Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ADHD eller ADD ???  (Læst 3179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: ADHD eller ADD ???
« Svar #30 Dato: 27 Januar , 2011, 08:40 »
Nu har jeg jo en del børn til gymnastik.. Jeg har cirka 70 børn til gymnastik, og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke efter at have læst denne tråd om der er noget som man specielt skal være opmærksom på, ikke at jeg vil noget med det, men det er jo rart at vide :)

Wanda og Jette, tak skal i have :)
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 13:34 Fra Mikkel. S »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #31 Dato: 27 Januar , 2011, 08:49 »
Bodil: Min læge henviser til PPR  >:(  Men jeg har Marianne nu og jeg VED hun kan udrette mirakler. :) Hun har lige været tilknyttet Fulton stiftelsen og har ud over det et ocean af kontakter som hun kan hive i foruden at hun selv er en af de mest kompetente mennesker jeg kender :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 28 Januar , 2011, 07:27 »
Wanda@: Måske det var en ide at hive din bisidder med til lægen, så hun kunne give sit billed af Yazmin.

Humlen ved pigerne er at de tilpasser sig eller retter sagt, de putter sig i klasserne og bliver indadvendte med årene. Resultatet af dette bliver så at de først opdages, når de når de 10-11 år og så har de altså fået nogle svære knæk på selvværden.

Mikkel@: En ting du kan være opmærksom på er om børnene er lyttende til det du står og fortæller dem. Derefter skal du så kigge på om de kan føre budskabet ud, altså bruge teori i praksis og om de har forstået budskabet. Hvis det er børn i aldren 7 år ned til 5 år, så skal du være opmærksom på at de kan jo være trætte og at de måske er senere moden.

ADHDén kommer til udtryk på ligeså mange måder som der er børn, da at der er jo ingen børn, som er fuldstændig ens.

Bettina30@: Prøv via af din brors sagsbehandler at få ham henvist i samråd med hans læge til Regions psykiatrien, da de også gør i at udrede for ADHD og er klædt på til dette. Din bror skal jo selvfølgelig selv være indstillet på at ville udredes.
« Senest Redigeret: 28 Januar , 2011, 07:33 Fra Bodil Tover Karlsen »
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 28 Januar , 2011, 07:51 »
Uhhhh min bisider og læge er ikke perlevenner ;)
Og tro mig, Yazmin putter sig ikke, tvært imod ;) havde hun da bare gjort det en gang i mellem ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 28 Januar , 2011, 08:01 »
Okay, så kan ADDen udlukkes  ;) da den ikke består af en ydre hyperaktivitet.

Piger kan også have ADHD !

Måske du skulle overveje en anden læge, lægerne er til for os og ikke omvendt. Psst, selvom de (lægerne) tro at vi er til for deres skyld...

Det er jo gratis en gang om året, at skifte læge  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Susanne

• Gæst
« Svar #35 Dato: 28 Januar , 2011, 22:34 »

Jeg ved, at mange med ADHD samt forældre til børn med ADHD  har glæde af foreningens hjemmeside, hvor man kan få masser af information, møde andre forældre og udveksle erfaringer.

http://www.adhd.dk/

Jeg håber, I finder det rigtige skoletilbud. Det er svært at være forældre, når ens barn har det svært!

Mange venlige tanker!

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 28 Januar , 2011, 22:50 »
Jeg er faktisk rigtig glad for min læge... :) Og så længe jeg har Marianne så er jeg ikke så bekymret... tænker lidt at hun faktisk ved bedre, men det tør jeg sq ikke sige til ham :D
Men ellers har jeg en dejlig læge som jeg har tillid til, og jeg tror at hvis jeg virkelig fik behov, så vil han også hjælpe. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Sannie Jensen

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 29 Januar , 2011, 00:16 »
Jeg har en datter på 12, som fik diagnosen ADHD som 6 årig.... Jeg var udmærket klar over at der var noget "galt" allerede da hun var spæd(meget urolig, kunne ikke lide høje lyde og i perioder heller ikke kærtegn :'( ) Synes at det er/var pissehårdt- og synd med et barn der ikke passede ind nogle steder :'(. Hun går nu på 2.år i på en suveræn specialskole med super gode OG forstående lærere og pædagoger.
Hun får medicin og på trods af pubertet og div :o, går det fremad.
« Senest Redigeret: 29 Januar , 2011, 00:31 Fra Sannie Jensen »
Den lykkelige ejer af
0.3 Sort Australorps rød magelig huskat og 0.1 gråstribet pige, semi langhårsblanding(tak til Ina)
0.1 rød lille lab.blanding.
1.1 dejlig dreng på 6 og skøn pige på 14.(menneskebørn) Samt sød og dejlig mand

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 29 Januar , 2011, 11:34 »
Sannie@: Det er de piger som har ADD som bliver opdaget sent, ikke dem som har ADHDen...

Wanda@: Ja, så det ikke nemt, når du ikke kan sige tingene lige ud til din læge.

Alle har faktisk krav på at få en henvisning til en special-læge, når eller hvis egen læge ikke har komptance indenfor det specielle område...

Sannie@:Godt din datter er blevet opdaget så tidligt, så har hun gode muligheder for at klare sig både i skolen og på arbejdsmarked en dag.  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 30 Januar , 2011, 11:48 »
Bodil, tak skal du have :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 30 Januar , 2011, 12:16 »
Mikkel: jeg faldt lige over en lille sød sætning som beskriver meget fint hvad ADHD er

"ADHD er når... hov se lige det egern"

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #41 Dato: 30 Januar , 2011, 13:04 »
Åh Wanda. Den situation genkender jeg totalt fra de elever jeg har haft med ADHD! De er vildt søde, oftest meget kvikke, men koncentration er en by i Rusland, og noget af det værste er hvis man prøver at få dem til at lave en opgave færdig. Men hvor kan man mærke forskel når de får den rigtige medicin. Det hjælper dem bare så meget. Og som alle børn, så er de heldigvis forskellige, men dejlige på hver deres måde.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #42 Dato: 01 Februar , 2011, 10:01 »
@ Mikkel   Det er smadder godt at du tænker over det med de små, men jeg synes ikke du skal tage det på dine unge skuldre. (pas også lidt på dig selv, man kan og skal ikke føle hele verdens smerte (har selv gjort det  ;) )) Det kan være rigtig svært for forældre at se/erkende at der er noget "i vejen" med deres børn og vil måske føle, hvis du siger noget ,"at sådan en ung knægt prøver at spille klog". Det må være pædagoger, lærere og forældre, der opdager det. Du skal bare give ungerne en god oplevelse (synes jeg  :))

Til alle som har mistanke om deres børn/de selv har ADHD. Tegn en sundhedsforsikring eller undersøg om dit arbejde har en, der dækker dig. Og det INDEN du kontakter læge/lærer/kommunens børnepsykolog.

Min veninde skulle have udredt sin søn på 12 år - ja tak - min. 1 års ventetid. Men mandens job hos Novo, åbnede døre via deres sundhedsforsikring, så de kom hos en rigtig god børnepsykiater i løbet af 3 uger!!!! 

De ressourcestærke er lige og de ressourcesvage er lige, men de er ikke lige med hinanden  *s
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 01 Februar , 2011, 11:23 »
Jette, det vil jeg heller ikke gøre, for som du skriver så skal jeg ikke spille klog overfor forældrene, det bryder jeg mig så heller ikke om, så det giver lidt sig selv, kan bare ikke lade være med at holde øje med det. Der er jo heldigvis for de fleste ungers vedkommende ikke andet end krudt i røven bagved, men de få der alligevel måtte være er der jo heldigvis faguddannede folk til at opdage, indfange og tage sig af, så det vil jeg heller ikke tænke meget videre over ;)
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 13:37 Fra Mikkel. S »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.