Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeres mening og erfaringer  (Læst 2889 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Jeres mening og erfaringer
« Svar #15 Dato: 24 Januar , 2011, 06:36 »
Hvis udlejer ikke har haft service på sit fyr siden 2003 så står han faktisk til en bøde for det er lovbefalet at det skal gøres mindst 1 gang om året!

3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 24 Januar , 2011, 06:39 »
Wanda, ring til LLO sådan en sag er lige guf for dem. Det er udlejers pligt at det virker.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 24 Januar , 2011, 06:48 »
Hmm.. jeg vil tro at service-eftersynet er dit ansvar, fordi det er alm. vedligehold. Men reparationer er udlejeren der skal betale.

Tjek iøvrigt lige din familie-forsikring. Der er sikkert advokatbistand med i den. Det kunne du nok få brug for, lyder det til
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #18 Dato: 24 Januar , 2011, 06:51 »
Almindelig vedligehold:  Det kommer an på hvad der står i din lejekontrakt. Men ja, tag kontakt til LLO hvis han bliver ved med at lave ballade.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #19 Dato: 24 Januar , 2011, 07:44 »
Jeg er ALDRIG blevet pålagt at lave service på fyret...

Og i følge lejeloven står der:
Udlejer skal holde ejendommen og det lejede forsvarligt ved lige.
Udlejer skal vedligeholde den del af ejendommens udvendige vedligeholdelse, der består af tag, loft, facader, vinduer, indgangsdør, port, opgange, trapper, kældre, faldstammer, rør, kabler, andre forsyningsinstallationer mv.

Ud over disse punkter hører til udvendig vedligeholdelse i lejelovgivningens forstand også vedligeholdelse af indvendige døre, køkkenbord, skabe, gulvbelægning, indvendige låse og håndtag, stikkontakter, cisterner, toilet, vandhaner, etc.

Jeg flyttede ind i 2005 så der er jo to år før jeg kom til der heller ikke har været service. Nu er det sådan at det er min bedste veninde der boede i huset før, og hun siger at på trods af at de altid fyldte tanken op så havde de mange problemer med frosne rør og toilet, så det er ikke noget nyt fænomen.

Åhhhh jeg er bare så træt, gider dælme ikke en krig mere... har rigeligt!

Hvor er jeg glad for jeres støtte...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 24 Januar , 2011, 07:53 »
Lad nu LLO føre den krig for dig, de er meget ihærdige, ved det af erfaring.(min kone har et hus hun lejer ud)
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Mikkel Højberg

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 Januar , 2011, 08:11 »
Lige en indskudt bemærkning.

-Hvis du kun fylder 200-300 litter olie på af gangen, kommer der mere slam og kondensvand med ind i brænderen, det vil være skyld i mere sod, og derved kan fotocellen sode til. Der har de en pointe, dog skal brænderen efterses min en gang om året, og her er det normalt at man tjekker fotocellen, og renser den om nødvendigt.
Mvh. Mikkel

Moskusænder.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 24 Januar , 2011, 08:53 »
Min fatter har været i samme situation.. Han var udlejer og lejer havde bestilt en oliefyrs-mand fordi min fatter ikke tog tlf.. Der var en hulens ballade.. Men jeg er ked af det. Det var lejeren der måtte æde regningen.
Men spændenende og se hvad det ender med.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 24 Januar , 2011, 08:54 »
Har lige talt med smeden:

De var meget uforstående overfor de oplysninger jeg havde fået af husejer.  "Det har vi aldrig sagt" "Det er jo fordi der mangler så meget isolering."

Årlig service er ikke opligatorisk mere kunne han så også lige oplyse mig om, så den blev lukket der.

Det bliver sååååååå grimt det her, glæder mig til at snakke med LLO.

giv mig styrke!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 24 Januar , 2011, 08:56 »
Min fatter har været i samme situation.. Han var udlejer og lejer havde bestilt en oliefyrs-mand fordi min fatter ikke tog tlf.. Der var en hulens ballade.. Men jeg er ked af det. Det var lejeren der måtte æde regningen.
Men spændenende og se hvad det ender med.

hvad var problemet og havde lejer forsøgt at få kontakt flere gange.

Jeg talte jo med udlejers søn d. 22 og sagde at der slet ikke var vand og at han skulle oplyse at jeg var nød tila t ringe til smeden, og at han skulle få husejer til at ringe til mig... det kom knægten så lige i tanke om d. 24 om aftenen... det fortalte udlejer mig igår...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 24 Januar , 2011, 09:08 »
Nu er det jo ved og være nogen år siden.. Ved ikke hvor mange gang de har ringet. Men fagmand skal bestilles af udlejer. Det er ham der ejer huset og fyret :). Så det er ham der skal tage stilling til hvad der skal ske med fyret. Men jeg vil jo nok sige i dit tilfælde at det er lang tid og vente.
Det kan jo osse være der er kommet andre regler til.. Men se nu hvad LLO siger *k

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #26 Dato: 24 Januar , 2011, 12:09 »
okay der er åbenbart kommet nye regler men kedlen skal jo stadig renses en gang om året

her er et citat fra det link nederst på siden

Oliekedler
Oliekedler skal renses en gang om året og efterses regelmæssigt hvert 5. år. Derudover skal varmeanlæg med oliekedler, der er over 15 år, have udført et engangseftersyn af hele anlægget.
Kedelrensning
Oliekedler skal renses en gang om året af en godkendt teknisk ekspert. Kedelrensningen vil normalt udføres ved det frivillige serviceeftersyn af oliekedlen eller af skorstensfejeren, hvis man ikke har en aftale om et frivilligt eftersyn.

Regelmæssigt eftersyn hvert 5. år
Oliekedler skal have et regelmæssigt energieftersyn hvert 5. år af en teknisk ekspert. Ved eftersynet udføres der en række målinger, så den tekniske ekspert kan beregne, hvor effektivt kedlen kører, og om det kan betale sig at udskifte eller renovere den.

Reglerne om regelmæssigt eftersyn gælder oliekedler, der er over 5 år gamle.

Éngangseftersyn
Er oliekedlen mere end 15 år skal det samlede varmeanlæg gennemgå et éngangseftersyn. Eftersynet indeholder gennemgang af kedlen, som ved det regelmæssige eftersyn samt gennemgang af beholdere, rør, pumper, automatik og radiatorer. Ved eftersynet udarbejder den tekniske ekspert en rapport, der fortæller om mulighederne for at forbedre anlægget energimæssigt samt om det kan betale sig at udskifte kedlen til en ny eller til en alternativ opvarmningsform.

I det år engangseftersynet gennemføres, erstatter det det regelmæssige 5 års eftersyn.   

http://www.ens.dk/da-DK/ForbrugOgBesparelser/IndsatsIBygninger/Kedlerogvarmeanl%C3%A6g/Eftersyn_af_kedler_og_varmeanlaeg/Oliekedler/Sider/Oliekedler.aspx
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 24 Januar , 2011, 13:50 »
Tak Preben :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #28 Dato: 24 Januar , 2011, 20:12 »
korrekt preben jeg fik lige kørt en tur rundt i teknikken her fotocelle og ikke lambda sonde sorryyy ;D

wanda jeg kan sikkert låne dig en gammel jet motor til at fyrer op med men der må du altså til læderet for den sluger sgu hurtigt 2-300L olie.
men du får ihvertfald varme!!! ;D ;D ;D.... og støvsuget hvis du vender den om  ;D ;D ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 24 Januar , 2011, 20:35 »
Thats what friends are for :)

JEg har også brændeovn så jeg klarer mig, og olielortet er jo også lavet... blot ikke betalt ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.