Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange ??  (Læst 51849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvor mange ??
« Svar #60 Dato: 22 Februar , 2011, 13:55 »
Jeg er ikke begyndt at ruge endnu. Men avls-stammerne er sammensat for lang tid siden, og æglægningen ser nu pæn og stabil ud.
Da jeg har flere stammer/linier i hver af de farver som jeg opdrætter i Orpington, så skal der selvfølgelig mærkes rugeæg ved indsamling samt kyllinger skal mærkes nå de klækker i stamruge-bakker.
Er lige begyndt at samle rugeæg, og regner med at lægge ca. 150 æg til rugning inden så længe. Det bliver der så ruget hver 3. uge.

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor mange ??
« Svar #61 Dato: 02 Marts , 2011, 19:08 »
Så er der igen gang i klækningen. <L
2 kyllinger har forladt æget.
2 stjerner, og 5 vi ikke kan se noget på endnu.
Det er bare så sjovt når der kommer nye kyllinger.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor mange ??
« Svar #62 Dato: 02 Marts , 2011, 22:45 »
Jeg lagde æg i maskinen i lørdags. Der er både æg fra maran, faverolles, new hampshire og orpington. Orperne er dem jeg er mest spændt på da hanen er ny. Hele sidste år drømte jeg om egne orpingtonkyllinger, men først på sommeren måtte jeg erkende, at hanen ikke evnede at befrugte så meget som et eneste æg /d

Min nye, flotte og utroligt flittige Herman har til gengæld helt styr på det! På trods af at æggene er samlet henover en ret kold periode, så kunne jeg idag (ved en hurtiglysning) konstatere en super flot befrugtning. Jeg vil tro omkring 85% uden at have regnet det nøjagtigt ud. Sikke dog en lettelse! Nu kan jeg slet ikke vente med at få små sorte og blå knallerter *p  - for slet ikke at tale om new hampshire, maran og marolles *y

Jeg elsker forår! /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor mange ??
« Svar #63 Dato: 02 Marts , 2011, 23:19 »
SPÆNDENDE, Tanja!!! Har du lyst endnu? Det kan jeg aldrig lade være med at gøre så tidligt som muligt! :D Jeg er særlig interesseret i befrugtningen på maranerne ;D ;D

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvor mange ??
« Svar #64 Dato: 02 Marts , 2011, 23:23 »
Min befrugtning på Maranerne er rigtig god. Det er bare ikke mulig at se noget før på den 14. dag, da de er så mørke.
Har den gode æggelyser fra America, men har nu lavet en special lyser med 60 W. sparepære i. Nu kan jeg se hvis det er noget på 12. dag, men gu så svære de er...

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hvor mange ??
« Svar #65 Dato: 03 Marts , 2011, 09:19 »
Waauuuh, Thomas, det lyder bare super godt at befrugtningen er rigtig god /o /o
Vi ses!
Med venlig hilsen
Birthe Varming

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor mange ??
« Svar #66 Dato: 03 Marts , 2011, 10:03 »
SPÆNDENDE, Tanja!!! Har du lyst endnu? Det kan jeg aldrig lade være med at gøre så tidligt som muligt! :D Jeg er særlig interesseret i befrugtningen på maranerne ;D ;D

Ja, en hurtiglyser for det var kun dag 4. Jeg har kun 3 maranæg med i makinen i denne omgang, hvoraf de to med sikkerhed er befrugtet. Det tredje æg tror jeg også er det, men skallen er meget plettet, så jeg er ikke sikker.

Lysager har pt. 9 æg fra mine maraner i maskinen og han skrev til mig igår at 6 ud 9 helt sikkert er befrugtet og to er han i tvivl om pga. pletter, så det ser fint ud! Og de æg er endda samlet henover en rigtig kold periode... /o Jeg er godt tilfreds med mine dygtige haner ;D og befrugtningen bliver jo nok ikke ringere inden æggene til dig er samlet ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor mange ??
« Svar #67 Dato: 03 Marts , 2011, 10:16 »
Alle mine æg har været flot befrugtet i år, fra maran(tak Thomas, igen igen /o) til brahma. Det dårligste er med silkehønsene :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #68 Dato: 03 Marts , 2011, 10:32 »
Er lige begyndt at samle til den første udrugning, der kommer ikke så mange æg pt. 2 æg pr. dag fra maran + 2 æg pr.dag fra landhønsene :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor mange ??
« Svar #69 Dato: 03 Marts , 2011, 10:35 »
Mikkel- lidt bliver også til noget :) jeg har indtil nu lavet 17 kyllinger ud af 2 maran høns. Det synes jeg er ok. Så længe de er godt befrugtede :D

Og jeg har endda aldrig set hanen på hønsene :P
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvor mange ??
« Svar #70 Dato: 03 Marts , 2011, 10:36 »
Og jeg har fået de første 8 friske wyandot kyllinger - måtte smide alle de første æg ud, men siden er befrugtnings/udviklingsprocenten gået op (og frosten ned), og var sidst omkring 50. Forventer lidt mere næste gang, når frosten ikke også tager sin del af udviklings-muligheden i æggene! Surt at samle iskolde æg ind efter arbejde...  :( Men regner med at lægge omkring 30 æg i maskinen sidst på ugen.




Mvh Marianne

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor mange ??
« Svar #71 Dato: 03 Marts , 2011, 10:43 »
Vi har nu fået 4 kyllinger ud af 9 æg, jeg tror ikke de andre kommer.
Denne omgang ser ikke så godt ud, sidst fik vi 8 ud af 9.
Lidt har også ret. <D

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #72 Dato: 03 Marts , 2011, 11:32 »
Johanne - det er også det jeg tænker. Har kun fire høns at tage æg fra af maran, men de fire skulle gerne få 40 kyllinger til sammen i år, men der er selvfølgelig også fire rugninger, så mon ikke det nok skal komme ;)

Landhønsene skal jeg have 25 fra, men når det kun er tre ud af fem høner der lægger æg så får jeg jo ingen kyllinger efter resten, men det kommer nok senere :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor mange ??
« Svar #73 Dato: 03 Marts , 2011, 11:36 »
Tja, på denne måde får du kun kyllinger efter de bedste æglæggere ikke ;) det må vel også have noget at sige /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor mange ??
« Svar #74 Dato: 03 Marts , 2011, 14:08 »
Ja, en hurtiglyser for det var kun dag 4. Jeg har kun 3 maranæg med i makinen i denne omgang, hvoraf de to med sikkerhed er befrugtet. Det tredje æg tror jeg også er det, men skallen er meget plettet, så jeg er ikke sikker.

Lysager har pt. 9 æg fra mine maraner i maskinen og han skrev til mig igår at 6 ud 9 helt sikkert er befrugtet og to er han i tvivl om pga. pletter, så det ser fint ud! Og de æg er endda samlet henover en rigtig kold periode... /o Jeg er godt tilfreds med mine dygtige haner ;D og befrugtningen bliver jo nok ikke ringere inden æggene til dig er samlet ;)

Ej, jeg er bare SÅ spændt!!!! *p Glæder mig sådan til at tænde for maskinen igen...håber jeg får et par skrukker til at passe dem! *y