Husbonden og jeg var i aften en tur i biografen, og da vi kom hjem stod haven under vand! Jeg løb straks ned til hønsehuset, (som for fire år siden også var oversvømmet)
I det forreste rum lå en absolut død silkehøne og flød rundt - en anden var halvdød og næsten bukket under for vandet, resten ( 1,4) stod stille - helt afkræftede - i iskoldt vand til maven.
I det andet rum bor maranerne - de sidder højt på pind og var tørre. Men der manglede en. Min fine nye gråstribede, som jeg fik med hjem fra LU. Jeg gætter på, den er druknet under huset - men det ved jeg først med sikkerhed i morgen!
Jeg sidder her og drikker varm the (det var nemlig en kold omgang, og jeg faldt selvfølgelig da der er is under vandet) og småsnøfter.
Vi har tørret silkehønerne med hårtørrer - den halvdøde døde desværre helt. De levende står i en kasse på badeværelset. Maranerne bor i et redskabsskur.
Vandet er sunket en del igen, men min mand bliver oppe i nat og holder øje. Hvis regnen sætter ind igen vil det stige.
Heldigvis står mit nye silkehus højere oppe i vores have - og der når vandet ikke op.