Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hemmelighed. Ikke om høns.  (Læst 2636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Hemmelighed. Ikke om høns.
« Dato: 17 Januar , 2011, 18:44 »
Nu må jeg lige fortælle en hemmelighed, som ikke må røbes til nogen endnu :-X
Jeg arbejder et sted, hvor jeg er meget glad for mine kollegaer og chef /o. Mit arbejde er meget lidt udfordrende (for at sige det mildt). Jeg skal strengt taget ikke tænke en eneste selvstændig tanke <J.  Jeg er nu inderst inde overbevist om at jeg mangler lidt udfordringer mentalt <A. Derudover har der over maaaange gange været fyringer. Det gør så ondt hver gang man skal sige farvel til søde og gode kollegaer :'( Derfor har jeg søgt ind på skole i et fag jeg brænder for. Og gæt engang.... Jeg er blevet optaget! *o *o *o Det er bare dejligt, og jeg glæder mig helt vildt!
Nu er problemet bare at få sagt op. Pyha, det bliver trist.
I næste uge er planen at jeg skal på kursus i en uge. Det tror jeg vælger at gøre, selvom jeg så skal sige op ligeså snart jeg kommer tilbage fra kursus. Det bliver meget underligt!
Hvornår ville I sige op, hvis I var i mit sted? Før eller efter kursus? Jeg synes selv det virker underligt. at tage på kursus for min virksomhed, for så at sige op bagefter "som tak". /f /f /f
Håber på en masse tilbagemeldinger, så jeg får lidt input til, hvordan "man bør gøre". *h <+

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Sv: Hemmelighed. Ikke om høns.
« Svar #1 Dato: 17 Januar , 2011, 18:52 »
Så meget tillykke  :D

Hvis det var mig, ville jeg få det "kedelige" overstået i en fart .... jeg du'r bare ikke til at gå og lade "som om".

På den anden side .... hvis det er et kursus, du super gerne vil på, kan du vel risikere, at din arbejdsgiver vælger at sende en anden i dit sted, hvis du har sagt op ...

Den er ikke nem, men spørgsmålet er vel egentlig om du kan blive ved med at holde din glæde for dig selv!?

Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 17 Januar , 2011, 19:01 »
Tillykke med dine nye udfordringer. <I

Jeg ville tage kurset og så sige op den sidste dag i måneden. Kort og kontant, men jeg ville ikke have nerver til at gå blandt mine egne kollegaer længere end højst nødvendigt, når jeg først havde sagt op ;).

Pøj pøj, og husk at fortæl hvad du valgte.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 17 Januar , 2011, 19:04 »
Hhhmmm.... Arbejder hun hos mig?......

pylle pylle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17 Januar , 2011, 19:05 »
tag kurset med i kufferten, og så sig op..

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2011, 19:06 »
jeg vil nok overveje hvad kurset kan give  dig i fremtiden... kan du bruge det til noget bagefter?
 eller er det "bare" obligatorisk noget. ..
hvis det er lige meget så sig det nu og meddel at der må komme anden på kursus siden du alligevel skal væk derfra.
så er der ikke nogen der har "ondt i......" over at du tog afsted osv.osv..
held og lykke med projektet
høns, ænder, hunde, katte...

Offline KEW

• Bruger
« Svar #6 Dato: 17 Januar , 2011, 19:21 »
Tror jeg vil holde med moranna her
Er det  et kursus der er brugbart for dig. Kan det udvikle dig som person? Fagligt? Kan det bruges i fremtiden? Evt i anden sammenhæng?
Hvis nej så lad en anden få glæden og find så ud af hvad du har af opsigelsesvarsel og hvad det ellers indebærer. Tag evt kontakt til din fagforening og fortæl dem om din plan. Så kan de hjælpe med evt problemer eller ting du har overset.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 17 Januar , 2011, 20:39 »
Jeg er slet ikke i tvivl om, at du skal være ærlig og fortælle om dine planer.

Inden kurset.

Så din arbejdsgiver får mulighed for at bestemme om du skal afsted, eller om hun/han vurderer, at det er bedre for din (snart forhenværnde) arbejdsplads at sende en anden.

Det vil være ordentligt og ærligt og til at tænke tilbage på uden den mindste dårlige samvitteghed.

Held og lykke  /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 17 Januar , 2011, 21:24 »
Jeg er helt enig med Susanne.
Jeg ville desuden nok have dårlig samvittighed over at tage mod kurset i den situation.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #9 Dato: 17 Januar , 2011, 21:34 »
Jeg ville tage kurset al læring kan bruges... uanset hvad det er.
OG kurset er minded på dig og der er garanteret betalt.
Sådan er det u engang at være arbejsgiver, det er den risiko man løber.
HVIS du har det dårligt med det så tilbyd evt at betale dine timer selv, eller kurset måske.

Jeg er lidt nysgerrig... hvilken skole er du kommet på? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #10 Dato: 18 Januar , 2011, 08:29 »
jeg ville også tage afsted på kurset.
og så ville jeg sige op den sidste dag det er muligt.
jeg ved jo ikke hvordan din arbejdsgiver er, men hvis du siger op i for god tid, kan du måske ricikere at blive modopsagt...og det er jo lidt skår i din glæde over dit forestående skoleophold.

jeg gik sidste år med et nyt job på hånden i mere 2 måneder inden jeg sagde op. skal lige siges at jeg kun havde 14 dages opsigelse til den sidste i måneden. så derfor måtte jeg vente. jeg ved jo ikke om jeg ville være blevet modopsagt, men synes ikke jeg ville tage chancen.

det var ret svært, for jeg var meget lidt glad for jobbet, så hver dag var en prøvelse. men da jeg så endelig kunne få lov at sige op, var det virkelig en lettelse. og samtidig havde jeg også haft 2 måneder til at huske eksempler som jeg kunne give mine kollegaer, da de stod uforstående overfor min situation...

husk både at sige op mundligt og skriftligt. tag 2 stk. papir med, hvorpå der står at du opsiger din stilling fra <indsæt dato> og hvor du selv har skrevet dem under. og så bed om cheffens underskrift på den ene kopi. og den beholder du selvfølgelig.
du behøver ikke skrive grunden til at du holder op på opsigelsen...
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Januar , 2011, 08:59 »
Jeg vil absolut holde med Susanne og Erik, og give opsigelsen før kurset. Jeg ville personligt have dårlig samvittighed over at firmaet investerer penge for muligvis at gøre din hverdag mere inspirerende, og derefter modtager en opsigelse.

Kevin
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 18 Januar , 2011, 09:19 »
Tillykke med beslutningen. Den bliver du garanteret glad for!

Sige op før eller efter?

Jeg tænker jo lidt, at det er noget med at mærke efter i maven. Hvad føles rigtigt?
Siden du er i tvivl om, hvad du skal, må der jo være noget, der gnaver lidt, og du er jo også inde på, hvad det er.

Derfor tror jeg, mit råd vil være; sig op inden! Måske siger chefen; tag bare på kursus alligevel! Måske siger du, så jeg synes du skal give kurset til Tine, som skal blive her.. og så har du en kollega-ven, der husker dig for noget dejligt. Det er måske en lilel gave at give for at fejre dit nye liv? ;D

HVad der er ret og rimeligt? tjae..kurset kunne jo også ses som en præmie for at have kedet sig bravt og stabilt i mange år!

Fortæl os, hvad du beslutter dig for

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 18 Januar , 2011, 09:32 »
Jeg har haft en del jobs og har sagt op en del gange. Jeg har gjort den erfaring, at det sjældent er en fordel at sige op i god tid - med mindre man har en super god og forstående chef. I modsat fald kan han/hun gøre livet surt for en, og afskrive en med det samme, og det er ikke sjovt hvis der er lang tid til man skal stoppe.

Det skal lige siges, at jeg har været temmeligt uheldig med en del af mine chefer gennem tiderne...  :( Men dem jeg har nu er heldigvis super  :)

Men er det en god chef, ville jeg sige op nu og så må det være op til ham om du skal på kurset eller ej. Så bevarer du også et godt forhold til arbejdspladsen, og det skal man værne om i disse dage, hvem ved om du fik brug for dem igen...

Held og lykke !
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2011, 09:50 Fra Marianne M. N. »
Mvh Marianne

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #14 Dato: 18 Januar , 2011, 09:43 »
Hvilken uddannelse er det du skal på? Der er nogle tilfælde hvor det kan være en fordel for dig hvis du timer tingene rigtigt.

Der er nogle gode støtteordninger til nogle af de uddannelser hvor man ikke kan få SU, her tænker jeg primært på SVU.(90% dagpenge)

Hvis du lige før start på din uddannelse får orlov (uden løn) fra din arbejdsplads, har du mulighed for at få SVU i orlovsperioden, SVU kræver bare at du ikke er arbejsdløs

Regler for VEU kender jeg ikke helt så godt.

http://www.svu.dk/index.html?/hvem/default.html

1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund