Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stegt hanekylling  (Læst 1247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hebber

• Passiv bruger
Stegt hanekylling
« Dato: 24 Januar , 2011, 21:31 »
Uhm den var go'. I aften fik vi vores første hanekylling fra april og slagtet i januar, vi havde inviteret nogle gode venner, som gerne ville dele oplevelden med os. Jeg prøvede at langtidsstege den i 3 timer ved 130gr. det var en succes. Sprødt skind og mørt og lækker kød, lårene var meget mørke i kødet Super Lækkert. :)

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Stegt hanekylling
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2011, 21:36 »
Hvad for racce fjerkræ var det?
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2011, 21:48 »
Det var en lys sussex på 1350 gram slagtet vægt.
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2011, 21:55 »
Var den i stegepose?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2011, 22:00 »
Det var en lys sussex på 1350 gram slagtet vægt.

Det var godt nok ikke meget af en hanekylling på 9 mdr. ???
Shropshire 1.10, Spælsau 0.7, Moskusænder, 1.7.7, Lys Sussex 1.12, plymouth rock 0.2, Staffordshire bullterrier 0.1, Schæffer 1.0, Børn 1.2 og en kone

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2011, 22:04 »
Ja, er der ikke skrevet et kilo for lidt på???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Januar , 2011, 22:20 »
Vi slagtede en i oktober der vejede 1750 g, så hvorfor denne var så meget mindre ved jeg ikke, måske fordi den ikke fik lov at spise af den gamle hane, selv når jeg ville håndfodre den kom den gamle og ville tage maden, selv om jeg havde givet ham først og jeg havde lagt mere til ham.

@Johanne
Den blev taget op af fryseren fredag morgen, lå på køkkenbordet til middag, dernæst i køleskab i 2½ dag .
Jeg dryssede salt på skindet og i et glasfad i ovnen uden låg, efter 2 timer kom jeg i tanke om at jeg gerne ville have noget til sovs, hvorpå jeg hældte ca. 3dl vand i fadet i ca. 30 min.

Susanne
« Senest Redigeret: 24 Januar , 2011, 22:28 Fra Hebber »

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
« Svar #7 Dato: 25 Januar , 2011, 08:33 »
Vi slagtede en i oktober der vejede 1750 g, så hvorfor denne var så meget mindre ved jeg ikke, måske fordi den ikke fik lov at spise af den gamle hane, selv når jeg ville håndfodre den kom den gamle og ville tage maden, selv om jeg havde givet ham først og jeg havde lagt mere til ham.

@Johanne
Den blev taget op af fryseren fredag morgen, lå på køkkenbordet til middag, dernæst i køleskab i 2½ dag .
Jeg dryssede salt på skindet og i et glasfad i ovnen uden låg, efter 2 timer kom jeg i tanke om at jeg gerne ville have noget til sovs, hvorpå jeg hældte ca. 3dl vand i fadet i ca. 30 min.

Susanne

Synes nu stadig at det lyder mærkeligt? jeg slagtede mine lige før de blev et halvt år og de vejede 1700-2400 g
Shropshire 1.10, Spælsau 0.7, Moskusænder, 1.7.7, Lys Sussex 1.12, plymouth rock 0.2, Staffordshire bullterrier 0.1, Schæffer 1.0, Børn 1.2 og en kone

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #8 Dato: 25 Januar , 2011, 10:23 »
Det var godt nok ikke meget af en hanekylling på 9 mdr. ???

Jeg slagtede en lys sussex hane på 9-10 mdr. i går, den vejede 1800 gram renset og parteret - 1350 lyder da godt af lidt lidt? Har den gået frit i haven måske? Hvilke forhold har den haft i opvæksten?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #9 Dato: 25 Januar , 2011, 11:29 »
Inden vi fortaber os helt i vægten, vil jeg bare sige tillykke med at det lykkedes med en dejlig hanesteg. Mange har problemer med at de synes de er seje, eller de prøver at lave dem som en købekylling, og det går bare ikke som forventet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #10 Dato: 25 Januar , 2011, 11:38 »
Ja selvfølgelig! det glemte jeg helt! TILLYKKE!!! Den første steg er altid noget særligt jo!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #11 Dato: 25 Januar , 2011, 11:41 »
Jeg ønsker heller en hanekylling der er saftig og 1350 g end en sejg på 2000g , godft gået!! /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 25 Januar , 2011, 12:33 »
Tak, ja det er dejligt at den smagte godt, jeg havde jo læst mange indlæg hvor det ikke helt lykkedes, så jeg er meget tilfreds med at det lykkedes første gang. :)

Vores høns har det meget frit, når de har lagt æg bliver de sluppet løs på hele grunden som er ca. 2900 km, og sometider tager de også landmanden mark i brug. Selv de fleste dage med sne har de været ude, og var helt vilde hvis de kunne skrabe ned til græsset under sneen /o

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #13 Dato: 25 Januar , 2011, 13:30 »
Tak, ja det er dejligt at den smagte godt, jeg havde jo læst mange indlæg hvor det ikke helt lykkedes, så jeg er meget tilfreds med at det lykkedes første gang. :)

Vores høns har det meget frit, når de har lagt æg bliver de sluppet løs på hele grunden som er ca. 2900 km,

Så har de vel og nok og bevege sig på 2900 KM... ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 25 Januar , 2011, 14:22 »
Ja Loppe det gik lidt stærkt med at skrive, det var nok  ca. 2900m2

Susanne