Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Vi" lægger æg.  (Læst 2195 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
Sv: "Vi" lægger æg.
« Svar #15 Dato: 19 Januar , 2011, 20:49 »
ja nu ved jeg ikke....... har ingen hønsegård men ka da godt lige give et indspark. Mine høns går frit i hele haven ca 1400 kvm . Jeg har valgt at indhegne mine grønsager istedet for hønsene. Så når jeg laver et eller andet udendørs er det med publikum på  :D De deltager gerne i alt dog helst når der graves. Når jeg sidder stille og nyder en pilsner på min hyggebænk går der ikke længe før jeg har selskab, 4 høns, 1 kat og 2 hunde. Og nu her på det sidste 3 kyllinger. Så livet er skønt. Solen skinner jo osse i frostvejr så jeg ka godt lide at sidde lidt i solen og hygge med mine dyr. Hvis det er koldt sådan omkring 15 grader minus får jeg gerne et glas krydret varm rødvin. Og har så også selskab. Dyr er dejlige, livet ligeså

Kærligst

Tommy

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #16 Dato: 19 Januar , 2011, 20:54 »
Marianne: Jeg er også stolt kan du tro  *o
Ja farven kan være svært at vurdere på billedet. I går og i dag da jeg samlede alle æggene ind, var der overhovedet ikke farveforskel på det mørkeste fra mine Isa Warren høns og maranægget - kun størrelsen. Det ser altså lidt sjovt ud. Og nej, det er ikke et "mini"æg fra de hybriderne, for maranen har både i dag og i går gået ind i huset og lagt ægget for derefter at stå i hullet ud til hønsegården og berette den skønne nyhed. ja det ved du vel selv, man er bare ikke i tvivl  ;) I dag igen var der et æg, nøjagtig samme størrelse og farve  /o
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline kirsten w

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Februar , 2011, 17:21 »
Ja dejligt med nylagte æg. Mine 4 landhøns har nu lagt æg i en måned. Det er blevet til 68 æg. Men pludselig lagde de kun et eller 2 om dagen. Jeg truede med suppegryden - men så fandt jeg en rede med ll æg i haven mellem de visne blade. Da jeg havde samlet dem op blev der ikke lagt flere det sted. Men i dag fandt jeg så 3 æg et andet sted  i haven.
Jeg tror at de har hørt om at man gemmer æg til påske fordi det syntes menneskene er sjovt, så de vil nok bare glæde mig.
Æggelig hilsen
Kirsten W. ;D
Kirsten W.