Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lys Sussex 9 måneder gamle..  (Læst 4289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KentKjerkegaard

• Passiv bruger
Lys Sussex 9 måneder gamle..
« Dato: 24 Januar , 2011, 13:08 »
Hej alle sammen  :)
Hvad gør jeg galt ? mine 7 høns har ikke lagt et eneste æg? De får byg/hvede/brød og andet køkkenaffald. De har en gård og gå i der er 4x5 meter bred, samt et lille hus at opholde sig i. Ville  selv mene det vil være tid til lidt æg ?!  :(

Mvh Kent.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Lys Sussex 9 måneder gamle..
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2011, 13:11 »
Det kunne være en god ide at give æglægninsfoder også,  /o
Men ja det er nok ved at være snart  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2011, 13:13 »
Har du tændt lys for dem her i den mørke tid. Mine pyller foretager sig intet før foråret kommer .... så er alder underordnet
Med venlig hilsen Søs

Offline KentKjerkegaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2011, 13:17 »
Har de ikke bedst af mørke? oplever dem altid rolig når det er skumring?  Jeg har ikke prøvet at bruge lys hos dem endnu, men hvis det er bedre for dem vil jeg da prøve. skal lyset være tændt hele tiden? :)

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2011, 13:18 »
Lys Sussex vil legge aeg 21-22 uger gamle, hvis de bare faar dagen forlenget med lidt LYS. 14-15 timers dagslys (gerne delvis kunstig), helst 16, saa bliver det nok godt med aeg. Du vil nog finde dem lidt smaa de foerste ugerne/maanederne.
Held og lykke!

Offline KentKjerkegaard

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2011, 13:20 »
Tak det vil jeg forsøge mig med :)

thorleif

• Gæst
« Svar #6 Dato: 24 Januar , 2011, 13:24 »
Aahh, jeg glemte at sige, brug en gammeldags lyspaerem 25-40Watt, da de nye oekonomi-lamper irriterer hoenerne!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 24 Januar , 2011, 14:34 »
byg/hvede/brød - måske er de alt for fede...

Prøv med tilskuds æglægningsfoder -min ½ delen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Januar , 2011, 15:09 »
Aahh, jeg glemte at sige, brug en gammeldags lyspaerem 25-40Watt, da de nye oekonomi-lamper irriterer hoenerne!
Hm.....vores høns har ingen problemer med en energisparepære.....de tøffer ind når mørket falder på og så har de lys aften og morgen fra en enkelt energipære!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

thorleif

• Gæst
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2011, 15:45 »
Det er muligt, men jeg har lest at en energi-spare-lampe "blinker", vi kan ikke registrere det, men en hoene kan visstnog, og det irriterer dem vidst. Jeg brugte ogsaa energi-spare-lamper, men byttet naar jeg leste det. Jeg leter efter hvor jeg leste det, jeg tror det var her paa forum, hvis jeg finder det (iaften), skal jeg poste det paa denne traaden.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2011, 17:03 »
Jeg kan godt huske, at jeg også har læst det et sted, men mine høns er helt upåvirkede af lyset....de lægger æg og opholder sig gerne i rummet med lys, så jeg tror ikke de har problemer med det!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline ncj

• Bruger
« Svar #11 Dato: 24 Januar , 2011, 17:12 »
Avifauna sælger  en sparepære en såkaldt birdlamp ,er det ikke kun de gamle neonrør med alm glimtænder der opfattes som blinkende? ;)
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)