Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: panik - panik - panik....  (Læst 21946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #30 Dato: 17 Maj , 2011, 22:20 »
Det er ganske enkelt for dårligt, og så at stå der med et dumt grin  <R <B <R <B <R <B /1
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #31 Dato: 17 Maj , 2011, 22:38 »
Få din lokale Fjerkræklub til at lave et stykke papir hvor i de opgør
skaderne og forlang et passende beløb for de skader dyrene har lidt.

Husk ikke mindst at du skal have et beløb for mistet

X antal rugeæg af min. 5 kr. pr. stk.

Få det lavet og gå til naboen og for lang beløbet, evt. kan han jo lade
det gå gennem hans forsikring
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

frida

  • Gæst
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #32 Dato: 17 Maj , 2011, 22:56 »
Jeg har jo skrevet i en anden tråd om dét at melde hinanden. Jeg synes under normale omstændigheder ikke at man skal melde hinanden, blot fordi man kan. Men i et tilfælde som jeres ville jeg ikke betænke mig. Det er sket én gang før, så derfor synes jeg ikke du skal vente til næste gang, men melde ejeren denne gang. Jeg kender ikke til de konkrete regler mht. beviser osv. Men ærgeligt på hundeejeres vegne, at der findes tilfælde som dette. De giver alle hundeejere dårligt ry :-\

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #33 Dato: 17 Maj , 2011, 23:10 »
Ej øv Marlene håber virkelig dine dejlige høns er komme sig over chocket, jeg ville gøre som Ina skriver, og så ville jeg ikke tage 5 kr. for et rugeæg men 15 kr. og måske skulle de "kære hunde ejere" ha tørret grinet af for brahma kan man ikke bare erstatte (jeg ved hvad det vil sige at miste dem) jeg knokler som en gal med at få min bestand op, så måske de også lige skulle vide at det ikke bare er høns der kan købes lige henne om hjørnet.

Håber aldrig du ser den hund igen  *k
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #34 Dato: 17 Maj , 2011, 23:11 »
@ina
Det helt korrekt der ingen lov er omkring at man kan forlange hunden aflivet.
Og alligevel...
Det er det samme der er sket de gange hvor en hund har angrebet en anden hund.
Man skal skabe tvivl om hvorvidt hunde er mentalt ok og evt kan finde på at angribe personer evt børn vejer meget tungt
Så ved en anmeldelse med krav om aflivning bliver det en vurdering af en dyrlæge.
Der vejer høns desværre ikke tungt med mindre det er en gammel dansk race som er bevaringsværdig eksempelvis.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #35 Dato: 17 Maj , 2011, 23:20 »
Tror ikke man får nogen til at anbefale aflivning af en hund fordi den forgriber sig på høns. De fleste hunde har en eller anden form for jagtinstinkt og derfor vil synet af en høne eller en fasan udløse dette instinkt. Der er næppe noget galt med hunden. Det er som så ofte ejeren der er det egentlige problem.

Men jeg er sikker på at man i Høje Tåstrup ikke bare må lade sine hunde løbe løs. Det er en overtrædelse af loven og giver bøde ved anmeldelse.

Oveni kommer så erstatningspligten for forvoldte skader. Som andre skriver, sæt prisen på ihvertfald 250 kr pr skadet Brahma (død eller blot beskadiget) og 15 kr pr tabt rugeæg. Mindst 4 æg om ugen pr høne over de næste par måneder. Høns er længe om at komme over stress. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #36 Dato: 17 Maj , 2011, 23:28 »
Arhhhhhhhh .......

Det er da en rigtig dårlig oplevelse, men ..................
Ejeren/passeren har da efter min mening opført sig ok og man hører da sjældent her inde, at vores høns har været på besøg hos naboen for at mæske sig i jordbær m.m.
Det sker for dem der har fritgående høns !
Vi holder høns (og jeg har ingen hund), men der skal da også være plads til dem der har andre interesser og ja ....... der kan være problemer begge veje.
På samme måde som  vores høns kan være et problem for vores naboer, kan deres husdyr hold (hunde, katte mv) være et problem for os.

Det vigtigste er at vi gir' plads til hinanden og forstår naboens "interesser"  ;)

/Johnnie

Offline Kemal Yasar

  • Bruger
  • Indlæg: 130
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #37 Dato: 17 Maj , 2011, 23:29 »
Hej Malene

Har selv haft besøg af naboens hund dengang jeg havde orper. Det var kun en hvalp dengang. Det lykkedes den at fange min daværende hane og slå den bevidstløs og med bid mærker og blodspor på ryggen af den.

Jeg var helt sikker på at det var slut med den :'( men til min store overraskelse kom den ellers bevidstløse hane op på tæerne igen dog uden hale og kaldte på madamerne der var fløjet over den ellers 2 mtr. høje hæk  :)

han gik og haltede nogle dage hvorefter han blev rask og helt normal igen.

kan kun sige at de psykisk var nede 1 uges tid

 
0,3 hvid / sort columbia dværg wyandotter
1,1 sølv randet dværg wyandotter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #38 Dato: 17 Maj , 2011, 23:39 »
Arhhhhhhhh .......

Det er da en rigtig dårlig oplevelse, men ..................
Ejeren/passeren har da efter min mening opført sig ok og man hører da sjældent her inde, at vores høns har været på besøg hos naboen for at mæske sig i jordbær m.m.
Det sker for dem der har fritgående høns !
Vi holder høns (og jeg har ingen hund), men der skal da også være plads til dem der har andre interesser og ja ....... der kan være problemer begge veje.
På samme måde som  vores høns kan være et problem for vores naboer, kan deres husdyr hold (hunde, katte mv) være et problem for os.

Det vigtigste er at vi gir' plads til hinanden og forstår naboens "interesser"  ;)

/Johnnie

Der er jeg nødt til at sætte foden ned og sige nej.

Folks hunde skal ikke løbe frit rundt og kunne gøre skade på mennesker eller menneskers 'ejendom'. Hvis en hund er fuldstændig fredelig har jeg ikke noget problem med at den ikke er i snor, omend loven kræver dette langt de fleste steder, men er der blot det mindste tegn på at hunden ikke kan arte sig overfor alt og alle, så skal den være i snor i offentligt rum. Punktum.
Mvh
Erik Andersen

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #39 Dato: 17 Maj , 2011, 23:41 »
Og du har aldrig set høns der har været andre steder end de burde være ??????

Arhhhhhhhhh .................. Så "hellige" er vi vidst ikke 

/Johnnie

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #40 Dato: 17 Maj , 2011, 23:47 »
Hvis ikke vi gir plads til andre interesser end vores egne, så vil restriktionerne på begge sidder gøre det svært for alle.

Husk ........... andre kan ha' en anden opfatelse af vores hobby end vi selv har.
Kun ved dialog kommer vi videre.

/Johnnie

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #41 Dato: 17 Maj , 2011, 23:52 »
MEN ! Lige meget hvad er det ikke i orden at noget dyr forvolder skade på andres ejendom hvad enten at det er høns eller hund !

Det er bare ikke acceptabelt.
Man er ansvarlig for at ha sine dyr hegnet ind hvis de kan tænkes at komme til at forvolde skade steder de ikke skal være.

Må indrømme at jeg bliver lidt små provokeret.

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #42 Dato: 17 Maj , 2011, 23:55 »
Det gælder jo også os !

Så fritgående høns der kan smutte over til naboen er ok ??
(hvis det ikke er ok er vi enige)

/Johnnie

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #43 Dato: 17 Maj , 2011, 23:57 »
Uenig Johnnie.

Jeg ville ikke acceptere at mine hunde, på nogen måde, var til gene fra andre mennesker, udenfor mine egne arealer, lige meget hvor meget jeg elsker mine hunde.

Det er simpelt hen ikke acceptabelt.

Og nej, mine høns har aldrig været hvor de ikke burde være. Jeg kan ikke tale for andres høns, men jeg kan så heller ikke sige at jeg har set en lov om at høns skal være i snor i det offentlige rum.
Mvh
Erik Andersen

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #44 Dato: 17 Maj , 2011, 23:58 »
Hvis vores høns er forsvaligt hegnet ind er det jo reelt ikke en mulighed og det gælder jo også hunde ejeren.
Er hunden i snor er det ikke muligt, men hvor er grænsen ?

Når det så går galt ....... hvem har så skylden ?
I mange tilfælde er det begge parter der har en andel.

/Johnnie