Jeg roder også lidt rundt med min maskine. Kan ikke få fugtigheden ned under 47% i rugeperioden til gengæld er der ingen problemer med at få den op.Jeg har prøvet at slå automatikkenfra uden held, stadigvæk det samme.Så tænkte jeg: Har jeg det virkeligt så fugtigt herinde i huset?. Nej, det har jeg ikke, indendørs oven på makinen er den på 18%
Kan æggene virkelig afgive så meget fugtighed?
Jeg har haft lidt forlænget klækning selvom jeg har ruget ved 37,7 grader. Har nu øget til 37,8
I denne omgang kører jeg med tre hold æg som jeg så vil klække i den lille blå, bare for at prøve det. Klækkede lige 20 levende, i går, nogle poppede fint andre kom ikke ud, fire aracanaer og fire silker, de var døde på et sent tidspunkt.
Det med fugtigheden irriterer mig for jeg VILLE jo have en maskine med digitalstyring, men kan altså ikke få det til at virke efter mit ønske.
Den sene klækning, 1-2 dag for sent, troede jeg kom sig af at jeg havde sat maskinen til at lufte æggene 1 time om dagen, men nu er den sat ned til 1 kvarter og det hjalp da også. Det kunne være skønt, hvis man kunne se lidt mere af, hvad der foregår inde i ægget

Der er intet at se på kyllingerne, de er friske nok, ingen skæve tæer eller noget.
Held og lykke med dine kyllinger Johanne især brahmaerne som jo lader til at være de vigtigste.
VH Gunni.