Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 13367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #30 Dato: 25 Januar , 2011, 18:22 »
Jeg elsker "Katte i huset" den bliver aldrig for gammel. Episoden med hvor den skal grave hul for at tisse og distraheres hele tiden er bare så typisk. Til alle katteelskere - læs den.

VH Gunni.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 25 Januar , 2011, 18:49 »
altid en glæde med "småfolk" jeg håber det går som planlagt og husk endelige billeder, masser af billeder!

En gang for mange år siden da jeg boede i nærheden af skive var der en nabokælling (ja kælling) der viste mig 3 killinger som hun ville slå ihjel med en skovl , nå ja en lang historie kort, jeg tog killingerne med hjem, de var for små til at spise selv så jeg måtte igang med en pipette og modermælk erstatning, de overlevede alle 3 og blev fine killinger.

Jeg håber det bedste for de små og man kan jo med nogen ret sige at Marianne er "bedste" mor hehe

Kærligst Tommy

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #32 Dato: 25 Januar , 2011, 18:55 »
Tak Tommy, jeg er faktisk farmor til Jakob og Gabriel på 10 og næsten 15 i New Orleans, Sif på 6 i Odense og lille Mikkel på 1 år i Haslev. Sif siger altid: "Farmor, du er min allerbedste, gode ven", og så er der jo ikke et øje tørt.
Til marts skal vi alle samles i anledning af min svigerfars runde dag, så vi skal på kroweekend /O
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #33 Dato: 25 Januar , 2011, 20:10 »
Marianne det forstår jeg da slet ikke, at du er så populær ;D
Høns, kyllinger, vagtler, vagtelkyllinger, katte, kattekillinger... *p

Nå Nike spyt så ud med de skattemisser :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 25 Januar , 2011, 21:57 »
Marianne

Min farmor og farfar var også min bedste ven. Gennem hele livet. De boede i en lille by ved Mariager fjord. Min farfar var fisker på fjorden, han fiskede ål, ak ja dengang der var ål.... Min farmor gik i heden og plukkede blåbær og lavede dukker i folkedragter, dem solgte hun på torvet i Randers.
Bedre venner har jeg aldrig haft ,.
Og at en ung , smuk, pragtfuld kvinde, som du har så mange børnebørn , ja der kan man se..
livet er skønt lev det fuldt ud...   

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 27 Januar , 2011, 11:13 »
Tak, Tommy <rødme>
Jeg har aldrig kendt min farfar, men jeg forgudede min farmor, et af mine mål i forhold til mine børnebørn er at formidle den samme betingelsesløse kærlighed, som jeg fik fra hende. Min mormor og morfar var altid meget travle, de havde en stor slagterbutik, så de arbejdede rigtig mange timer, ikke at de ikke holdt af os, men det var anderledes.
Nike har jo så termin i dag i hvert fald i følge hankattens avler, og hun er en rigtig dygtig og omhyggelig avler, det er 66. dag; jeg ved ikke hvordan det er med katte? Men jeg ved i hvert fald, at hvis de ikke har født den 72. dag skal de have kejsersnit, så det er jo ikke særlig længe, de evt. kan gå over tiden.
Uh, det er så spændende om killingerne kommer i dag, jeg var på kursus hele dagen i går, så jeg var jo noget nervøs, men Søren var hjemme hele dagen. Så nu kan de altså godt komme i dag eller evt. i nat. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #36 Dato: 27 Januar , 2011, 11:40 »
@Marianne

Jeg tænkte lidt: hvad er prisen ca. for sådan en killing? Hvis jeg skal have sparet sammen til sådan en siam, så er det jo rart at vide, hvad jeg ca. skal regne med ;)

(Så med lidt held får jeg nok råd om 3-5 år, da der står større bil, ny sofa og ny hund først på listen  ::) ;D )
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 27 Januar , 2011, 16:33 »
Tak, Tommy <rødme>
Nike har jo så termin i dag i hvert fald i følge hankattens avler, og hun er en rigtig dygtig og omhyggelig avler, det er 66. dag; jeg ved ikke hvordan det er med katte? Men jeg ved i hvert fald, at hvis de ikke har født den 72. dag skal de have kejsersnit, så det er jo ikke særlig længe, de evt. kan gå over tiden.

Uh spændende hold os opdateret!! Sender en masse ve-støv til Nike - håber at alt går vel
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 27 Januar , 2011, 17:29 »
Tina, jeg tror de koster omkring kr 5000 nu. Men man kan af og til købe en pensioneret avlskat hos en avler, for hanners vedkommende er de ofte omkring 3 år, hunner måske lidt ældre, men måske også ret unge, hvis det har vist sig, at de ikke egner sig til avl. De er neutraliserede og koster meget mindre, og er stadigvæk perfekte kælekatte. *p
Ve-støvet har ikke virket endnu, men hun hænger meget på mig, så jeg håber, det bliver i løbet af natten *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #39 Dato: 27 Januar , 2011, 17:36 »
Ih, hvor er det spændende. Kan slet ikke vente :D. Skøn video i øvrigt! /o

*k og pøj pøj med fødslen/folingen (jeg har selv en enkelt gang været jordemor for en kat; min storesøsters for ca. 17 år siden. Jeg sov på sofaen, og hver gang en killing meldte sin ankomst, kravlede hun op i ansigtet på mig, så jeg vågnede, og så skulle jeg hjælpe hende med at komme igennem folingen af næste killing. Det glemmer jeg aldrig.) *h (Og jeg glemmer heller aldrig at min søster om morgenen tog alle killingerne og slog dem ihjel  <W)
« Senest Redigeret: 27 Januar , 2011, 17:38 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #40 Dato: 27 Januar , 2011, 17:53 »
Jamen Tanja, jeg er også helt ør i hovedet af spænding, og jeg kan garantere dig at ikke én af de små critter kommer til at lide overlast, tvært imod har jeg endda købt noget kattemodermælkserstatning "just in case". Jeg har fået at vide, at det i sjældne tilfælde kan være nødvendigt med et lille tilskud, men selvfølgelig er det en balancegang, for killingernes malken og patten stimulerer jo også mælkekirtlerne.
Jeg glæder mig bare SÅ meget *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #41 Dato: 28 Januar , 2011, 18:08 »
Nå Nike har du ikke feset den af længe nok nu? ;)

Vi vil se killingebørn :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #42 Dato: 28 Januar , 2011, 18:19 »
Nå Nike har du ikke feset den af længe nok nu? ;)

Vi vil se killingebørn :D
Jeg er helt enig. Slut med at være gravid - vi vil se mislinger :D!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #43 Dato: 28 Januar , 2011, 18:59 »
NIX, NEJ VI VIL IKKE... BEHOLD DU DEM BARE INDE I MAVSEN nIKE ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #44 Dato: 28 Januar , 2011, 20:40 »
Kom nu uuuuuud!!! Vi vil forføres *p *p *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse