvh
Erik Andersen

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 01 Februar , 2011, 21:13 »
Yngvild, jeg har læst dit indlæg et par gange mere, jeg ved ikke om jeg misforstår dig når du skriver

@
og det er synd om det skal komme an på status hvem der gidder ofg svare, som oftest er det jo de simple svar man søker som nybegynder...

Og da mener jeg nogen af de " store " burde svare
....

Det er vel ligegyldig hvem der svarer, og Marianne er da bestemt meget flink til at tage imod og svare.

Er spørgsmålet blevet "glemt" kan man jo lige selv trække den op igen.

Der er jo ingen der har svarepligt, men vi har alle svareret.

Er der et problem må det være en enlig svale og de findes jo.

Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 01 Februar , 2011, 21:17 »
Jeg vil sige som nyt medlem fra maj 2010, har jeg kun været overrasket over hvor meget og hurtig hjælp jeg har fået herinde og tak for det allesammen /o
Bedste hilsner Michael

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 01 Februar , 2011, 21:20 »
Der er jo ingen der har svarepligt, men vi har alle svareret.

Godt svaret.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #21 Dato: 01 Februar , 2011, 21:22 »
Det er meget svært at forholde sig til der der anonyme hentydninger. Skal det tages alvorligt, så stå frem og kom med de konkrete tilfælde.

Meget gerne i en pm, så kan vi kigge på det. Andet kan ikke bruges til noget og er en yderst besynderlig skjult kritik at komme med og vi har ikke nogen som helst chance for at ændre på noget.

HVIS der altså er noget at ændre.

Finn/admin
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 01 Februar , 2011, 21:25 »
Ja, det er lige som når folk skriver ind til en lægebrevkasse og starter spørgsmålet med : at en veninde til mig har et pinligt problem.....  ???

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 01 Februar , 2011, 21:43 »
Jeg får faktisk lidt ondt i maven af, at der åbenbart / for nogen er nogen her, der er "større" end andre.
Jeg har altid syntes, at noget af det, der kendetegnede forum var, at der ikke var nogen store - men nogen, der vidste noget om dit, og nogen der vidste noget om dyt! Og at vi alle sammen er lige gode.

Jeg svarer, når jeg har tid, lyst og overskud - og det er vel også meningen med et åbent forum, som dette.
Når jeg er meget overskudsagtig svarer jeg også på ting, jeg ikke har forstand på...

Nogle gange skriver jeg indlæg, som mange reagerer på - det var nu især mine blog-indlæg. Og det elskede jeg. Jeg elsker at folk "ser mig" og hører mig. Det gør vi vel allesammen?
Andre gange er der ingen der "gider svare" på mine indlæg - fordi de ikke lige har brug for en guldbrakel hane - og så er der ligesom ingen grund til at kommentere på et indlæg om det. Det er da træls, for det havde været så hyggeligt med en kommentar, der vidste, at nogen gad læse indlægget, men sådan er det.

Men større eller bedre?! Nej, det mener jeg ikke, der er nogen der er. Eller mindre og dårligere? Heller ikke.

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #24 Dato: 01 Februar , 2011, 21:54 »
Jeg synes godt nok denne tråd er REN hønsegård... Troede faktisk ikke det fandtes virtuelt  /d Kun på arbejdspladser hvor der er masser af kvinder  ;) (Læs: for mange kvinder) Ja, jeg er ikke meget til al den sladder.
Kan man ikke stå frem virtuelt, ja undskyld mig men kan ikke tage det alvorligt, så er det for mig kun sladder. Og det giver kun dårlig stemning. At man så også tænker i "store og små" - come on.... Det er som i folkeskoletiden...  *f Det er et forum for alle, hvor alle er økonomisk uafhængige. Altså, der er ikke nogen der behøver fedte for nogen, for at forum skal bestå. Det betyder at grupperingen "store og små" er et tænkt fænomen, og altså en position man sætter sig selv i...
synes det minder mest om et surt opstød /3 Dog uden afsender
Og jeg kan også kun tilslutte mig de fleste i denne tråd, jeg har aldrig følt forum opdelt  /o
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

GKV

• Gæst
« Svar #25 Dato: 01 Februar , 2011, 21:57 »
En af de, i mine øjne, meget positive ting ved forum er, at de spørgsmål som nye medlemmer har, ofte er spørgsmål som har været stillet rigtigt mange gange før. Ikke desto mindre har jeg set, at der altid bliver svaret i stedet for, som på så mange andre fora blot at henvise til, at søge på emnet da der findes en masse tråde.

Det sker, men det er yderst sjældent.Derfor tror jeg også, at de fleste føler sig velkomne lige fra begyndelsen, fordi man "gider dem". Det er synd, hvis der er en enkelt der har fået et andet indtryk.Jeg kan kun anbefale at vedkommende fortsætter med at skrive og spørge.

Vist er der nogle der kender hinanden mere end andre og som omgåes privat , det kan måske for en ny minde om, at de er vigtigere, men det er ikke bare herinde, sådan er det allevegne.

VH Gunni.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 01 Februar , 2011, 21:58 »
Jeg har nu heller aldrig oplevet at der er nogen form for forskelsbehandling. Tværtimod.
Man ser så tit nyes overraskelse og glæde over at blive så venligt og hurtigt modtaget. :)
Selvfølgelig er der sådan et sted her folk der kender hinanden personligt og privat. Sådan skulle det gerne være. Så bliver der lidt sjov og ballade og lange tråde, Men det er jo herligt. Ingen bliver frosset ude. :D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

frida

• Gæst
« Svar #27 Dato: 01 Februar , 2011, 22:05 »
Jeg kan kun tilslutte mig det andre har skrevet. Jeg selv føler mig hverken lille eller stor. Jeg svarer, når jeg mener, jeg muligvis kan hjælpe med svar (og har set spørgsmålet). Nogle tråde når jeg ikke at læse, og andre er svaret med stort set samme svar som jeg selv ville give. Min datter er selv her på forum, netop pga. af den gode tone og venlige måde at svare på. Alt dette gør, at jeg elsker dette forum.

Selvfølgelig er tonen mere kammeratlig mellem dem der kender hinanden IRL, end os der næsten ikke har haft lejlighed til at mødes. Det er vist helt normalt. En forklaring kan vist ikke komme, når diskutionen foregår gennem andenmand.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #28 Dato: 01 Februar , 2011, 22:10 »
Det er da klart at folk som begynder at kende hinanden "snakker" mere sammen og at folk med samme interesser "snakker"  mere sammen, jeg vil også hellere drøfte Brahma fremfor Silkehøns, for Brahmaer har jeg en større interesse og måske også viden for.

Men vil lige pointerer at jeg ikke mener, at der er høns som er mere rigtige høns end andre, for det er en kun en smagssag og alle hønseracer er interessante på hver deres måde.

Der er heller ikke medlemmer som er mere værd end andre, men der er medlemmer som har større viden og erfaringer.

Vi her på Forum er dog helt klart fælles om noget, nemlig glæden ved at omgås vores dyr, de dejlige æg og for nogle det gode kød.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline KEW

• Bruger
« Svar #29 Dato: 01 Februar , 2011, 22:13 »
Tror det engang imellem smutter og måske der kommer mange andre tråde så ens egen tråd render ud uden svar
Jeg prøvede selv i starten at have et emne der ikke blev svaret på og jeg følte det hastede så måtte jeg selv sige HALLOOO!
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.