Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et spørgsmål til dem med forstand på haner...  (Læst 2031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Et spørgsmål til dem med forstand på haner...
« Dato: 17 Januar , 2011, 20:01 »
Hej.
I er så kloge herinde og altid rigtig søde til at svare på spørgsmål, og nu har jeg et mere:
I dag har mit barnebarn på 2½ år været her. Vi var oppe ved hønsegården, og straks sætter Hr. Luffe i en omgang "kykeli-kyyy" - igen og igen. Og han blir ved til efter vi er gået væk igen. Noget senere går vi ind i hønsegården for at hilse på hønsepigerne og hønsefar, som Sebastian kalder dem. Straks "kykeli-kyyy" igen og igen fra Hr. Luffe. Til efter vi er gået igen.
Da Sebastian senere på dagen skal hjem igen, vil han op og siger farvel... og ja "kykeli-kyyy" igen og igen.
Det skal tilføjes, at Hr. Luffe til hverdag er ret stille. Han kan da godt gale når de bliver lukket ud om morgen, 2 - 4 gange, og så er det ligesom det.
Mit spørgsmål er så: Ser Hr. Luffe mit barnebarn som en hane?? Jeg tror faktisk ikke han nogensinde har set sådan et lille menneske før. Hr. Luffe gør ikke sådan med mig, eller andre der har været oppe hos dem. Han er fra Maj 2010 og han flyttede ind her hos mig og hønsene d. 18 dec.
Jeg er ikke nervøs eller specielt bekymret for adfærden, jeg undrer mig bare. Håber nogen har et bud.   :)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Et spørgsmål til dem med forstand på haner...
« Svar #1 Dato: 17 Januar , 2011, 20:15 »
Mit første tanke er at hanefar ser ham som en konkurent altså p.g.a størrelsen.
Men om det er rigtigt.... ??? ??? ???
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 18 Januar , 2011, 06:41 »
Der er i hvert fald ingen tvivl om at h*ner reagerer anderledes på børn end på voksne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 18 Januar , 2011, 17:38 »
Jeg tror det er fordi det er noget nyt..
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk