Altså Marianne

, du får det til at lyde så nemt og som det eneste saliggørende, at man bruger en skruk. Jeg siger som så mange andre, at det dejligste syn er en høne med kyllinger og jeg mener det. /oJeg prøver også at holde genet vedlige ved at beholde avlsdyr efter netop dem der skrukker, men det går for langsomt, hvis man skal videre med en race der trænger til at stabiliseres.
Jeg har da haft en del skrukhøns som også har fået lov til at ruge, men, men det er ikke altid, at tidspunktet passer, det er sgu´da også bøvlet, når de andre høns partout skal lægge æg i den samme rede, eller når hønen har lagt sig på 1. sal med risiko for at kyllingerne ryger ud o.s.v.os.v.
Så er der skrukhønsene, hvordan kan man vide, at de vil skrukke? Jeg ved du er glad for Wayandotter som rugemødre, men hvad nu, hvis man ikke gider at fylde sin plads op med høns, som man ingen interesse har i?
Trådstarter nævner ikke, hvilke høns hun evt. vil have, men bliver det hybider får hun aldrig nogen kyllinger, ligeledes er der da en del racehøns der heller ikke skrukker.
Så til trådstarter, find ud af hvilke høns du vil have og tag så derfra en bestemmelse, hvad du fremover vil. Dur det ikke med en race der ikke bliver skruk, må du finde en anden, alt det er der mennesker herinde der ved en masse om.
PS Jeg smiler mens jeg skriver og vil ikke være vredladen overhovedet.
VH Gunni.