Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Størelse af æg  (Læst 2604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline easter

• Bruger
Størelse af æg
« Dato: 22 Januar , 2011, 13:28 »
Hej

har længe kikket på størelsen af mine æg... det skal lige siges at mine høns 'kun' er et år gamle så de skulle stadig være friske.
de største æg jeg får ligger på 60 g. og de mindst omkring 45 g.
hønsene er rød amerikanere og urtolig tamme men jeg tror på at de måske mangler lidt vitaminer eller ligende

de bliver fodret med korn, da jeg kan få alt det jeg vil have og her i vinters har der jo ikke været ment at få noget grønt
de har selvfølige også fået alt fra madlavningen grønt, kød, og kartofler osv

har fået at vide at jeg skal gå ud og købe noget 'fuld af pep' der er alt havd hønsene behøver  :-\
hvad nu hvis jeg tilsætter noget grise foder samt Vispumin Vitaminer america

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=866

håber at i kan hjælpe mig lidt på vej ville jo så gerne have en KÆMPE blødkogt æg om morgen  ;D

på forhånd tak for hjælpen

Mvh Brian

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Størelse af æg
« Svar #1 Dato: 22 Januar , 2011, 13:33 »
Jeg giver vispumin og fuld af pep samt hvede og lidt majs ind imellem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline BittenS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Januar , 2011, 12:17 »
jeg giver fuldfoder fra foderstoffen samt d.v.s rester:) dertil vil jeg lige sige det er  BLÅ AUSTRALOPS jeg har fådet æg af indtil videre, de er 1,5år og de første æg jeg har fådet i år vejer mellem 64g og 68g også kom det store på 102g :) :) :) <M

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #3 Dato: 25 Januar , 2011, 10:16 »
Jeg giver halv Møllerens fuld a pep og halv korn (hvede, majs, en anelse havre). Fra hybriderne ligger vægten oftest mellem 75-110 g. Aldrig lavere end 75 g. Det største de har leveret var på 118 g. Mine øvrige høns leverer æg i den gode ende af vægten i følge standarden. Derudover får de vispumin som jeg blander i deres blødfoder et par gange om ugen og bliver lukket ud i haven, når vi eer hjemme.

Synes dine æg lyder lidt små. Tror da også dine mangler noget mere proteinholdigt foder. Husk Møllerens fuld a pep er et tilskudsfoder og ikke et fuldfoder dvs der skal suppleres med korn.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #4 Dato: 25 Januar , 2011, 11:05 »
Jeg ville og give tilskudsfoder, så kan de jo tage det de har behov for... /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps