Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: FORÅR NUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Læst 2284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
FORÅR NUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Dato: 12 Januar , 2011, 09:45 »
 :D :D :D Jeg og mine puttehøns har forår på ønskelisten. :D :D :D

Det er mørkt når man tager afsted, og mørkt når man kommer hjem!

Hvor er glæden?
Hvor er varmen?
Hvorfor er alt staldarbejdet pludselig blevet en sur pligt?

Jeg er begyndt, at samle rugeæg, men det "gibber" ikke rigtigt i mig endnu!
Så snart frosten for alvor er af jorden, står der udendørs-voliere-projekt på programmet, og det GLÆDER jeg mig til!!!!!!!

Mange FORÅRShilsner
Helle
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: FORÅR NUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2011, 10:08 »
Jeg er meget enig....
Er så træt af frost og sne, det var så hyggeligt da det regnede den anden dag.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2011, 10:20 »
Jeg er meget enig....
Er så træt af frost og sne, det var så hyggeligt da det regnede den anden dag.

Ja for pokker, vi havde 20 cm vand over hele græsplænen, og 5-7 cm i hønsegården, så det var rigtig u-hyggelig.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12 Januar , 2011, 10:20 »
Jeg glæder mig osse, og da moskusdamerne har lagt 4 æg ta'r jeg det som tegn på forår...omend foråret ankommer en del senere her hos os på Bornholm....

Det må jo bare betyde at for jer vestpå er det endnu nærmere  ;)

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Januar , 2011, 09:26 »
Tænk, til morgen var der beyndt at komme påskeliljer op langs husmuren :D :D :D

Salig lykke ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Januar , 2011, 18:07 »
Ladies - Ladies

Igen grund til at hænge med "næbbet" vinteren er kun lige begyndt og der er længe til forår. MEN få det bedste ud af det - lav noget, gør noget! Læg planer, gerne store. Find noget at lave med hænderne, strik noget eller sådan.
Jeg selv er ved at komme ovenpå igen efter nr. 2 blodprop i hjernen, hygger med mine høns og hunde, jeg skal helst have noget at lave men hvis man kikker sig omkring er der altid noget at gå igang med. Det er ligemeget hvad, bare en selv kan se et formål. Og gør jer klar til næste omgang sne og frost der sikkert kommer i feburar . Her i polen hvor jeg bor, ganske tæt på bjergene har vi helst sikkert vinter i 4 mdr. Lige nu er det slået om i tø og der er lavinevarsel højere oppe. Og der kommer helt sikkert mere vinter. Mine høns lægger dog æg i dag var der 4 æg fra 4 høns og de har ikke lys ud over hvad vorherre tildeler. En af dem har lige været skruk.
Og husk, det vil være skidt med et "falsk" forår nu så der kommer knopper der senere fryser væk.

Nå men hofter fat Ladies, lav en grog, så er i lidt i gang og kom så ud og nyd frosten. Måske et lille bål til at koge lidt kaffe på, tro mig det smager meget bedre, eller rist en god pølse på bål. Det gjorde vi for nogle dage siden højt oppe og i 17 grader frost. Så nyd hver sekund i lever og lad være at ønske noget ikke kan få .

Kærligst

Tommy

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Januar , 2011, 18:35 »
Tommy ... Du har så evigt ret  /o

Har også oplevet ting der sætter livet i perspektiv ... og bål i haven ER bare god medicin  ;D

Jeg bemærker slet ikke vejret pt ...den kommende eksamen tager det meste af min opmærksomhed pt ...samt jobsøgning.

den gang jeg var bymenneske og havde let adgang til alt påvirkede vinteren mig faktisk mere negativt end nu hvor jeg bor midt ude i ingen ting og mange ting er besværlige ... til gengæld MÆRKER jeg livet mere  <.

Så længe der er fut i brændeovnen er alt godt  /o
Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 13 Januar , 2011, 18:50 »
Tak for et dejligt, livsbekræftende indlæg, Tommy  /o

(Jeg tror nu også mest, at forårslængslen går på, at vi glæder os - ikke så meget, at man skulle klikke januar og februar væk - selvom det var muligt)

Men hvor har du altså bare ret - og tak for opmuntringen  :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 13 Januar , 2011, 19:04 »
Tak for et dejligt, livsbekræftende indlæg, Tommy  /o

(Jeg tror nu også mest, at forårslængslen går på, at vi glæder os - ikke så meget, at man skulle klikke januar og februar væk - selvom det var muligt)

Men hvor har du altså bare ret - og tak for opmuntringen  :D

Ja, tak for dit indlæg Tommy /o. Og god vinter og snarligt forår til dig nede i Polen :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 Januar , 2011, 10:48 »
Tja Søren

Jeg bor her, i nærheden af Krakow. Jeg blev hurtigt træt af Irland, der var ikke og er formegentligt stadigvæk ikke meget fremtid. Har fundet et fint hjørne af polen at bo i. I en meget lille landsby. Lige nu går jeg og venter på at skovfogden ringer da jeg skal have sanket noget brænde. Vi har centralvarme (Gas) men jeg kan bedre lide at fyre i kakkelovnen som i parentes at bemærke er en rigtig muret kakkelovn. I eftermiddag skal jeg have en ny CT scanning da lægen mener at jeg måske kan have en svulst i hjernen men det skal ikke få lov til at ødelægge min dag.
Ellers har jeg solgt 10 kyllinger her i weekenden og har 3 tilbage. Nu skal jeg have startet et hold kyllinger op til æglægning. De skal gå i en lille frugtplantage vi har. Nå plantage er måske så meget sagt men der er en del frugttræer. Så det er sådan set hvad jeg går rundt og laver i polen  :D
Mine 4 høns lægger stadigvæk 4 æg om dagen uden at have kunstigt lys. Frosten er på vej tilbage, vi har nattefrost og det skulle begynde at sne kraftigt i weekenden. Men jeg har lige været ved at bestille frø til haven for omkring 100 zl og der skal nu lægges planer. Er ikke sikker på hvornår jeg skal lægge kartofler til spiring men der er nok tid til det endnu . Men ellers hvis nogen mangler oplysning om polen skal jeg gerne hjælpe

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 Januar , 2011, 10:57 »
Tommy.. du glemte da helt klart en detalje, kan jeg se ved at læse hele tråden; Du spreder livsglæde!

Jeg sad ligeher og var lidt trist og grå med bræksygt-barn og en have, der venter på at jeg skal samle to måneders hidtil snedækkede hundelorte op..

Og nu er jeg glad; fordi jeg har et barn. Fordi jeg har et par dejlige hunde.. og fordi du lige satte tingene på plads i min hjerne!

Hofter fat!

Og mange muntre smil fra Tine

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #11 Dato: 18 Januar , 2011, 10:58 »
Jeg er også ved at være desperat.... :-\ :-\ :-\

Skal have bygget hønsehus og kan ikke sidde på hænderne længere, så nu er jeg gået i gang med at rydde det stykke jord som jeg skal bruge, for havemøbler, kompostbeholder, hegn osv og så må vi se om jeg har kræfterne til at planere jorden lidt ud eller om den er for tung p.g.a. vand.

Ellers kan jeg altid gå i gang med at bygge en hønsefræser til mine små nye babyer, som gerne skulle blive klækket, -i min nye hjemmebygget rugekasse  :D, en gang slut februar start marts  ;D

- og at posten så kommer med en KÆMPE! pakke fyldt med nye ting til hønsehuset gør ikke tingene bedre  :D

Har forresten også lovet mine vovser et hundehus, så det kan jeg også gå i gang med... ;D
- og vi skal også snart til at forspire til drivhuset.. ;D

HOV - jeg har da lige pludseligt travlt.. /o
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2011, 11:04 Fra Lavbo »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 18 Januar , 2011, 11:23 »
Tommy......godt talt!! ;D
Lev i nuet!! Nyd hver dag!! Så bliver livet værd at lave!! /o
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #13 Dato: 18 Januar , 2011, 11:35 »
Tror jeg vil så chilier i vindueskarmen. Så er der da lidt forår på vej.
Og Per er begyndt at brygge øl, så det siger bløb bløb i vaskerummet. Jow jow. Små hyggelige projekter kan da muntre enhver op. Og min udbryderbarnevelderhøne var på rov ved foderbrættet, som hun er hver morgen inden jeg lukker de andre ud. Hende kan jeg også godt grine lidt af. Frække høne, som gladeligt flyver over et 2 meter højt hegn, selv om hun burde være for gumpetung til det. Hun har det åbenbart lidt ligesom humlebier. De burde ikke kunne flyve, men det er der ingen der har fortalt dem, så de gør det alligevel.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #14 Dato: 18 Januar , 2011, 12:02 »
Selvom hønsehuset står under vand så nyder jeg at jeg kan se græsset igen og at jeg har kyllinger i kælderen som trives fantastisk. Og nu vil jeg ud og sætte de sidste tulipanløg, haven har været bundfrossen siden november og det har virkeligt gået mig på :)

Men nu har jeg chancen. Og der er flere æg i rugemaskinen og i går måtte jeg fylde alle lommer med æg for at få plads til dem alle. Jo foråret venter lige rundt om hjørnet.
Nu tilbage som Johanne Schiødt