Nike har langt om længe fået sine killinger:
kl 0.45 en på 110 g
kl 0.55 en på 107 g
kl 1.20 en på 113 g
så var der en pause til kl 3.10, hvor hun efter at have klaget sig og haft voldsomme veer igen fik en stor killing på hele 124 g. Den var desværre dødfødt. Jeg gjorde ellers, hvad jeg kunne, sugede den, gav kunstigt åndedræt og masserede og frotterede, men den var helt slap allerede, da den blev født i modsætning til dens søskende, som var anderledes vitale. Den så ellers helt perfekt ud.
Nike var rigtig dygtig, hun vaskede killingerne, bed navlestrengen over og åd moderkagerne, helt efter bogen selv om hun er førstegangsfødende. Jeg bidrog med moralsk opbakning og så sugede jeg killingerne efterhånden som de blev født, og nej, det var ikke ækelt, men jeg spyttede dog ud i en klud.
Killingers vægt ligger som regel mellem 80 og 120 g, så det er flotte store killinger, og de er født med åbne øjne, det skyldes, at de er født nogle dage over termin.

Lige nu ligger de små totter og sover, men der er god lyd i dem, når de er vågne, og sikke de møvrer. Og sikke de kan smaske.
Jeg har et enkelt billede, som ikke er specielt godt, det blev taget i nat inden jeg fik skiftet underlag, men jeg skal nok få taget nogle bedre.
Og ja, det er siameserkillinger, de fødes kridhvide, og så kommer farverne i løbet af de første uger.
Jeg har ikke fået tjekket, hvilke køn der er.
Men hvis nogen skulle være i tvivl, er de GUDESKØNNE

Jeg har vist nok sovet omkring en time inden fødslen og så en time efter fødslen, men jeg kan sove, når jeg bliver gammel.