Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ADHD eller ADD ???  (Læst 3154 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: ADHD eller ADD ???
« Svar #15 Dato: 26 Januar , 2011, 11:35 »
Det kan være arveligt men kan også opstå som en skade i forbindelse med en hård fødsel hvor barnet ikke får ilt nok.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 Januar , 2011, 11:39 »
Okay, jamen så kan man jo ikke gøre så meget forebyggende :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #17 Dato: 26 Januar , 2011, 11:40 »
Nu ved jeg ikke om det er dumt at spørger om og det er virkelig ikke for at støde nogen, så sig hvis i syntes det så sig til.

Hvordan opstår ADHD? Jeg tænker på er det arveligt og hvordan og hvorledes? :)

Det spørgsmål kan vist ikke støde nogen, dejligt at du viser interesse :)
du kan læse her, der står en del om  det http://da.wikipedia.org/wiki/ADHD
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 26 Januar , 2011, 11:42 »
Nej man kan desværre ikke forebygge  :'(
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 Januar , 2011, 12:00 »
Jeg kan ikke undgå at blive fanget af sådan noget for det er noget som på en eller måde er interessant, altså det er selvfølgelig trist, men der er et eller andet som gør at jeg ikke kan lade være med at interessere mig for det.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

• Bruger
« Svar #20 Dato: 26 Januar , 2011, 12:01 »
Helt i orden :D

Jo flere der ved hvad det er og ikke tror at børnene bare er dårligt opdraget jo bedre .. /o
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 26 Januar , 2011, 12:03 »
Mon ikke det en sygdom som har eksisteret altid, men i gamle dage blev børnene desværre bare stemplet som uartige og umulige........
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

• Bruger
« Svar #22 Dato: 26 Januar , 2011, 12:06 »
Det tror jeg også..

Der er snak om at næsten 40-60% af de personer som er indsat i de danske fænglser og er gengangere har ADHD som bare ikke er opdaget
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #23 Dato: 26 Januar , 2011, 12:09 »
Børn med ADHD er desværre "meget nemme" at få til at gøre ting man ikke må da de ikke har en naturlig stopklods, en lille stemme som sige nej det må jeg ikke.
Mand og 3 børn

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #24 Dato: 26 Januar , 2011, 12:12 »
Måske er der flere tilfælde end førhen, men i dag hvor man (børn) skal kunne det "hele" gruppearbejde, tage ansvar for egen læring, samarbejde på kryds og tværs, have gode kompetencer i dit og dat, så er der bare nogen, som ryger igennem. Førhen sendte man måske den vilde dreng ud at sejle eller han blev brandmand, den indadvendte (Aspergers syndrom) blev måske landmand eller den ordblinde blev snedker. Der var det hele lidt mere rummeligt. I dag skal du være en komplet succes, ellers er du en komplet fiasko.

Vi må prøve at banke ind i vores børn at de er NOGET, bare fordi de er til og ikke for hvad man lige kan præstere.

@Mikkel  Du spørger på en fin måde og det er fordi du er et sødt og medfølende menneske, og tro mig, du vil støde på det før eller siden i din hverdag.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #25 Dato: 26 Januar , 2011, 12:26 »
Mikkeldrengen: Du bliver en god virksomhedsleder en dag.  Du har en fantastisk rummelighed.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 26 Januar , 2011, 13:18 »
En anden detalje, jeg er stødt på ved unge mænd med ubehandlet ADHD er, at de desværre alt for ofte ender i selvmedicinering med hash eller alkohol, fordi det kan lægge en dæmper på uroen inde i hovedet.
Det er dælme også synd!

• Bruger
« Svar #27 Dato: 26 Januar , 2011, 13:28 »
Ja netop. Og for at få penge til dette får de tit rodet sig ud i noget kriminelt. Øv det er ikke sjovt at være en med ADHD/ADD, men med stor opbakning hjemmefra kan meget af den slags heldigvis undgåes. Det er så bare ikke alle familier der kan rumme et barn med den diagnose.
Mand og 3 børn

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 26 Januar , 2011, 19:45 »
førhen blev de urolige unge taget ud af skolen, og sat i arbejde, det var nok ikke så stresset som det er idag, fabrikkerne er meget anderledes, gårdene har storproduktion idag, alting gik nok mere stille, der var noget i fjernsynet forleden dag, kommunen lavede en specielbørnehave om til en almindelig børnehave, nu skulle forældre selv hente børn, der var bare 2 1/2 times ekstra kørsel o.s.v., betale for børnene , der bliver faktisk kørt sag på det, for det må kommunen ikke gøre for at spare det var i sydsjælland eller lolland falster
held og lykke randi

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 27 Januar , 2011, 07:38 »
Dejligt at mærke at I er interesseret og tak til jer som stikker hovedet frem og fortæller om jeres liv og oplevelser.

Wanda@: Som en start, kunne du vende det med egen læge, ang Yazmin.

Den vej gik jeg da PPR ikke kunne give et svar som var fyldestgørende for mig og min søn. Lægen forstod min bekymring og henviste til børnepsyk, der hang vi så og ventede i knap 1½ år...
Så blev jeg gal !!! Fik god kontakt med nogle forældre på specialskolen som kendte til en privat praktiserende læge i nerologi, med speciale i disse handicaps.
Fra vi var henvist hos ham og til sønnen var udredt, gik der kun 3 mdr og sikke en ro der kom på drengen, nu hvor medicinen lukkede af for hans underbevidsthed !
Før medicinen kunne han ikke holde sig i ro, feks når han kiggede tv, han rodede rundt på alle møbler og sad faktisk ikke ned.. Det var sådan en lettelse at han kom i medicin behandling.
Og sikke én kanon oplevelse det var at kunne nå ind til ham og trænge igennem med opdragelsen og den var han jo et par år bagud med pga ADHDén...
Børn som lidler af ADHD/ADD er som oftes meget intelligente og ikke som mange fordomme køre på dumme..
  Ca 80 % skyldes arvelighed og den resterende del skyldes hjerneskader opstået under graviditet eller under fødslen.

Angst, depressioner, personligheds forstyrrelser og evt misbrug er "følge" sygdomme på ADHDén, hvis den ikke er blevet taget hånd om i barndommen..
Så undersøg for gud skyld, hvis I har den mindste mistanke !
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns