Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æglæggning  (Læst 1783 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
æglæggning
« Dato: 24 Januar , 2011, 11:27 »
Kan æglæggning gå i stå når hønene får nye hjem? jeg byttet til mig to sussex der var i æglæggning, men har ikke set et æg endnu..

Hvor lang tid holder de isåfald?

Første dagen hørte jeg den ene høne larme som når de har gjort æg, men der var ikke noget
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: æglæggning
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2011, 11:31 »
Det er meget normalt at de holder pause når de er blevet flyttet. Mine første høns skulle også være i æglægning, men da de flyttede hjem til mig gik de i strejke i en hel måned. Det er længe. For de flestes vedkommende er det vist kun en uges tid eller 2. Det er åbenbart det stress gør ved høns. De kniber ballerne sammen til de er trygge igen.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2011, 11:39 »
Ja, det kan de godt... Det er i hvert fald min erfaring. Da vi i juli fik de første to høns - en brun italiener og en hvid sussex - var de begge i æglægning, men vi fik kun et par æg den første uge fra italieneren. Så gik hun i stå, og kort tid efter skiftede hun fjer. Og så er det først nu her efter jul hun er begyndt at lægge æg igen. Sussex'en derimod holdt lige en ganske kort pause efter vi havde fået dem hjem, og så var hun ellers produktiv frem til hun smed fjerene engang i efteråret. Men det var kun kort hun holdt pause pga. det, en uge eller to.  :)

Håber dine snart har vænnet sig til deres nye hjem, så de igen begynder at lægge æg  :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2011, 11:42 »
Det var jo næmlig for at få æg at jeg fik mine byttet  :-\ :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps