Uuuuuh indbrud er bare så ubehageligt. Vi havde indbrud i huset for et par år siden. Vi har et par ellers udmærkede vagthunde, men denne gang var de altså med på week-end og så hjalp de jo altså ikke meget. Umiddelbart opdagede vi intet da vi kom hjem, men da vi pakkede ud og skulle lægge soveposer o.l. på plads så var der sådan små ting der ikke var som de plejede - hm.... Nå, vi begyndte så at undersøge hele huset systematisk og kunne se konstatere at det havde tyvene også gjort - Nøj, hvor er det bare en væmmelig fornemmelse at opdage at nogen har rodet hele dit hus igennem incl. kigget i ALLE dine personlige papire. Det eneste der manglede var vores pas, et visakort og et par guldsmykker. De var gået forbi dyrt kammeraudstyr, bærbare osv = tyvene har skullet kunne have det hele med i lommen. Da politiet kom kunne de fortælle at tre andre huse på vores vej havde haft lignende indbrud samme week-end.
Havde så faktisk i dagene inden week-enden set en dame jeg, jeg aldrig havde set før, gå tur på vejen (hvilket man bemærker når man bor for enden af lang blind vej hvor de normalt kun færdes beboere). Jeg havde sågar hilst pænt på damen, men hun kiggede altid den anden vej. Så mon ikke jeg har sagt pænt go'daw til indbrudstyven, der har været på recognonsering

. Politiet fik selvfølgelig hendes signalement.
Vores indbrud medførte at vi skiftede alle låse ud (incl på værksted og udhus) og i gjorde det svært at komme UD af vores hus igen (ind skal de nok komme, men hvis flugtvejen vurderes som værende for vanskelig i tilfælde af skulle kunne komme hurtigt ud så går de videre - fik vi at vide af politiet). Er hundene hjemme er det meget simpelt; så kommer man ikke ud igen før vi kommer hjem (det har vi også prøvet en gang...).
Lys hjælper kun hvis det er et sted, hvor det vil blive bemærket af andre at det bliver tændt; hvis ikke er det nærmest bare en service til tyven.
mvh
Mette