Har heldigvis ikke nogen flamingokasser i drivhuset for jeg byggede mine egne kapilærkasser sidste år af plastik-kar fra Harald Nyborg.
Sådan noget kan man ikke skrive uden billeddokumentation og god forklaring på fremgangsmåden

Har du et lillebitte billede og en hurtigt opskrift, for jeg skal nemlig udskifte mine kapillærkasser til foråret

Mht. størrelsen på dit hønsehus, så jeg har lavet det hønsehus, du ser på billedet, til mine dværgorpington. Jeg har ikke målene, men det er under en kvadratmeter (ca. 70x90 cm.) og deri er plads til 1.5 dværgorper. Siddepinden er nu vinklet anderledes end på billedet, der er brugt en tykkere lægte og der er nu 2 "etager". Siddepindene er hægtet vha. beslag så de kan tages ud, når der skal muges ud. Der er stort udhæng på taget, så det ikke regner (for meget) ind af hullet og huset er løftet på i 80 cm. højde. Huset har 3 låger: en æggelem, en mugelåge og indgangshullet. Billedet er taget ind ad mugelågen, som er en låge, der er lige så stor som den ene side. Der er et billede af "æggelemmen" i mit galleri.
De har mad og vand inde under huset og et overdække et andet sted i gården til støvbad osv.
MEN her i vinter er de røget i stalden i en ubenyttet hesteboks, da deres gård ikke er overdækket. Og når de ikke vil ud, så er det altså dyrplageri at have dem i sådan et lille hus. Der kunne jeg jo godt have brugt din løsning med drivhuset. Det synes jeg er en rigtig fin idé!
God fornøjelse!