Ja man gør jo hvad man kan,

men de er altså lidt utaknemmelige, ikke de små, men deres mødre.
Jeg har sat den skruk der ikke bevægede sig rundt med de fem orpington kyllinger over i et hyggeligt hønsehus med egen have, men går hun ud? nej det gør hun ikke, de små vimser om hende, og der bliver både spist og drukket, men hun ligger troligt i sit hjørne

i går blev det for meget , så jeg tog hende i svingbenet og smed hende ud med kyllingerne efter, og holdt så øje med at det var i orden,,, hun klukkede over i hjørnet af hønsegården med ungerne og lagde sig,,,, hmmm. hun halter ikke hun ser sund og rask ud, og forleden da jeg bar hende derover tjekkede jeg hendes ben, ingen problemer der.
Nå! senere da hun troede sig ubevogtet tullede hun rundt med kyllerne, og da jeg senere så til dem, var alle kommet ind i varmen og de små under vingerne,,,, alt i orden.

Gik hun så ud i dag ? Nej det gjorde hun ikke, og i dag havde hun tjek på hvad jeg ville, og jeg fik huk og hak, da jeg ville sætte hende ud af huset, så hun fik fred og jeg blev fornærmet,,,, hmmf,utaknemmelige kræ.

Mit næste projekt var at afskrukke den tåbelige sussex der har været skruk i evighedder, men ikke ville have kyllingerne,,, jeg tænkte at jeg ville gøre med den, som jeg gjorde med en anden, jeg holdt den i benene med hovedet nedad og sprøjtede fjerdragten med staldchok, og så var den ikke skruk mere

se det var jo en mulighed, og nu tiltænkte jeg så at give sussexen samme behandling, for at se om der var belæg for det, men den var så medgørlig at jeg gav den endnu en chance med kyllinger, og det lod hun sig ikke sige to gange,,,, hun klukkede og løftede vingerne, og blev dermed mor til 4 kyllinger.....

Ind i mellem tænker jeg at jeg godt kan forstå at mænd siger de ikke forstår kvinder,,,, det gør jeg da heller ikke altid...

Og så til det med katten, der som killing fik navntet Terminator, men i virkeligheden hedder Timmothy, i daglig tale kaldet Timmer,,, Den er simpelthen tungnem,,,

han lå igen på maven efter de periodevis forladte kyllinger, og jeg var klar med mit skarpladte våben,,, alligevel og trods skudsalver stak den af med den mindste og lidt skravlede kylling.
Nu er det sådan at mine to børn er klar til at forsvare de små, selvom katten er højt skattet, så de sprang efter katten, ind gennem krat og skov, og over naboens hegn, og min søn fik indhentet katten og kastede sig over den,,, den spruttede og hvæsede, men slap kyllingen der pippede vildt for sit lille og korte liv, og mens katten blev sendt afsted, blev kyllingen samlet op, og bragt hjem.

Efter et nærmere eftersyn i køkkenet, blev der smurt lidt desinficerende og smertestillende, i en lille hudafskrabning under vingen,,, og drengen blev smurt med samme for brændenælde og rifter...
Kylle går nu sammen med de andre, men synligt rystet, og vil rigtig gerne ind under mors vinge, og hun har besluttet at passe dem, i et stykke tid.

Puha godt jeg har børn, for jeg er ret sikker på jeg ikke selv havde eftersat katten, som i øvrigt er vendt hjem til madskålen.
Dette var dagens resume' og alle er endnu en gang i sikkerhed, og jeg er faldet om på sofaen, jeg fatter ikke jeg ikke er tynd som et siv, måske skulle jeg alligevel overveje selv at løbe katten op.