Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ken Follett  (Læst 1145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Ken Follett
« Dato: 28 Januar , 2011, 09:48 »
Inspireret af dels af tv serien "Jordens søjler" (synes den var rigtig god og hvis bogen er endnu bedre så...) og tråden "God bog..." har jeg købt "Jordens søjler" og "Uendelige verden". Jeg er ikke begyndt på nogen af dem endnu. Nu kunne jeg så se at Føtex har en masse af hans tidlige titler på tilbud til kr 49 pr stk og overvejede at købe dem.

Men er hans tidligere bøger lige så anbefalelsesværdige?
Med venlig hilsen Heidi

GKV

• Gæst
Sv: Ken Follett
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2011, 11:29 »
Jeg læste en anmeldelse af en roman der skulle foregå under anden verdenskrig, hvor der også skulle være en del om Danmark, altsammen med historisk korrekthed( som altid med Ken Follett), men fiktive personer selvfølgelig. Kan ikke huske titlen, men anmeldelsen fristede.

Jeg er gang med Giganternes fald. Den er meget detaljeret, spændende nok og giver bestemt indblik i en urolig tid.Man følger fire familier, en tysk, en engelsk adelsfamilie , en engelsk kulminearbejderfamile, samt en russisk.Hvordan deres liv flettes ind i hinanden.

Det skulle være første bog af en trilogi. Sådanne bøger kan jeg godt lide at læse, man får jo næsten et familieforhold til personerne.Samtidig er det ingen skade til, for mig, at få opfrisket lidt historie.

PS bogen er lang bedre end filmen.

VH Gunni.

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2011, 11:48 »
Bogen, som Gunni omtaler, hedder 'London kalder'.

Og den er også god, omend på en anden og mere moderne måde end 'Jordens Søjler  ;)
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 28 Januar , 2011, 11:49 »
"Den tredie tvillling" er helt vildt spændende, men en helt anden genre.
Pt. er jeg i gang med "Guds næve"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #4 Dato: 28 Januar , 2011, 11:53 »
Nu bliver jeg jo nærmest nysgerrig, for jeg kom engang af vanvare, til at købe den tredie tvilling på dvd, og nu er du den anden der omtaler den positivt... Så jeg bliver vel snart nødt til at se den  :D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 28 Januar , 2011, 11:54 »
Jeg har en del af hans andre bøger. De er meget anderledes end Jordens søjler. Mere over i krimi-genren/historisk spændingsromangenren men også meget spændende.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 28 Januar , 2011, 12:01 »
Benny, nu er film jo ofte meget anderledes en bøger; filmen har jeg ikke set, men bogen er super.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #7 Dato: 28 Januar , 2011, 12:39 »
Hej Marianne

Arh... Du prøver bare at lokke mig ned og se TV.... Tror du ikke jeg ved det  ;D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 28 Januar , 2011, 13:42 »
*g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk