@ Jan
Jeg ka da male nogle sussex hvis skal være? hehe Men skal da gerne spørge mig for, kommer du og henter dem?
Hvis du kan lide svampe så hvis du kommer fra spøttrup og kører imod skive, ved rundkørslen hvor der er en shell tager du af første gang. Så første vej yil venstre, det er en lille vej, den følger du, så holder du til venstre mod rakkerhuset tror jeg det hedder og lige dette er der en vej (markvej) ind i skoven. Der kan du stille bilen eller også kører videre and markvejen. Så kommer der en 15 - 20 min gang et kryds inde i skoven, der skal du til venstre ned mod en lille sø, du går forbi søen men hav øjnene med dig da der kan forkomme svampe der. Når du kommer forbi søen fortsætter du indtil det begynder at gå lidt opad, lige før det skal du ind af et gammelt brandspor til venstre. Der gør du ca 5 min og møder en granplantage, der kan du hente Karl Johan svampe som andre graver kartofler op. Dog først engang i oktober. Men tag derud der er dejligt fredeligt og se hvad der ligger af træ rundt omkring, i øvrigt er det fint at lave et lille bål nede ved den sø. I søen er der aborre hvis det skulle have din interesse.
Ta lillemor med, hun ka bære øllerne og så kører hjem .....
@ Kew
Tror ikke du skal tænke så meget på om skidet flækker, få fat i et stykke med tyk bark, evt noget gammelt birk, der kan barken være tyk og det holder sammen på det. Men ellers hvis du får fat i et stykke frisk træ har du bistade i mange år og hvis det endelig er kan det vel skiftes ud. ?
Tommy